• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Grattis till alla er dom sett små hjärtan på era ULV, förresten.

• Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-06 12:07:09 följande:
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Vissa har inga gravtecken. Jag hade inga vid min första graviditet. Nu har jag haft, men ärligt talat vet jag fortfarande inte om det är lutinusen eller ej? Jag slutade med lutnius idag... Och jag tror heller inte att det är bra att testa och testa, det sätter mer griller i huvudet på en.. När ska du på VUL? Du kanske ska be om en tidigare tid så du slipper må dåligt! 

Har funderat på det men min kille kan inte följs med tidigare. Vi är just nu särbos med ca 35 mil mellan oss pga av jobb, så det skulle kännas konstigt att gå utan honom. Å rädd att det inte finns ett litet liv där i magen å han inte är hos mig då... Får se hur jag gör. Är bara så himla rädd
  • Hoppfulla Fia

Tack för omtanken. Det finns liksom ingenting å göra ändå om det skulle gå fel, så det är, precis som ni säger, bara leva på som vanligt å vara extra snäll mot sig själv. Hamnade i en depression efter vårt sista försök 2012 och behöver verkligen hålla mig i för att inte ramla ner i hålet igen. Ska nog lyda rådet å ta en paus från allt som har med graviditet å göra. Önskar er alla stort lycka till med era små underverk så kanske jag dyker upp igen längre fram å berättar hur det gått. Stor kram till er allihopa

• Hoppfulla Fia

Nu har vi fått säga hej till ett litet frö på dryga centimetern med ett perfekt litet tickande hjärta??

• Hoppfulla Fia

God morgon på er alla underbara kvinnor här på tråden. Har hållit mig borta, men varit inne å tjuvläst då och då. Mitt hjärta går ut till er som har fått negativa besked på vul etc. Stor beundran till er som fortsätter kämpa och stort grattis till er som sett små hjärtan.

Jag mår mycket bättre å har bestämt mig för att inte oroa mig så mycket, för det finns inget jag kan göra. Det blir som det blir. Jag har fortfarande ganska milda symptom och hoppas faktiskt nu att det forsätter vara på det sättet, så jag kan å orkar göra saker jag mår bra av och njuta av det här. Tittar på bilden från vul varje morgon, å vet att jag ska göra allt jag kan för att det där lilla Mumintrollet ska trivas å ha det bra. Å det ända jag kan göra är att må bra själv, vilket är himla lyxigt om man tänker på det. Jag är hos min familj i Norrköping å ska ut å njuta av våren. Hoppas ni också har sol utanför fönstret!! Massor av kramar till er allihopa

• Hoppfulla Fia

Lyckstjärna: jag har sådana dagar ibland, förstår att det är tufft om det är så för jämnan. Men jag har ett paket med knäckebröd på kontoret och frukt i en låda och en nötmix med torkadfrukt, så emellan patienterna så kan jag bara käkar lite. Funkar toppen bra för mig. På nätterna kör jag med vetepärla med smör å vatten för att stå ut. Jag kan och har aldrig kunnat sova hungrig eller kissnödig så vissa nätter blir det många avbrott. Kram på er allihopa för resten

• Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-19 12:07:46 följande:
    Glada nyheter, hjärtat slog fint och allt annat såg perfekt ut. BF 5 november, så jag hade räknat fel på en dag. Så går in i vecka 8 imorgon. SÅ lycklig! Nu vet vi att även om symptomen kan svikta så betyder inte det katastrof. :)

Grattis! Du är som jag, symptomfri. Njut nu av bara den!
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-19 12:07:46 följande:
    Glada nyheter, hjärtat slog fint och allt annat såg perfekt ut. BF 5 november, så jag hade räknat fel på en dag. Så går in i vecka 8 imorgon. SÅ lycklig! Nu vet vi att även om symptomen kan svikta så betyder inte det katastrof. :)

Grattis! Du är som jag, symptomfri. Njut nu av bara den!
  • Hoppfulla Fia
    Moolie skrev 2014-03-19 20:42:53 följande:
    124 olästa svar?! Jag läser nog bara det som är på denna sidan! ;) Vi har ju fortfarande inte kommit iväg till ett nytt VUL... Det är på måndag. Mindre än en vecka kvar nu... Min mage har börjat kännas mer spänd. Inte gas-svullen som den är kanske fem gånger om dagen... Utan mer som att innanmätet ömmar när jag spänner nedre delen av magen... Önskar att det vore måndag imorgon...

Åh... Jag förstår dig verkligen. Hoppas verkligen att du får positiva besked på vul. Massor av styrke kramar.
  • Hoppfulla Fia
    HLC skrev 2014-03-21 09:49:14 följande:
    Har startat fredagen på bästa sätt! :) Sett vårt lilla hjärta picka på så fint!

Nu ska jag försöka tvinga mig själv att vara lite lugn och njuta.

Trevlig helg till er alla!

Åh så underbart. Stort grattis!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015