• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-06-23 07:24:01 följande:

Hej alla fina tjejer . Hur mår ni idag? Kram

Jag har lyckats köra för hårt både fysiskt och psykiskt de senaste dagarna. Ingen fara dock, behöver bara ta det lugnt någon dag skulle jag tro.

Har otroligt ont i varenda muskel i benen och även i fogarna. Men jag är imponerad över att fogarna inte gör ondare än vad de gör... Igår tapetserade vi i nio timmar med uppehåll för värma mat på lunchen och en fika. Så jag har klättrat på en stol, stått och gått en hel dag igår. Idag så vill jag varken gå eller stå kan jag säga...

Innan gårdagen har jag farit runt i rummet och tänkt ut hur vi skall sätta våderna o.s.v. vilken har gjort mig lite hjärntrött

Junior verkar dock må toppen. Det är full fart sedan i går kväll och även i natt har hen varit mer livlig än vanligt. Hen passade väl på att ta en tupplur igår på nio timmar

På fredag skall vi åka till Ikea. Längtar!
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-06-23 12:52:17 följande:

Gör ni inte urinprov varje gång ni är hos bm?

Nej, mitt landsting sparar

Beror väl på. De kollar i v. 8 och sedan i v. 24 igen i mitt landsting. Har man inte varit hos BM mellan, så kollar de ju varje gång, men jag har varit två extra gånger hos henne, så de tycker inte det är nödvändigt att kolla när det alltid varit bra.
  • Jenkis
    Bell13 skrev 2014-06-23 11:48:35 följande:
    Vad underbart det är du värd. Du är så snäll och hjälpsam och är väldigt påläst och kunnig. Önskar dig alla lycka till som finns och en stor kram
    Jag tycker också det är jätteskönt att ha dig i tråden Villsågärna! Alla här kommer med sina bidrag vill jag såklart tillägga Vi snappar upp lite olika saker som vi kan delge varann och det är toppen!
  • Jenkis

Hej och välkommen Mandelmumsa och Lillan! Grattis förresten

Man börjar "tyvärr" känna igen lite för många nick. Fast lite roligt är det ju när det går bra och folk återkommer för ny grav. eller nya behandlingar, men oftast står det och stampar på samma ställe dessvärre.

• Jenkis
    Mandelmumsa skrev 2014-06-24 12:45:02 följande:

Jag mår prima! Har semester och tar det bara lugnt och tänker på att äta nyttigt :) Bara att hoppas att allt fortsätter att utvecklas som det ska nu!

Bell, vi är ju med i en annan tråd parallellt med denna :) Vi har pratat om våra nuvarande graviditeter där :)

Jag tänker också på att äta nyttigt, men praktiken är det värre med

Har just stoppat i mig fyra chokladkex och en mugg latte... Fast innan det har jag tapetserat och ätit en näringsrik lunch med torsk, äggsås och potatis, så jag äter väl nyttigt OCH onyttigt
  • Jenkis

Beställde en adapter igår som passar babyskyddet och chassit, så nu finns alla förutsättningar för att ha det så smidigt som möjligt Får se om jag tycker det blir jobbigt att lyfta av liggdelen "hela tiden" eller hur det blir. För 549 kr kan jag chansa och det höjer säkert värdet på vagn och babyskydd om jag skulle sälja det sen.

• Jenkis

Någon som stickar, syr, virkar o.s.v. till sin bebis?

Jag har gjort en mössa, ett par sockor och håller på med en tröja. Sockorna blev väl OK, mössan bra och tröjan ser bra ut än så länge.

• Jenkis
    Mandelmumsa skrev 2014-06-24 16:28:10 följande:

Jenkis: Jag hoppas att det ska vara färdigstampat nu och att jag får komma vidare till nästa fas - den mindre kritiska fasen av graviditeten. Bara ett viktigt steg kvar nu till dess - ultraljudet 3/7!

Håller tummarna!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-24 15:23:23 följande:

Har fått foglossningsvärken från h-vetet idag!! Fy fasen!! Varit så förskonad tidigare hoppas verkligen det ger sig snart. Känns som att bäckenet ska gå sönder, blä Känner så med er som har så här ont ofta. Kram

Stackare!

Inte kul alls. Hoppas det blir bättre åtminstone...
  • Jenkis
    Bell13 skrev 2014-06-24 13:41:07 följande:
    Ja så är det nog :) blir lätt lite snurrigt så kommer man inte ihåg var man sett namnet osv eller var man pratat :) 

låter skönt med semester synd bara att vädret är från istiden jag längtar efter solen och värmen nu. 
    Ja, förra gången jag var gravid blandade jag ihop två personer i tråden jag hängde i då och det var väl mindre populärt...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015