• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-06-11 14:15:42 följande:

Ja nu har jag tryckt i mig två till. Farligt goda, mammas recept. Sega havrerutor man bakar i långpanna med hyvlad nougat på toppen!! Var det godaste jag visste som liten så är nog barndomsminnen som återupplevs här smile1.gif Härligt med tapeterna och att ni är igång!! Skönt att du mår bättre idag med. Kram
    låter hur gott som helst....

Du kan ju messa mig receptet om mamma inte tar illa upp?!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 18:14:50 följande:

Absolut!! Inboxar dig ikväll. Superenkelt att göra. Kram
    Nice
  • Jenkis
    lisa första försöket skrev 2014-06-11 19:48:41 följande:
    Gått upp 15 kg är smal innan graviditet har nu normalt BMICool, är tungandad äter små måltider och ofta. Intagit soffläge med fjärrkontrollen inom räkhåll.
    Lisa v37
    he, he. Det förstår jag när man är i v. 37...
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-06-11 19:28:12 följande:
    Jag har gått upp 7 kg, 10 sedan vi började med behandlingen och jag slutade springa och upplever mig rejält fet nu fast sambon inte säger att det är så farligt.. Han gillar dock mina bröst väldigt mkt, fasta i strl 80 E smile1.gif .
    Känner mig sprängmätt efter varje måltid och idag har jag haft ont i över delen av magen, precis under brösten och svårt att andas eller känns obehagligt att andas när jag sitter ner. Eftersom jag suttit i 2 dagars möte och sen flyg och bil hem har det varit ganska jobbigt idag och ligger nu raklång i soffan och kan andas lättare. Någon som känner igen sig?
    Har inga direkt cravings utan frukt och glass funkar fint! På mitt jobbs huvudkontor, som jag var på idag, hade man infört yoghurtglass maskin, mums!! Annars känns värmen lite besvärligt och hoppas på en något sval sommar. Hoppas ni andra mår bra i hettan!
    Kram
    Inte så tungandad ännu, men det är överhuvudtaget skönt att ändra ställning och inte vara i en och samma för länge. Ligga ner går fortfarande bra än så länge, så sova kan jag göra. Däremot har kissnödigheten kommit tillbaka, så det är kisspaus varje natt nu igen. Ibland kan det vara svårt att somna om och lilla pyret brukar ta sig en svängom dessutom så när man precis är på väg in i sömnen får man sig en känga
  • Jenkis

I förrgår kunde jag känna första sparken på utsidan. Gjorde det en gång går med, men det är fortfarande helt beroende på sparkvinkel och hur jag ligger ner (kan inte känna om jag står). Om pyret sparkar nedåt eller bakåt går det inte att känna från utsidan.

Sambon har dock inte lyckats pricka in dessa två tillfällen, så han är väldigt intresserad av att ta del av framstegen.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 21:14:09 följande:

Ja visst är det härligt! Har känt sparkar på utsidan några veckor nu men bara när jag ligger ner jag med smile1.gif mysigt, iaf än så länge!! Kram
    Mysigt! De här veckorna måste vara några av de bästa på hela graviditeten. Till och med jag som haft det turbulent psykiskt känner mig stabil och lugn
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 21:12:15 följande:

Ha, ha!! Bara gilla läget, är man gravid så är man, man blir ju tjock men gulligt tjock smile1.gif Du får amma mycket sen när bebben kommer så rasar kilona av sig själv smile5.gif Jag har 75 E så min make är också lycklig, hi, hi!! Känner igen det du skriver om svårt att andas och ont i övre delen av magen. Det är små portioner som gäller numera och ligga ner på rygg funkar inte, då tappar jag andan. Halvsitta eller ligga på sidan är bäst!! Intagit stoffläge smile2.gif Kram
    Sambon klagar inte på brösten här heller. Är på gränsen till A-kupa annars och nu är jag uppe i 70 C.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 21:17:15 följande:

Kisspaus 2 ggr per natt här och så liten dotter med mardrömmar på det. Sammanhållen sömn - hej då! smile1.gif men lika bra att börja öva inför nattammingen!! smile5.gif
    Ja det är väl det Tänk att jag fått sova mer eller mindre ostört i 38 år ungefär Tänk vad skönt det är att få sova ifred ändå. Men nu väntar nya tider såhär på ålderns höst
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-12 13:16:40 följande:

Min barnmorska tipsade om Xyloproct, kan det vara den du testat? Ska köpa den idag. Kram
    Förpackningen är vit och grön. Ligger i kylen, så oftast får man fråga efter den.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-06-12 13:17:29 följande:

Nä jag har inte ont men är ju inte förstoppad heller. Gäller att undvika det nu tror jag, tror det är då de riktiga problemen kommer isf. Kram
    Precis! Du tänker "rätt" där. Försök hålla magen i så bra form som möjligt och använd salvor och/eller suppar som underhåll. Svårare att bli av med något om det blir riktigt illa.

Mina slemhinnor där bak har inte heller mått bra på många veckor. Dock räcker underhåll med Inytiol salva.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015