• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie skrev 2015-05-10 16:50:44 följande:
    Min kära make försöker lösa det åt oss så vi vistas så lite som möjligt tillsammans... Men vi använder samma toalett som är den största smittohärden...

Nu är nästa möte med BM på måndag... Då har jag gått över 5 dagar... Vet inte vad som sägs då...

Jag har gått i dvala... Sover, tittar på tv, sover, tittar lite till...
    Be din bm att känna om tappen är mjuk och om den är bakåtlutad eller framåtlutad och om du är öppen någonting?

Känner hon att det är mjukt och moget måste hon kunna göra hinnsvepning utan att koppla in läkare.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-10 20:39:09 följande:
    Jag ska absolut fråga!!
    För mig kändes det bättre att göra nånting i alla fall. Jag tycker så himla synd om dig och kommer ihåg hur jag kände mig.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-10 21:51:34 följande:
    Vi är gifta och jag räknas därför som en förälder lika mycket som de biologiska... Förutom när det gäller möten med skolan eller soc. då är man inte värd så mycket... :( Jag hade gärna velat ha maken hemma... :((
    Jag förstår inte riktigt varför de stora barnens mamma inte kunde ha dem tills du fött? I mina öron är situationen absurd. Mina barns pappa hade dem när jag skulle föda trots att det var min vecka.

Om man är fl och har andra barn så är ju fl det som prioriteras, du får ju inte betalt för vab också
  • Bell13
    Lantlollan skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:

Jag är bara i v4+5 efter FET med 5-dagars och känner mig så himla plågad av ovissheten och oron. Det enda jag känner av är att ryggen molar lite. En liten, liten stegring på stickorna, men inte mycket att tala om. Jämfört med andra med naturlig befruktning så är mina utslag i princip ingenting. Och alla bara pratar om hur illa de mår och om sina symptom. 

Fy fan för det här. Gråter 

Jag har gjort ivf men också blivit gravid spontant och jag har aldrig haft symptom så tidigt som i v 5.

Symptomen kommer och man är ju inte mer gravid för att man t ex mår mer illa än nån annan

Oron finns ju alltid där. Jag tyckte att det gick lättare och fortare om jag höll mig sysselsatt. Satte också upp milstolpar som t ex ul i v 9, kub i v 13 och rul i v 20.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-12 03:21:56 följande:
    Jag har varit gravid två gånger. Första gången kände jag massor och det slutade i ett MA. Andra gången kände jag knappt något alls och nu har jag passerat BF.

Jag är HELT övertygad om att symptomen inte styr hur graviditeten blir sen...! Alla graviditeter är likaolika som personerna som tittar ut.

Och jag som är höggravid säger:

Passa på att njuta nu när du mår bra. Det kommer en tid då du kommer tänka "hur kunde jag klaga över att vara symptomfri?". Precis som jag själv klagade. Det ÄR lätt för mig att säga det nu när allt är över... Men jag hoppas du kan ta till dig av det jag sagt, lite i alla fall.

Kramar till dig!
    Håller med jag tyckte att jag var galen som önskade mig illamående när jag låg utslagen och kallsvettades och ville att de skulle söva ner mig för jag mådde så dåligt.
  • Bell13
    soulmate2015 skrev 2015-05-12 09:35:52 följande:

Om man bestämmer sig för att försöka bli gravid med äggdonation utomlands för ca 50 000 kr och det misslyckas, har man fler försök för dessa pengar eller kostar nästa försök 50 000 kr till? 

Det brukar ju bli ägg som går att frysa också. Men 50000 lät billigt. 70000 kr ville de ha i Riga förra sommaren.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-12 10:54:00 följande:
    Det beror på vad sim står i klinikens avtal. I amerikanska avtal betalar man 50 000sek för 10 ägg ungefär.
    Det kostar väl med frysförsök också, det betalade jag 10000 kr för i Sverige.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-05-12 11:27:52 följande:
    Jag har ingen jättekoll på enskilda siffror. Men jag tror absolut att det tillkommer mer utgifter efter de 50 000sek.

Vi gjorde ICSI med FET och frös en blastrocyst. Tre försök varav ett färsk = 79 000sek. I Sverige då.
    Vi betalade 35000 kr per ivf och 10000 kr per frysförsök. Blev 115000 kr totalt för tre färskförsök och ett frysförsök. Blev gravid 2 ggr men fick missfall. Månaden efter frysförsöket blev jag spontant gravid.
  • Bell13
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:35:30 följande:
    Kelsson1 skrev 2015-05-11 17:09:41 följande:

Moolie: Hoppas att du får avlastning av bonusarnas mamma och att bebis väljer att titta ut snart!

Lantollan: Som andra skriver så är man inte mindre gravid bara för att symptom saknas. Försök istället att glädja dig åt att inte må illa, jag har mått så illa genom hela min graviditet att det förtagit en hel del av glädjen av att vara gravid. Det är inte roligt att vara så illamående att man går ner i vikt även om man bara ligger ner och inte kan äta någonting. Kan berätta att man är något orolig att allt inte ska vara bra med bebis då.
    Förstår att du är orolig, det var jag också (man kan ha symptom o ändå få MA). Mitt tips är att försöka sysselsätta dig med annat under tiden så går tiden lite fortare. Hitta på något med kompisar som fika, äta ute eller gå på bio, så får du något att se framemot tills tiden gått och du kan andas lite lättare.

Bell13 skrev 2015-05-11 15:37:57 följande:Jag har gjort ivf men också blivit gravid spontant och jag har aldrig haft symptom så tidigt som i v 5.

Symptomen kommer och man är ju inte mer gravid för att man t ex mår mer illa än nån annan

Oron finns ju alltid där. Jag tyckte att det gick lättare och fortare om jag höll mig sysselsatt. Satte också upp milstolpar som t ex ul i v 9, kub i v 13 och rul i v 20.
    Tack tjejer, men det skiter sig. Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter

Jag beklagar. Finns det fler försök kvar, t ex frysta ägg?

Vet hur det känns när hopp övergår i förtvivlan.
  • Bell13
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:10:48 följande:
    Tack. Hjärta Vi har ett ägg kvar i frysen. Vi har bara gjort en full IVF och det här var FET med en blastis (första försöket misslyckades helt).

Vet ni något om ifall det är en fördel eller nackdel att göra nästa FET nu direkt, eller om man borde låta det gå en cykel emellan? Kliniken sade att man *får* göra ett nytt försök nu redan, men frågan är vad som är bäst?
    Tror det är bra att sörja klart missfallet och göra nästa försök när du känner dig redo mentalt.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015