Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Åh, nu känner jag hur bebis gör dig redo! Ilar ned i bäckenet som inte är foglossning. Magen sköter jag flera gånger om dagen och jag bara sover och äter... 1,5 vecka kvar till BF.
Fick du inget morfin? Det kan inte vara lagligt???
Tråkigt att läsa om alla dåliga upplevelser vid ÄP. Jag, som Sira, upplevde mitt ÄP mest som nåt positivt. Fick lugnande och postafen innan äp och morfin på plats. De fick fylla på en gång när det gjorde lite extra ont (tror de behövde skölja med saltlösning). Redan vid första morfinet började rummet snurra och jag blev behagligt salongsberusad snackade mig igenom hela äp och fick beröm att jag var så lugn hehe. Tyckte själv att det var så fascinerande alltihop, och hade gärna gjort det igen. Fick bara ordinationen Alvedon och vila efteråt, och dagen efter behövde jag inte det heller.
Var ett tag sen jag skrev här sist men läser alltid i tråden, går in i vecka 18 imorgon och blivit rätt stor den senaste veckan. Alla jobbiga symtom är över, och jag njuter av min graviditet. Testade gravidyoga igår, och det var underbart! Om en vecka är det dags för RUL som är mitt sista orosmoment, sen ska jag börja ta ut svängarna och shoppa en massa!
Många här det snart är dags för, lycka till allihop!
Hur många av oss känner sig klara med barn?
Jag är färdig trots att jag inte fött mitt första ännu. :P
Här kommer ytterligare frågor till er veteraner
Jag ska börja ta järn i vecka 20 enligt mina prover. Dock har jag börjat känna mig väldigt trött och är mörk under ögonen så tänkte börja redan nu, en vecka tidigare. Jag har köp Niferex droppar för det använde jag förra året efter missfallet och då funkade det ok för min mage.
Nu läser jag att man ska ta dem på fastande mage. Plus det ska vara minst 2 timmars intervall imellan intag av grönsaker, mjölkprodukter, kaffe o te. Hur ska jag som gravid få till detta undrar jag? Jag äter minst varannan timme och gärna frukt imellan.
Hur gjorde ni som har tagit järn?
Tyvärr så är det så här i kvinnosjukvården jag mådde ju dåligt på slutet och var livrädd att moderkakan skulle sluta fungera. Jag blev erbjuden att komma in och göra ctg och ultraljud. Jag vet i bakhuvudet att igångsättning är en sista utväg. I Sverige ska allt vara så naturligt på gott och ont.