• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-05-27 21:54:52 följande:
    Tack alla! Ja detta känns bra! Skönt att ha RUL gjort nu kan man bara luta sig tillbaka och njuta smile1.gif kram kram
    Grattis!

Har du gjort bikarbonattest? Stämde det för dig med kön?
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-27 12:03:22 följande:

Kollade ni kön förresten? Vad sa ditt test? Kram smile1.gif
    Jag har gjort det men inte kollat könet, så jag vet inte om det stämmer för mig.

Mitt test sa flicka. Något som jag trodde själv innan testet med. Blir mycket intressant att se om man känner på sig rätt
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-27 16:28:57 följande:
    Hur är det med er idag tjejer? Själv har jag ett riktigt bustroll i magen. Sparkar och bökar emellanåt så det står härliga till. Känner verkligen av lillasyster ordentligt flera ggr per dag numera. Jätteskönt smile1.gif Får även en hel del sammandragningar varje dag sen ett par veckor tillbaka. Inte alltid lika skönt men var likadant förra gången. Ger sig om jag tar det lugnt så bara gilla läget. Träna och långpromenader i högt tempo är ett minne blott numera men det är en sån liten uppoffring att det inte gör mig nåt. Så glad att jag inte bar ont nånstans iaf. Kramar till er alla
    Det är bra här. Senaste fyra dagarna har jag dock känt av att det stramar/smärtar bak mot ryggen i sidorna. Känns hela tiden, men mest när jag rör mig och framförallt om jag går rakt fram och vrider mig lite åt sidan/tittar åt sidan. Det är säkert ligamenten eller magmusklerna som spökar/töjer sig.

Känner även av fogarna, men det är inget nytt.

Halsbränna skall vi inte prata om Kommer och går lite på dagarna. Vissa dagar är det Gaviscon som gäller varannan timme typ och andra dagar klarar jag mig utan. Till natten har jag dock varit tvungen att ta varje kväll nu i säkert 2-3 veckor i sträck.

Men det är ju underbart att vara gravid med ett fint RUL i bagaget!!!! Jag klagar inte så att säga.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-05-28 11:57:11 följande:
    Det förklarade hon, det var för att man inte vet exakt vilken dag den fäster i livmodern. Det är då man räknar att graviditeten startar och fostret börjar växa smile1.gif
    Hmm. Lustigt! FL:s uträknare säger 20/10, BM säger 21/10 och RUL 13/10. Så om man skall gå på när det fäste i livmodern på mig hade jag inte fått tillbaka ägget när det fäste enligt RUL

Även om våra bebisar börjar bli rätt stora i magen nu, så tror jag ändå att en halv cm hit eller dit spelar ganska stor roll när de mäter.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-28 16:10:52 följande:

I Stockholm ändrar man aldrig BF vid Ivf eller ÄD så det finns nog lite olika uppfattningar om detta smile5.gif
    Inte i mitt landsting heller.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-05-29 19:26:57 följande:

vad hade du för mått?
    Tyvärr sa hon inte det. Såg din fråga i tråden, men har inget svar tyvärr. Hon mätte aldrig hela bebisen, utan bara mellan tinningarna och lårbenet. Tyvärr sa hon inte vad hon fick.

En lite rolig grej är att man kan tydligen mäta lillhjärnan rätt över på längden och på så sätt dubbelkolla om det stämmer med veckan. Inget vetenskapligt tydligen, men det stämmer alltid sa hon. När hon mätte vår plutt fick hon 1,82 cm (antar jag) d.v.s. 18+2. Jag var i 17+5 när jag gjorde RUL och lårben/huvudmått gav 18+5.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-28 17:33:17 följande:
    Här funderas det för fullt på namn. Nån mer? Vi vågade aldrig riktigt det förra gången, inte på allvar iaf, utan dottern hade ett smeknamn i magen som hon även hette i början när hon kom ut smile1.gif Känner oss mkt lugnare denna gång vilket är underbart! Agnes, Lovisa, Ester och Juni är favoritnamn på vår lista just nu !! Kram
    Faktiskt inte alls. Vi vågar kanske inte? Det är lite mycket nu, framförallt för sambon som boar genom att renovera Så skulle jag inflika något om namn nu, blir han nog bara stressad.

Jag har semester i juni och tänkte fixa så mycket som möjligt då. Under juli och augusti är det tänkt att jag skall jobba heltid och jag inser ju redan nu att då gäller endast äta, sova, jobba... + att man blir ju inte smidigare och piggare generellt... När jag berättade för sambon blev han lite småstressad. Han tycker det är så långt kvar och vill sprida lite på det roliga med inköp o.s.v. Så namn kanske vi kan sprida lite på, ha, ha.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-05-28 22:31:43 följande:
    Hohoo!! Lyckades få in en bild Cool Vårt efterlängtade, älskade Mirakel!! Hjärta

Hjärta Härligt!!! Hjärta
  • Jenkis
    Längtar1985 skrev 2014-05-29 18:30:45 följande:
    Tack för alla tips, gulliga ni!
    Jag kämpar på. Längtar till VUL på måndag
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-05-29 20:22:58 följande:
    Förstår det!

Välkommen till tråden!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015