Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2014-09-21 11:18:37 följande:

Välkomna all nya lyllosar!

Här en lite orolig kväll och natt, fick rosa-bruna flytningar i mängder och fick åka in till förlossningen. Jag ville inte alls men de tyckte absolut jag skulle komma in så det blev 4 timmar där... De hittade inget konstigt allt och Hedda var piggare än någonsin
    Däremot konstaterade de att moderkakan var föreliggande som misstänkt så det lär bli kejsarsnitt för mig om 5-7 veckor. Skönt att veta iaf

Jobbigt, men skönt att allt var som det skulle. Även om det nu blir kejsarsnitt.. Hur känns det?
  • Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-09-21 11:29:02 följande:
    Va skönt att du sovit lite och ja, man är känsligare. Känner också igen det där Skönt att bli serverad mat iaf. Du kommer att klara det jättebra. Du är kvinna och genetiskt gjord för att föda barn. Jag lovar att du fixar det men såklart helt naturligt att vara nervös!! Har du läst Föda utan rädsla? Det är min husbibel förutom Gudruns böcker Även om man fött förr är det ju pirrigt eftersom det är nåt man inte kan styra över. När det väl sätter igång får man bara följa med liksom. Inte kämpa emot utan låta naturen ha sin gång. Lättare sagt än gjort men med bra stöd från man och BB kommer det att gå jättebra! Kram
    Tack för pepp! :) Nej, inte läst den. Har en bok hemma som heter "Föda barn", tycker den är ok. Kanske ska kolla på "Föda utan rädsla" också..
  • Lillebrorsfaster

Danisen, det där med sf-mått på 32cm jag nog drömt..sist va det 30 cm (11 sept) och idag 31 cm, v 33+4. Lycka till idag!

Låter som en jobbig natt! Stor kram

• Lillebrorsfaster

Bra, låt BM ta alla tester som går! Lika bra! Usch, tänker på dig!

Shit, är så förvirrad - sa hon att lillans hjärta slog i 137 eller 147..?! Herregud - kaos i hatthyllan!

• Lillebrorsfaster

Vad menar du med hur det fungerar Danisen? Är - fortfarande ;) - själv inte så insatt i försäkringskassan..men blir lite nyfiken på vad du menar? Hur man registrerar de 10 första dagarna eller vad tänker du på?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015