• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-28 13:41:41 följande:
    Kunde inte hålla mig från att kolla upp det! Jag fick ont på höger sida igen och tänkte att det är bättre att kolla upp det då. 

Så jag var på fertenheten och man kollade först på flytningarna (crinoneflytningarna) och det var inte från livmodern och jag blödde heller ingenting, 

Sen kollade hon med VUL staven och kunde se en liten böna i sin hinnesäck Hjärtat slog fint och bönan mätte hela 1 cm och hade världens finaste och gulligaste hjärta  

Vad som har hänt med tvåan vet jag inte, bönan åt väl upp h*n.    

Jag e så himla glad nu och lycklig och vi har avbokat tiden nästa vecka i och med att allt såg bra ut! 

Åhh, så himla skönt! Stort grattis till det lilla hjärtat <3
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-02 07:50:33 följande:
    Hej, tänkte hoppa in här. Känner igen flera av era alias från IVFJanuari2014. Plussade i torsdags på ruvardag 13 med CB digital som visade "Gravid 2-3"! Superglad, men har haft väldigt mycket mensvärk (kände ingenting sist jag var gravid - därav oron - men slutade iofs i MA v. 12) vilket är oroande. Borde vara ca i 4+4 och hoppas innerligt att den ska vilja vara kvar denna gång. Vårt första IVF-försök. Testdag på tisdag och tar fortfarande lutinus. 

Stort grattis till pluset och välkommen hit!
  • Hoppfulla Fia

V 5+4 idag och inga ordentliga symptom på 1 vecka ca, förutom magsmärtor/som mensvärk. Någon annan i samma tid ungefär som inte heller tillhör den "lyckliga skaran" som mår illa å har öma bröst som bevis :-/

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-03-03 18:58:09 följande:
    Jag och bönan håller våra tummar för alla som har VUL imorgon
    Samma här!

Har varit/är orolig för att jag inte känner mig gravid och att mina test in stegrar i den takt jag trott är normalt. Tog ett CB och det visade V3+ (alltså 5+) vilket stämmer. La upp en bild i bild tråden. Känner mig lite lugnare nu men jag vill så gärna ha mer symptom så jag slipper gå och psyka ut mig själv hela tiden. Det är så jävla tröttsamt. Men, men....nu ska jag försöka hålla mig och inte test igen på ett par dagar åtminstone
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-03-03 19:28:25 följande:
    För mig stegrade inte CB-digital... Men eftersom jag fick illamående med besked för någon vecka sedan, så får jag anta att det står rätt till ändå. Inga ömma bröst direkt heller... Förra gången var jag jätteöm, men det är bara drygt sex månader sedan jag var gravid senast, så det kan ju bero på det.

Mitt illamående började 6+0 typ, så vänta du, det kanske kommer när du minst anar
    Åhh...jag hoppas. Mådde illa på ruvdag 12 då jag plusade och några dagar i veckan efter, samma med brösten. Och nu ingenting.  :/
    Jenkis skrev 2014-03-03 19:29:45 följande:
    Vet inte om jag vågar titta in här i morgon. Skulle vilja ha mitt VUL överstökat med diagnosen "allt är bra"
    Samma här. Har mitt den 14/3 och vet inte hur jag ska få tiden å gå snabbare...... 
  • Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2014-03-03 19:36:45 följande:
    På grund av allt illamående har jag ätit väldigt mycket senaste veckan. Druckit mycket drickyoghurt, nyponsoppa, fruktsoppa. Ätit i parti och minut. Har redan gått upp ett kilo... Men vad fasen skall man göra? Försöker ta hand om tänderna, men det är ju inte så lätt.

Hur mycket har ni andra gått upp? (Eller ner)
    Har ingen aning. Har inte vägt mig sedan jag var på äp...Tror att jag liggs på ungefär samma vikt, kanske något kilo upp, men jag har lite hull runt magen sedan tidigare så det är inte lätt att veta
  • Hoppfulla Fia
    lisodan skrev 2014-03-03 20:37:24 följande:
    Hjälp! Upptäckte för några timmar sen blod på pappret jag slängt i toaletten. Sen lite rosa när jag torkade igen och några droppar på en binda jag satte på mig. Och de sista 3 timmarna har det inte kommit något mer men har kanske lite molvärk. (Vilket jag visserligen haft av o till i flera veckor). Känns som detta kommer skita sig.:( Nu vill jag knappt göra ultraljud imorgon. Vill inte få dåliga nyheter.

Håller alla tummar å tår över att du får se ett litet hjärta i morgon. Du ska se att det ordnar sig. Styrkekramar.
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 10:30:39 följande:
    Hur räknar man ut veckor vid IVF. Jag trodde att äggplock var detsamma som ÄL. Men det verkar inte riktigt vara så. Pratade precis med kliniken och hon sa att vi fick komma dit efter v7+0. Och det blev 7+2 - enligt deras beräkning, 21 mars. Men i min värld är vi i vecka 8+2 då - om man skulle räkna äggplock som äl? Känner mig lite förvirrad..någon som vet..? Eller "safear" de bara för att de inte vill att man ska komma in för tidigt?

jag använder en app för ivf, Ferring heter den.
  • Hoppfulla Fia
    Thesse86 skrev 2014-03-04 08:23:14 följande:
    Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)

Åh va roligt, stort grattis!!!
  • Hoppfulla Fia
    lisodan skrev 2014-03-04 14:04:35 följande:
    Gick precis som jag befarat sen blödningen igår och försvunna symptom. Åt helvete! Fostret var bara 45 mm och det fanns inget tickande hjärta. Dog nog för några dagar sedan. Är så otroligt ledsen. Vet inte hur vi ska gå vidare. Bara ett i frysen. Snart 39 år.: -( Fattar inte hur orättvist livet får vara ibland. Gråter, gråter och gråter....Hoppas verkligen det går bättre för er andra!

Fy, fan vad tråkigt. Är så himla ledsen för er/din skull. Jag håller med övriga, var ledsen i tillåt fig å sörja å tycka att det är orättvist, för det är det. Önskar dig lycka i framtiden hur du än bestlutar dig för att göra. Massor av styrkekramar.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015