• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-05-17 09:33:26 följande:

Moolie: Spelar ingen roll om man använder vagga eller annan typ av säng. Vi råkar bara ha en till låns som kommer från makens sida, de har alla sovit i den när de var små (lite roligt att även våra barn då kan få sova i samma vagga som pappa sovit i som liten ).

Vi har ett nest som ska vara i sängen och sen vid tre månader ska nestet över i spjälsängen. :)
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-05-17 16:02:58 följande:

Jag har vagga, spjälsäng och nest till Douglas och han ratar dem alla det enda som duger att sova på är min mage och huvudet på min arm. På dagen kan han sova på annan plats men lägger jag över honom på kvällen vaknar han och skriker. Spelar ingen roll om det gått 1 h eller längre än så. Vi sover dock bra tillsammans och jag vaknar direkt när han rör på sig och ammar honom så det blir inget skrik.

Alla mina barn har samsovit med mig de första månaderna. Det har funkat bäst för oss men kan känna att vad skönt det vore att vakna en natt åtminstone utan ont i ryggen men jag är inte redo än att låta honom sova själv han är ju så himla mysig.

Ja, vi får se hur det går. ;) Alla barn är ju olika!
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-05-18 09:41:42 följande:

Hur går det Moolie? Spännande att följa dig! Hoppas att bebben har sett dagens ljus!

En liten fråga till er andra som kommit längre. Det börjar bli väldigt obehagligt att ligga ner på rygg, ibland även på höger sida. Ligga ner överhuvudtaget. Jag funderar på att köpa en gravidkudde eller något annat. Har ni andra köpt något, använt något eller har tips. Tycker det verkar lite jobbigt med den ena jag kollade på som har massa små kulor i sig. Prasslar det inte fasligt i sängen?

Imorse kände jag en buff utanpå magen med handen, för första gången och har därmed fått verifierat att "bubblorna" jag känt i nån vecka eller två är bebisens rörelser! I morse buffade hon på 4-5 ggr på samma ställe, på höger sida. Det bara kan inte vara något annat! Solen skiner idag, på väg till ett jobbmöte, sen blir det ledigt resten av dagen för lite gos med systerdottern!

Ingen bebis här inte... Var hos MVC idag... Jag fått ett möte inbokat på spec MVC... Nu ser jag ljuset i tunneln!!
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-05-18 10:59:50 följande:

lisodan: Jag har kört utan kuddar, ligger som nästan i framstupa sidoläge o då bullar jag upp täcket mellan benen istället. Funkar för mig. Man hittar det som fungerar bäst för en själv. Testa med vanliga kuddar, fungerar inte det köp en gravidkudde.

Moolie: När ska du till spec mvc?

På torsdag! Såååå nära, 75 timmar!
    Lokattis skrev 2015-05-18 14:34:12 följande:

By the way: idag går jag in i vecka 38!!! Känns så overkligt, vi har ju väntat så länge... Försöker ställa in mig på att gå över tiden, det verkar ju vanligast, men jag kommer väl antagligen bli deppig och frustrerad när det händer. Jag mår i alla fall bra än så länge.

Välkommen till den lååååånga mållinjen på fyra veckor!
  • Moolie

Jag vaknade inatt av något som jag trodde var en sammandragning. Sov oroligt redan innan dess... Kanske det är något på gång och igångsättningen går lättare på torsdag. Bävar inför den där ballongen... Tycker den låter riktigt hemsk! 

• Moolie

Jag vaknade efter middagstiden med en hård mage. Så nog händer det något alltid! Nu är det mindre än 48h kvar!

Kelsson1 skrev 2015-05-19 13:52:13 följande:

Så får vi se om det blir igångsättning för mig inom kort. Blodtrycket hade börjat stiga lite 130/80 (inte högt alls men högre än tidigare) och +1 äggvita i urin. Hade ju HF förra graviditeten så ska in på ny kontroll på torsdag så hoppas vi att det inte stigit mer annars blir det väl igångsättning inom kort...

Ja, HF är ingen hit. Lider med dig!
  • Moolie
    Längtar12345 skrev 2015-05-20 09:45:46 följande:
    Jag fick ballong på min ingångsättning. Jag var öppen ca 2 cm när jag kom in för igångsättningen. Det var väl inte skönt direkt att få ballongen men det var inte alls farligt enl mig och jag är ganska nojjig av mig. Lite obehagligt såklart. Efter 5 Tim ramlade ballongen ut och då kunde man ta hinnorna och vattnet gick. Då var jag öppen ca 5 cm och värkarna kom gång direkt på egenhand. Behövde inget värkstimulerande dropp, min dotter var ute efter ytterligare 5 timmar. Lycka till!!
    Tack för infon! Uppskattas verkligen!

Men jag mår fruktansvärt illa av tanken att den ska sitta där i fem timmar... Jag är SÅ rädd för att få SÅ ont som jag fick på ÄP. Jag höll på att sparka läkaren i ansiktet och jag bröt ihop totalt. 
  • Moolie
    linnea83 skrev 2015-05-19 09:18:35 följande:
    Hade öppnat mig 0,5 cm när jag kom in på igångsättning.Hade ställt in mig på en utdragen tre-dagars förlossning men Charlie kom samma kväll :).Behövde ingen ballong.Dock stimulerade bm upp mig till 3 cm,fy fan va ont det gjorde..Men sparade ju ganska många timmar på det så det va det värt :).Körde enbart värkstimulerande på mig som dessutom fick avbrytas under 2-3 timmar då Charlie inte mådde riktigt bra.Så kom in 7.30.Startade vid 11 och sen kom han 21.12 :).

Så är ju bra att ställa in sig på det värsta så blir man glatt överraskad när det får fortare ;).Kram på dig,nu har du snart bebis hos dig!!
    Familjeliv krånglar för mig... Såg detta först nu...

Du menar att hon gjorde någon slags hinnsvepning eller liknande för att få upp dig till tre cm?
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 08:53:29 följande:

Moolie: Har du börjat öppna dig så slipper du nog ballongen o kan direkt gå på värkstimulerande. Håller tummarna för det!

Jag hoppas det! Men man vet ju aldrig! De vill inte säga så mycket över telefon och så läser man saker på nätet istället... Pest eller kolera... 

• Moolie
    linnea83 skrev 2015-05-20 20:47:42 följande:

Ja,eller vet inte vad man gör på en hinnsvepning,men hon stack in fingrarna och kände och "masserade" upp mig på nån vänster ;)..Hade det inte gjort så ont eller om jag stått ut lite till hade hon säkert (trodde hon) fått "upp" mig lite till..

Det lät trevligare än en ballong i alla fall! ;)
  • Moolie

Näe, ingen nedrans bebis! :(

Fick en hinnsvepning delux och var faktiskt öppen två fingrar när hon var klar! Ska in på nästa kontroll imorgon. De förvarnade oss om att vi kanske får välja ett annat sjukhus. Men jag hoppas på att få komma tillbaka! De var så himla fina allihop!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015