• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan skrev 2015-02-14 10:19:50 följande:

Apropå illamående. Och symton. Vet att jag tjötar om det. Var jätteillamående hela dagen igår. Sen efter jag på kvällen ätit upp en halv ananas i rask takt försvann det bara? Åt verkligen mycket överhuvudtaget igår. Tanken på mat äcklade mig, men när jag väl fick en tallrik framför mig var allt jättegott.Tog visserligen Postafen samtidigt men att det bara försvan? Och att det inte har kommit tillbaka? Har tom tagit bort seabanden nu som varit på 24/7 i en vecka. Är sååå orolig. Är detta ännu ett MA? Känns inte alls bra! Någon som verkligen haft så svingande symtom?

Vilken vecka är du i? Mitt illamående kom och gick en del i v 8 kommer jag ihåg. Kunde försvinna i en dag för att sedan komma tillbaka.
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-02-14 09:15:16 följande:
    Jag tycker det är rent förskräckligt okunnigt av en läkare att påstå att en graviditet är kraftfull bara för att man mår illa. Illamåendet har inget med att det är en stark eller bra graviditet, dessutom skapar sådan uttryck stark oro hos gravida som inte mår ett dugg illa! Det är en ren myt det uttrycket och år 2015 kan jag tycka att det finns bättre sätt att få gravida som lider av starkt illamående att må bättre.

Ledsen om du tar illa upp Blomflugan, inte min mening men jag personligen blir väldigt illa berörd av sådana klumpigheter för jag har inte mått ett dugg illa och har ingen som helst lust att må psykiskt dåligt för att min graviditet skulle vara mindre stark, säker eller what evere! 
    Mådde inte illa med mitt första barn. Med andra barnet mådde jag illa dygnet runt och med tredje, nuvarande graviditet mådde jag väldigt illa så jag var tvungen att äta lergigan komp.

Tycker också att det var klumpigt av läkaren att säga så.
  • Bell13
    Blomflugan skrev 2015-02-14 14:14:51 följande:

Sorry, inte meningen att uppröra någon. Håller med om att det inte har nåt att göra med hur "kraftfull" en graviditet är, hasplade bara ur mig det läkaren sa (förmodlgen inte alls genomtänkt av henne).

Lyckan från ultraljudet var kortvarig och har nu bytts ut mot oro, har börjat blöda (klarrött) :( kan ett missfall dra igång mindre än ett dygn efter att man sett hjärtat slå? Ringde akuten och de tyckte jag skulle avvakta och se vad som händer.. Borde vi åka in ändå och kräva att de kollar?

Att du sett hjärtat slå i ett så tidigt skede har nog ingen betydelse. Jag såg hjärtat slå i v 8 och 1 v senare fanns det inte längre hjärtaktivitet

Gjorde de vul igår? Om så är fallet kan det ha irriterat eller orsakat en blödning, kanske ett blodkärl brustit?

Åk in om du är väldigt orolig. Att inte veta hur det står till är ibland värre än ett tråkigt besked.

Håller alla tummar att det inte är nån fara. Kram
  • Bell13
    Blomflugan skrev 2015-02-14 16:22:41 följande:

Ja, jag tar ACOs multivitamin gör gravida och på förpackningen står det att man får 250 % av RDI av vitamin E... Kanske ska sluta med det då? Samtidigt känns det bra att få i sig lite vitaminer eftersom jag pga illamåendet bara kan äta sånt jag är sugen på, hrmm, vilket inte alltid är grönsaker... Ska läsa på lite om det där!

Nu verkar blödningen ha slutat, bara lite rosa/ljusbrunt kvar. Kanske var ett kärl på livmodertappen som brast, vet sen innan att jag har mycket ytliga blodkärl där. Hoppas jag slipper mer blod...

Tror inte Apoteket skulle få sälja vitaminer avsedda för gravida kvinnor om de var skadliga. Jag äter själv samma och har aldrig fått nån blödning.
  • Bell13
    lisodan skrev 2015-02-14 16:56:11 följande:
    Hoppas det! Känner mig riktigt låg idag. Tror inte på detta för fem öre. :( Men det kanske beror på att lillasyster ligger med värkar just nu. Det var så jobbigt att få veta att hon blivit gravid på första försöket bara några månader efter vårt MA förra året. Jag tänker att går det bra för henne, så gör det nog inte det för mig... Helt sjukt att tänka så. Idag ska ju vara en glädjens dag, jag ska bli moster! Och jag ÄR ju glad också!

Usch vad jobbigt med dina blödningar! hoppas det var det sista nu!
    Jag förstår dig mycket väl. Förra året fick jag ett missfall vid påsk och en vecka senare födde min syster sitt tredje barn. Det var väldigt svårt att hantera för mig.

Men ta inte ut nån olycka i förskott. Försök att tänka positivt. Styrkekram från mig
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-02-15 17:53:34 följande:
    Ja, man får ju lita på måtten och datum! :) Tänkte bara om där var en speciell anledning till datumet. Men såklart man ska ta datumen på allvar!

Tänker bara på mig som fått tre olika datum. :P 7 maj, 12 maj och 17 maj. :'D 7 maj stämmer på vårt IVF-datum däremot. Så litar mer på det!
    Bell13 skrev 2015-02-13 18:09:36 följande:

Om jag klämmer till så kommer det råmjölk. Den är tjock och lite gulaktig. Tycker det är coolt, ytterligare ett tecken på att det närmar sig

Nu har det slutat komma vätska... Men jag har långt kvar än! :))
    Jag gjorde kub och då sa de 2 april och sedan på rul var det fortfarande samma datum så jag litar på att det blir där nånstans, 2 april är på skärtorsdagen så jag hoppas han hinner komma ut på påsken. 
  • Bell13
    Moolie skrev 2015-02-16 08:45:14 följande:

VAB med bonusen idag. Hon vaknade med näsblod inatt och var helt hysterisk. Tog ett tag innan hon somnade igen... Och till råga på allt så är hon fortfarande inte riktigt frisk sedan feber och förkylning förra veckan... Så vi blir hemma allihop idag! Sportlov och allt!

Kanske får gå och mata ankorna. Denna tjockisen behöver lite friskluft hon också! ;)

Hur har helgen varit för er andra? :)

Vi har hållt kalas dagarna i ända! Men nu är det över för denna gången! ;)

Vi hade det mysigt på alla hjärtans dag och åt god middag hemma. Jag tycker att det är bekvämast hemma nu för tiden när jag är gravid, kan inte sitta längre stunder och vill kunna lägga mig ner om det behövs. 

Det har varit soligt väder och det har gjort sitt för humöret och vi tog en liten promenad i lördags. I söndags tapetserade vi största tjejens nya rum och nästa helg ska vi börja inreda samt renovera babyns rum 
  • Bell13
    Fröken Smilla skrev 2015-02-16 12:58:11 följande:
    Så härligt att vara så nära! Är lagom avundsjuk!
    Alla här inne har ju kämpat så också jag så det är väldigt skönt att vara nära målet nu. 45 dagar till bf idag enligt appen Kyss jag känner mig väldigt redo, ska skriva förlossningsbrev den här veckan och packa väskan nästa vecka är planen. 
    Allt som behövs är inhandlat så jag ska bara bestämma vad som ska packas ner och tas med till förlossningen/bb.
    Känns ju lite overkligt i sig att vi kommit så här långt och det är vi så tacksamma för. 
  • Bell13
    Blomman701 skrev 2015-02-16 12:53:03 följande:
    Det är du som påstår att du har en stark graviditet pga ditt illamående och inte jag!
    Hej Blomman, 

jag är övertygad om att din graviditet är lika stark som någon annans Hjärta jag är också övertygad om att ingen här inne har velat såra dig, trycka ner dig eller på annat sätt få dig att må dåligt. 

Nu tycker jag att vi återgår till att stötta varandra i våra graviditeter och försöker att få varandra att må bra Glad

Kram till dig och alla andra blivande mammor
  • Bell13
    Lokattis skrev 2015-02-16 17:24:56 följande:
    Åh, då börjar det närma sig på riktigt! Spännande! smile1.gif Hur mår du?
    Har fått tillbaka tröttheten jag kommer ihåg från den första tiden som gravid.

Har väldigt jobbig foglossning och ont i ryggen.

Börjar känna mig redo att föda tror jag. Känner ett lugn jag inte känt förrän nu, har varit orolig för en del saker men känner mig bara lugn nu att allt kommer att gå bra.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015