• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2014-11-25 21:12:16 följande:

Har varit på Ikea idag under några timmar. När jag gick omkring där kände jag av foglossningen en del när jag drog vagnen. Jag köpte ett badrumsskåp och lite lampor och en hatthylla så medeltunga saker.

När jag kom hem fick jag sammandragningar och har haft det sedan dess och det var 3 h sedan det började. Jag är sängliggande orkar ingenting. Sammandragningarna känns som kraftig mensvärk och kommer ca var femte minut och varar i 20 sekunder.

Är det här stress pga mitt Ikeabesök och en signal att jag inte ska anstränga mig eller är det bara helt normalt.

Känner mig orolig men vill inte kontakta sjukvården eller borde jag det?

Jag tycker att du borde kontakta vården, gärna en gång för mycket än en gång för lite är mitt motto...
  • Kelsson1

Moolie: Aldrig roligt att bli sjuk men det är ingen fara för bebis i magen bara jobbigt för mamman.
    Inköp kan jag varmt rekommendera att sprida ut inköpen till ett per månad annars blir det väldigt mycket pengar man ska ut med på en gång.
    Vagn till dottern valde vi Emmaljunga där man byter ut liggdelen mot sittdel när det är dags (hårdlift). Hittar du något fint till bra pris på blocket är det bara att slå till

• Kelsson1

Moolie: Vi har Classic Sport (finns nog inte kvar), vi köpte den 2011 men är väldigt fin fortfarande så den får duga till nästa krabat också
    Kravet från maken var att det skulle finnas ordentlig broms, så lite plastdetaljer som möjligt och fasta stora lufthjul så det var enda vagnen vi hade kvar att välja på

• Kelsson1

VSG: Maken är ingenjör och litar därför inte på plastdetaljer och håller med honom om riktig broms på vagnen. Jag fick välja tyg och vagnen har varit bekväm både att köra och för dottern att åka i

Moolie: Vändbart handtag vad innebär det?
    Strunta i försäljarna och gå på det ni själva vill ha, som VSG säger kolla på nätet eller någon annan affär.

• Kelsson1

Blomman: Nu var det inte många dagar ni flyttades men jag är inte helt säker på att jag skulle gå med på att flyttas alls när det är ÄD (inte IVF heller). Vi vet ju när befruktning skedde

Lokattis: Stort Grattis till lyckat KUB! Så fin bild

• Kelsson1

Blomman: Förstår dig fullständigt, tog oss också många år innan dottern kom. Just nu tar illamåendet över oron lite eller rättare sagt så nojjar jag för att jag går ner i vikt och klarar inte av att äta så oron rör om bebis mår bra när jag mår så dåligt.

• Kelsson1

Vi fick bra siffror på KUB idag , försöker lägga upp bild i bildtråden lite senare

• Kelsson1

Bell13: Tack. Jo illamåendet sitter i men har fått ny medicin som gör att jag kan äta lite mer än tidigare.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015