• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-21 12:05:39 följande:
    Usch din stackare! Krya på dig vännen! Kram
    Tack. Är jättehes och tappar nästan rösten, svårt att vara tyst med två barn i huset känner att det är lite bättre nu efter 5 dagar. Kram
  • Bell13

I början av graviditeten drömde jag mycket mardrömmar som nu verkar ha kommit tillbaka.

Jag vaknar av dem mitt i natten och kan sedan inte somna om på flera timmar. Jag mår så dåligt av dem och tror först att det är verkligheten.

Finns det någon mer?

• Bell13
    Lokattis skrev 2015-02-22 19:15:41 följande:
    Usch, krya på dig! Kram.
    Är äntligen på bättringsvägen nu. Hoppas att det här var den sista svängen av sjukdom innan det är dags för förlossning. Nu har jag fem veckor på mig att samla kraft och proppa i mig nyttigheter Skrattande
  • Bell13
    MaryoMary skrev 2015-02-21 20:40:45 följande:

Hej Alla! Hoppar in här. Fick tillbaks två ägg 30/1 och är äntligen gravid efter många om och men!

Hur många av er som fått två ägg tillbaks har fått tvillingar?

Stort grattis till din graviditet. Jag fick alltid 2 ägg insatta men blev bara gravid med ett av äggen i alla fall. Är nu i v 35 och målet är verkligen nära. 
  • Bell13
    MaryoMary skrev 2015-02-23 11:06:40 följande:

Tack för alla grattis! har inte UL förens 5/3 och hoppas tiden går fort. Ska bli så spännande att se om båda äggen fäste!

Jag har också svåra sömnproblem, vaknar vid 03:00 och är vaken till 05:00 är lite orolig och så himla pigg. Drömmer mycket och svettas som en gris:)

Annars inga symptom alls, och det är lite oroande...

Sömnproblem hade jag också i början och det har följt med lite från och till under hela graviditeten. 
    Läste i min dagbok som finns i den lila appen och där har jag skrivit att jag varit väldigt illamående i v 6+0, alltså i v 7. 

Är du i v 5 eller har jag räknat helt fel? Det är inget konstigt att du inte har symptom så tidigt. 
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-02-24 06:54:42 följande:

Jag är så nervös. Därför har jag hållt mig undan lite också. Är i v 7+4 och symtomen har börjat klinga av. Man tänker ju det värsta och jag vet att denna oro inte är bra om det nu finns ett levande foster... Jag har tackolov UL på fredag men dagarna dit masar sig fram.

Väntan är ju det värsta som finns. Jag kommer ihåg att mina symptom kom och gick lite i v 8 och jag blev så orolig. Min fertilitetsdoktor sa att om allt ser bra ut på ul i v 8 så går de i de flesta fall bra men det har ju egentligen ingenting med symptom att göra. 
    Har du några symptom kvar eller har alla försvunnit och du känner dig väldigt ogravid?
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-02-24 10:35:46 följande:
    Brösten är ganska ömma fortfarande, har pyttelite molvärk. Typ det just nu. Tröttheten har lagt sig ganska mycket, mår inte vidare illa. Yrseln är borta och min tröga mage har börjat ge med sig. Är inte så uppblåst längre heller. Allt har inte försvunnit utan snarare minskat i styrka.
    Kan ju bara vara så att din kropp vant sig vid att vara gravid och anpassat sig till graviditeten. 
    Finns symptomen kvar men är lite svagare är nog inget du behöver oroa dig över Glad
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-02-23 20:42:31 följande:
    Absolut!! Jag jag slutat vakna och vara ledsen av dem numer... Så det kanske går över för dig också...?
    Vaknar fortfarande. I natt drömde jag att jag var naken fanns inga kläder som passade och jag var tvungen att packa för jag skulle resa. Jag var helt själv och kände mig så ängslig och så liten på jorden.

Tolkar drömmen som att mitt undermedvetna gör sig redo och att jag ska packa väskan till bb snart.
  • Bell13
    Blomflugan skrev 2015-02-25 16:05:31 följande:

Var på ett till vul idag och allt så bra ut! Knodden låg och sprattlade som tusan :) Har tydligen en rejäl polyp på livmoderhalsen, därav alla blödningar. Men den var inte farlig och inget man gör något åt. Skönt att veta, då behöver jag inte oroa mig om det kommer lite blod då och då!

Har en kompis som också haft polyper och hon trodde hon fick missfall gång på gång men det var polypen som spökade.

Varför får man polyper?
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2015-02-26 07:02:31 följande:
    Jag drömde också att jag var naken inatt smile2.gif men av någon konstig anledning tyckte jag inte att det var farligt alls att folk såg mig, enda anledningen jag började söka efter morgonrock var att jag frös smile2.gif (Jag som i vaket tillstånd absolut inte vill visa för mycket hud)
    Den ena drömmen är ju konstigare än den andra. Kommer inte ihåg vad jag drömde inatt, har faktiskt sovit hela natten i två nätter nu. Hoppas det håller i sig.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015