• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-02-26 17:40:44 följande:
    Vad avundsjuk jag blir smile1.gif har nog inte sovit en hel natt sedan jag blev gravid. Vaknar minst en gång för att gå på toa smile4.gif
    Jag har varit vaken på natten i perioder och då i minst 2 h varje gång. Kissar gör jag också på natten om jag orkar gå upp och det gjorde jag inte i natt
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-02-26 18:18:07 följande:
    Blir också avundsjuk! Vaknar ett par gånger varje natt, och vid ett av dessa tillfällen är jag vaken minst en timme. Vaknade 4.15 inatt och minns inte att jag somnade om alls innan det var dags att gå upp kl 7... Suck.
    Det är ju tortyr att inte kunna sova. Jag märker otrolig skillnad på humöret de senaste dagarna. Att somna 22.00 och vakna 7.30 och är pigg fortfarande trots att jag varit på mörbybadet med min sportlovslediga 9-åring
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 06:41:10 följande:

Vaken sedan 3.30. Helt fantastiskt.

MEN idag ska vi på vårt första VUL, så det kan ju vara det som spökar i huvudet... Det är en skräckblandad förtjusning! Hoppas så innerligt att allt står rätt till.

Ha en skön dag allihop!

Lycka till på vul önskar jag er, är övertygad om att allt kommer se bra ut. 
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-02-27 06:43:00 följande:

Bell: Nu i natt vaknade jag säkert minst 5ggr, två för att gå på toa o tre för att dottern försökte lägga sig på min hand som jag fortfarande har ont i. Annars är det så mysigt att ha sin varma 3 åring nära men inte om man får ont av det

Åh så jobbigt för dig. Jag somnade 21.00 igår och vaknade vid 05.30, kissade och var vaken nån halv timme och somnade om och sov till 9.30. Föredrar ju helt klart att vakna runt 7.30 till 8.00 och ha haft sammanhängande sömn men det är nog bara att vänja sig vid att sömnen blir lite hackig nu under 5 år eller så Kyss

Låter jobbigt med din hand, hoppas verkligen att du blir helt återställd snart. Kan inte vara lätt att ha gips och samtidigt rodds en liten treåring också. 
  • Bell13
    Fruhn skrev 2015-02-27 14:42:58 följande:

Hej, vågar mig in i tråden trots att det är nyligen jag plussat. Är i v 5 efter ÄD syskonförsök. Har en dotter på 20 mån sedan tidigare. Om det här går hela vägen är det verkligen bra resultat. 4 ägg plockade och befruktade från donatorn 2 graviditeter ????

Gick igår och suckade över den konstiga känslan innan man får symptom och idag slog illamåendet till.. man ska vara försiktig med vad man önskar ????

Hoppas vi får följas åt!

Grattis till plus och välkommen hit
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-02-27 12:14:58 följande:
    Jag var vaken 01-05... Kul... Skitkul!!
    Kommer ihåg det där och det är ju ångest. Hoppas du har möjlighet att vila/sova på dan nån timme. Är ju tortyr att inte få sova.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-01 08:04:59 följande:

Jag har nu slutat med Primperan med resultatet att eftermiddag är jag totalt utslagen o ligger bara ner o mår illa så lär inte bli lika många kommentarer från mig i framtiden...

Varför får du inte fortsätta med dem om de får dig att må bättre?
  • Bell13
    Sira skrev 2015-03-01 09:22:34 följande:

Lisodan: Ja, lite klåda har jag emellanåt. Just nu är det armarna och halsen. Har även fått lite utslag på magen, som ett rött horisontellt streck i höjd med naveln typ. Men på magen brukar det inte klia så jag brukar bli förvånad när jag drar upp tröjan och ser att det är lite rött. Jag har, hittills iaf, inte haft det lika illa som du. Vet du vad det kan bero på?

Kelsson: Usch så jobbigt! Lider med dig. Att må så illa tar ju verkligen bort all energi. Ska Primperan sluta tas efter en viss vecka eller varför måste du sluta med den?

Har läst att det är vanligt med klåda under graviditet. Jag hade det mellan v 20 och 30 en hel del. Kliade mig till jag blev alldeles röd. Det är väl olika vem som får det precis som bristningar en del får och en del klarar sig utan 
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-03-01 08:47:18 följande:
    Nu har jag köpt en flaska med någon sörja som smakar som canoderm... Fy FA-AN säger jag bara!! Men den hjälpte och jag fick sova i princip hela natten! :D
    Fy för äckliga saker som smakar illa men grattis till sömn hela natten, det gör sådan skillnad. Jag hoppas att det håller i sig
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-03-01 18:38:19 följande:

Bell & Sira: Primperan får man inte ta sista trimestern så läkaren sa att sista dagen för mig var 28/2 men tog sista tabletten i fredags och det är markant skillnad i illamåendet. Hoppas att jag klarar av att jobba mina 50% nu...

Blomflugan: För mig har det inte varit problem med sjukskrivning, har inte spytt en enda gång men i höstas var jag så dålig att jag bara låg ner, tog mig bara upp för att gå på toa. Kunde inte äta nästan någonting o gick ner 5kg i vikt, hoppas att jag inte är på väg tillbaka dit smile4.gif

Tycker så synd om dig att du mår så där illa. Hoppas det inte blir värre är det hyperemesis eller vad det heter när man har extremt illamående?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015