Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Har precis avnjutit en fotbehandling (passar på att lyxa till det!) där spa-terapueten bl.a. tipsade om att fotmassage kan ha en förlösande effekt...gissa vad min man kommer åka på i helgen... Fantastiskt att kunna "skylla på det" för att få lite extra ompyssling hemma ;)

• Lillebrorsfaster
    emeliearcen skrev 2014-10-29 10:13:51 följande:

Vi plussade i lördags, efter vårt första IVF. Det känns fantastiskt, sjukt och overkligt. Kan det verkligen fungera såhär bra? 

Nu inväntar vi tid för första ultraljudet för att förhoppningsvis få se ett litet tickande hjärta.

Samtidigt som jag känner mig lycklig, lugn och avslappnad, så kan man inte låta bli att tänka "tänk om det inte stannar kvar.. tänk om det blir missfall". Är det någon som vet någon statistik på hur ofta det händer?

Grattis till alla plus, och självklart även till er som redan fått ut era små knoddar <3

Skriv gärna in dig i vår listtråd om du vill också: 

www.familjeliv.se/forum/thread/72471075-lista-till-antligen-gravida-efter-ivfad-20142015
  • Lillebrorsfaster

En liten fråga, någon som känt i slutet av graviditeten att ni haft ont mellan benen? Känns som det sticker, river och trycker. Får liksom stanna upp ibland när jag är ute och går (det lilla jag är ute och går) och pausa för att orka fortsätta.. Hoppas på att hon håller på att fixera sig för fullt där inne..men man undrar ju.. Ska till barnmorskan imorgon också, passa på att fråga henne också.. Men tänkte om någon annan varit med om det?

• Lillebrorsfaster

Tack villsågärna! Då är det nog så, har tänkt på det som något bra. Men idag när jag berättade det för två vänner som har barn (7 resp 4 månader gamla barn) så tittade de helt oförstående på mig..ingen hade upplevt det, så då blev jag lite orolig..

• Lillebrorsfaster

Va roligt att höra något från dig Danisen, och jättetråkigt med skenan! Men så skönt att det är under en övergångsperiod även om åtta veckor är en lång tid! Kramar!

• Lillebrorsfaster

Lokattis, svårt när man tycker olika. Men jag tycker inte du ska utgå från att ni måste gå vidare med fvp eller annat. Självklart diskutera det eftersom det alltid är ett möjligt scenario att man hamnar där - men inte förutsätta det! Det kan ju gå jättebra! Men svårt som sagt när man tycker olika. Vi var överens..så jag vet inte riktigt vad jag ska råda dig till.. Varför vill du inte göra testet?

• Lillebrorsfaster
    Lokattis skrev 2014-10-31 09:12:43 följande:

Alltså, det är inte så att jag verkligen inte vill göra KUB, utan det känns bara lite läskigt (och osäkert eftersom allt bara är risker och sannolikheter ändå). Så man kan nog inte säga att vi är oense, utan mer som att vi försöker väga för och emot Därför tänkte jag höra hur ni resonerade.

Aha, ja för oss var det ingen diskussion. Jag kan med handen på hjärtat säga att vi hade gått vidare med alla prover och hade det visat sig vara något fel hade vi avslutat graviditeten. Det var vi väldigt säkra på, och det kan tyckas hemskt att "leka gud". Men så kände vi. Så då blev det liksom väldigt "enkelt" för oss att göra KUB, vi ville veta helt enkelt. 
  • Lillebrorsfaster
    Danisen skrev 2014-10-31 09:15:24 följande:
    Tack snälla

Det drabbar oftast flickor och om de suttit i säte. Nä, det är riktigt kämpigt. Har dessutom fått en väldigt envis och bestämd dam. Vi får ge henne ersättning på sked eller amninskopp innan amningen. Hon blir så jäkla hungrig och bara skriker å tar inte bröstet då. Å blir inte mätt på råmjölken så får hjälpa henne lite så hon kan komma ner i varv så hon får sova (även mamman) det funkar kanon att amma sen när hon lugnar ner sig . Menn mina bröst börjar fylla upp sig men mjölk nu, så hoppas att det kommer igång idag . Å amningsnappar är räddare i nöden, har sånt sår på ena bröstet, med den på kan jag amma. Det gör fortfarande ont men det går kramiz på er alla
    Kämpa på! Vilket jobb du gör! Och vila så fort du får chansen! Stor kram!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015