• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

MillaQ2 skrev 2015-03-28 09:42:05 följande:

Skönt att det finns fördelar också :) Och det känns iallafall en hel del rörelser nu. Hoppas bara att moderkakan åker upp lite, nu låg lite av den ganska långt ner(inte bra har jag förstått ) men bm sa att den brukar flyttas uppåt sen.

Hej,

Om din moderkaka ligger så långt ner så den ligger för förlossningskanalen så bokas det in ett kejsarsnitt. Så var det för min syster. Det upptäcktes på ul i v 20 och det gjordes ett extra ul i v 32.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-28 12:16:26 följande:
    Min låg också långt ned i början. Men i takt med att bebis växte så åkte den upp. :) En moderkaka som ligger fram gör att man inte känner sparkarna lika tydligt... Men som sagt har det sina fördelar på tex sömnen. Och först nu i v35 börjar de där RIKTIGA sparkarna komma som gör att hela jag skakar. :P I början var jag lite ledsen över att jag inte kände det så tydligt. Men det gick över när alla andra började klaga över sina sömnlösa nätter. Jag har sex veckor kvar och känner mig nöjd med aktiviteten i magen.

Ska även tilläggas att jag köpte en doppler på teknikmagasinet för oron. Jag hittade bara hjärtljudet en gång eftersom man inte ska använda den så länge... Men det räckte att höra rörelserna! :) Kanske vore något för dig också? :)
    Åh är du redan i v 35. Då är det inte långt kvar för dig heller  
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-29 07:57:02 följande:

Hur mår du Bell? Några förvärkar? smile1.gif

Jag har förvärkar som "suger tag " när jag var inne på bb Sophia i fredags kunde jag också se det på ctgmaskinen, de är ju svaga i jämförelse med riktiga förlossningsvärkar men ändå

Nu är det 48 h sen min hinnsvepning så jag räknar ju inte med att det har fungerat men i och med att slemproppen håller på att lossna räknar jag ändå med att han föds snart, i alla fall inom 1 vecka
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-03-29 08:28:26 följande:

Spännande tider, Bell och Moolie! Att bara vara/komma till vecka 30 nånting låter helt galet.

Men enligt appen har vi också kommit en bit. nästan en tredjedel nu. Vecka 13, och byter till 14 på tisdag. Svårt att fatta. Var det någon av er som började må sämre i vecka 12-13? Tycker jag mår mer illa nu och magen är så himla spänd. Och har haft mycket molvärk. Magen känns verkligen stor nu, speciellt efter lunch och på kvällen. På morgonen är den fortfarande hyfsat smal. Tänkte lägga upp en bild och ni som kommit längre kommer säkert skratta hur liten ni tycker den är...hehehehe....

Var stolt över din mage det ska du vara
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-29 08:42:58 följande:
    Ja, veckorna går fort men när det ska gå 40st så går det långsamt! ;)

Om 2-3 veckor är bebis färdigbakad och det är med blandade känslor.. ;) Jag vill ha kvar bebis i säkert förvar resten av livet! ;)

Dags att börja tänka på förlossningen också... :O
    Det enda jag vill nu är att föda MEN samtidigt tänker jag att jag kommer sakna magen när den försvinner.

Ska se om jag kan fota den idag hemma och ångrar lite att jag inte bokade fotografering med proffsfotograf
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-29 17:22:06 följande:

Bell: Jag som hade förväntat mig att få läsa om bebis som tittat ut redan smile2.gif (jag är inte otålig eller så smile1.gif )

Hade nog förväntat mig att få skriva att jag fött denna väntan. Det enda jag tänker på är att äta och sova så jag är redo när värkarna kommer.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-30 06:57:02 följande:
    Hur trött och hungrig är du? På en skala på 1-10? Känner att jag inte gör annat än sover och äter som det är redan nu... :O
    Hungrig är nr 10 på skalan äter var tredje timme.

Är rätt pigg dagtid men sover 10 h per natt.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-03-29 22:35:40 följande:
    Helt rätt!! Äta, vila och sova är det enda du kan göra. smile1.gif Snart så! Kram
    Det är inte långt kvar nu. Tiden har gått fort på slutet

Känns som min kropp lagrar energi. Tänk om man visste när det skulle ske.
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-30 16:33:14 följande:
    Jag sover 10h/natt OCH somnar en stund mitt på dagen.
    Igår sov jag middag men det är inte så vanligt längre tror att det bästa är att lyssna på kroppen.

Jag äter och vilar mest hela dagarna och liksom lagrar energi.

2 dagar till bf och besök hos bm imorgon, kanske blir det sista besöket.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-03-31 19:32:45 följande:

KUBtestet idag gick jättebra! Lägsta sannolikhet på trisomi 13 och 18. 1:20 000. 1:1548 på Downs syndrom. Annars 1:87 i min ålder. Dessutom såg det bra ut i övrigt. Bra hjärtslag, bra storlek, bildade organ osv. :) Nu ska vi NJUTA! Nästa stopp RUL 12 maj.

Vilka fina nyheter
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015