• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jullan skrev 2014-02-15 09:21:23 följande:

Hur reagerade dina vänner när du berättade?
    Jag skickade ett MMS med en bild på mitt clearblue... Så jag fick inte se deras ansiktsuttryck... Vet inte om jag velat se det heller... Men jag försöker tona ner min glädje... Men jag känner att INGEN låter mig vara glad... Jag kan knappt bearbeta att jag är gravid... Detta är min första och sista graviditet (om den blir "slutgiltig"). Jag vill njuta av varenda sekund... Men jag "får inte"... Blir ledsen! :( :'(
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-15 13:16:19 följande:
    Det är klart att man inte skall vara elak mot människor i sin närhet eller BARA prata graviditet med dem som gärna vill ha barn, men man måste ju få njuta själv med! Delad glädje = dubbel glädje smile1.gif

Har varit barnlös i drygt 10 år och självklart har det varit jobbigt att få höra folk till höger och vänster få barn. Alla mina nära vänner är väl helt klara vid det här laget... Men jag har försökt att dela deras glädje ändå och brytt mig om deras graviditeter och barn! Visst alla klarar inte av det och inte jag heller i perioder, men då får man väl dra sig undan då. Det är inte den som är gravid som skall dra sig undan!

Njut Moolie! Men precis som du gör kan du ju tona ner det lite när du är bland ofrivilligt barnlösa och så frossar du här i tråden!!!! smile1.gif
    Tack för stödet!

Jo och jag vet dessutom att man inte kan vräka ur sig hur mycket som helst... ÄN! Och jag vill få tusen frågor av min omgivning om hur det känns... Hur jag mår och hur det är... Jag vill som sagt mjölka detta till 1 000! :/

Men sen är inte hormonerna snälla! ;)
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-15 13:51:51 följande:

Moolie: du måste kunna glädjas över att du e gravid! Jag vet att hur det kan vara att vara ledsen för andra som inte lyckas, men du måste kunna vara glad för din egen skull! smile1.gif

Man känner sig lite hindrad i det ändå... Även om man inte borde känna sig hindrad... Får dela detta med min familj sen istället... Äldsta och första barnbarnet i släkten.
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 11:36:54 följande:

Hur gör ni med sex? Vågar ni? Vi har inget sex allts, vi kelar lite med varandra o så men inte så att det blir "inne i mig" smile4.gif förra gången jag var gravid så blödde jag nästan varje gång då jag hade haft orgasm.

Vi har haft sex hela tiden nästan. Min man har haft för ont i sin ena kula emellanåt bara... Då har det inte riktigt gått. Och vissa dagar är jag ganska öm i hela bäcken-området. Men det har kanske varit fyra eller fem dagar totalt... :)

Hur är det om du har lite egensex? :) Blödde du då med?
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 12:51:26 följande:

Jag blödde eller fick flytningar varje gång jag fick orgasm och det var nästan fram till hälften av graviditeten. Efter det kunde jag ha orgasmer och sex som vanligt.

Alltså, sex ska man bara ha för att man vill det. Inte av någon annan anledning! :) Blöder man eller känner kraftig oro ska man inte ha sex!
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 18:09:26 följande:

Usch, jag vet att man kan ha symtomfria dagar men jag kan inte år för oron smile4.gif

Just nu hade jag gjort vad som helst för en symptomfri dag...! Hela helgen har varit förstörd... :( Har inte spytt än... Men det ligger nära varenda vaken sekund...
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 21:19:31 följande:
    Molie: jobbigt att må illa, men just nu känner jag att jag vill känna mer
    Det förstår jag! :) 
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 22:18:34 följande:

Tror att jag har åkt på en influensa. E varm och e även förkyld smile4.gif tror ni att en förkylning påverkar minisen? smile4.gif

Jag är med dunderförkyld! Och de senaste två dagarna har jag varit lite nervös... Men kissa på stickan så kanske du blir lite lugnare...?
  • Moolie
    lisodan skrev 2014-02-17 10:52:43 följande:

Någon som vet när man bör skriva in sig på mvc?

Vi får KUB och ultraljud från vecka 11 till vecka 14! :) så någonstans där skulle jag gissa!
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-17 20:49:51 följande:
    Det kan jag förstå.... Jag försöker njuta så länge jag kan. Förra gången kom illamåendet v.6-7 sådär...

Just nu håller jag på och velar om jag skall testa i morgon bitti med CB digital och kolla om den byter vecka när jag gör det i morgon. Eller om jag skall vänta till onsdag eftersom jag kommer bli så orolig om den inte slår över annars... Känns som att det kan slå på en dag och onödigt att hetsa upp sig i onödan...

Samtidigt vill man ju veta så fort som möjligt.  Framförallt när symptomen inte är så markanta (ännu).
    Jag är ju i vecka 6+0 nu...! :/ Piggelin är det jag äter från barnen gått och lagt sig tills jag somnar! :( Men visst... Jag ska inte klaga... Kunde ju varit så att det inte tagit sig och då hade det varit ett annat ljud i pipan....! :(
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015