• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-04-23 12:40:35 följande:
    Man kan köra de som finns på apoteken för barn om man vill. De innehåller lägst halt kemikalier. De består mest av fysiska filter som reflekterar bort solljuset från kroppen. Dessa tas inte upp av huden. Däremot är de högsta faktorerna alltid blandade eftersom det är svårt att fixa något som är lätt att smörja ut som bara är fysiskt.

När det gäller barn så rek de ju att köra skugga och kläder första året. Nu när hon är två så kör vi solcreme från Apoteket. Och så hålla sig från solen mitt på dan, funkar ju bra eftersom hon ändå sover då Tycker créme funkar bättre och känns bättre än spray men vet inte om det är inbillning? Vad säger du Jenkis? Kram
  • villsågärna38
    Sillavi skrev 2014-04-23 13:30:16 följande:
    En fråga; När ringde ni MVC efter ni fått reda på att ni var gravida? Vet inte om jag ska vänta till efter Vulet om två veckor?

Beror nog på var du bor. Är det svårt att få tider? Jag ringde i v 6 redan för att bra tid. Vet att de har fullt upp där jag går. I nödfall får man avboka. Men det hoppas vi inte ska hända dig. Kram
  • villsågärna38
    Sillavi skrev 2014-04-24 09:17:21 följande:
    God morgon Tack Johjen! Vilka härliga nyheter Lillebrorsfaster och Lyckostjärna <3 stort grattis. Hoppas ni kan njuta nu av era småttingar i magen. Bestämde mig för att ringa mvc ändå, trots att jag går in i v 6 imorgon. Händer d ngt tråkigt så gör det ju det, inget spelar ju roll om när jag pratar med mvc. När började ni känna er gravida?

Låter smart!! Lycka till Kram
  • villsågärna38

Själv har jag varit jättetrött ett par dagar efter ett par nätter med orolig sömn hos dottern. Mkt mardrömmar och obefintligt med djupsömn för hennes mamma Men i natt vaknade hon bara två ggr och somnade om med en gång igen så jag har sovit som i koma emellan. Känner mig som en ny människa. Och så skiner ju solen!! Och jag är fortfarande gravid!! Livet är underbart Stora kramar till er alla

• villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-24 09:31:20 följande:
    Tack snälla alla! Var en fantastisk dag igår, och lyckoruskänslan finns kvar! 13 juni blir det RUL! :)

Oh va underbart!! Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-24 12:11:55 följande:
    Kära vänner, nu är jag tillbaka hoppas jag... Idag mår jag bara svagt illa och har ännu inte kräkts, känns fantastiskt men samtidigt blir man lite orolig då att ngt är fel på den lille. Vecka 11 nu, 10 plus 3, känns underbart att man har kommit så här långt, nu får man hoppas att det håller i sig. Jag har verkligen varit helt under isen, inte ens orkat vara framför datorn eller kollat på TV, har försökt att sova så mycket som möjligt för att kunna behålla vätska och mat. Har funderar på att byta barnmorska idag nu när jag mår lite bättre, ngn tipsade om BB Stockholm. Ni som går där, om man får hjälp med blodprover där, får man svar på dessa dagen efter. Min nuvarande barnmorskemottagning får svar via post och det tar ca 5 dagar, så länge vill man inte vänta. Jag har underfunktion i sköldkörteln och behöver kolla TSH regelbundet..

Va skönt att höra att du är piggare!! Låter som att du haft det jättetufft. Tror det är helt normalt att det vänder i v 11 så du kan nog vara lugn Jag har gått på BB Stockholm en grav men fick då missfall efter ett tag. Övriga ggr har jag gått på Mama Mia (med dottern och nu). Valde de pga att de gör alla ultraljud hos sig och jag ville ha extra vul och ul vilket har funkat jättebra. Tycker båda verkar jättebra annars , finns på flera platser runt om i stan och tror de är likvärdiga när det gäller ivf och ÄD. Har egna läkare osv. Tidigare var man ju tvungen att gå på BB Stockholms mvc för att få föda där men så funkar det inte längre då det är fritt vårdval av BB. Ring och hör ang prover men tycker att det funkar jättebra på Mama Mia Söder där jag går iaf. Där får man svar fort. Lycka till! Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-04-24 14:15:42 följande:
    Tack :) känns skönt att vara på banan, har precis tagit en lååång dusch, det var inget som prioriterades innan. Jag fick medicin, Lergigan comp och Lergigan, tyckte att det hjälpte första dagen men sedan blev jag bara sämre av medicinen, den fick mig att kräkas ännu mer, när jag slutade med den kunde jag äntligen behålla mat i kroppen. Konstigt att det kan vara sådana biverkningar.. Va kul, då ligger jag en dag före dig :) När är det som man kan pusta ut, är det fullgången v. 12 eller kanske efter KUB-testet. Ska försöka att ta mig till Lidl för att införskaffa ett par mysisbyxor, jag har bara gått i trosor och T-shirt nu när jag har varit så dålig, ha ha. Har inte sådan stor mage men tycker att det är obekvämt med allt som smiter åt på magen.

Efter fullgången v 12 kan man ju slappna av eftersom största missfallsrisken är över men vill man vara säker på att allt är ok ska man ju göra ul då så i praktiken blir det ju efter kub. Det är iaf då vi vågat slappna av och berätta brett. Inte långt kvar nu. När har du KUB? Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-24 17:03:30 följande:
    Varit på läkarbesök idag, ett extra som man kallas till för att det är en ivf-graviditet. Fick veta att vi får ett extra ultraljud i v32 eftersom det är ivf. Tackar och tar emot!! Har ni andra också fått det?

Va bra Vid äd i Stockholm fick man både i v 26 och v 32. Tror att man får i v 32 med vanlig ivf. Vet däremot inte hur det blir för mig nu när jag blivit gravid på mirakelväg. Men får vi inte det så gör vi privat. Är man över 40 så vill man ju ha lite extra koll. Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-24 16:59:16 följande:
    Skönt Lelle att du mår bättre! Själv var jag på mvc idag för att lämna urinprov och fick då samtidigt lyssna på hjärtljuden. Så skönt att höra det lilla livet och veta att hjärtat slår! Nu är det två veckor till RUL så får väl hålla mig lugn tills dess.

Oh va mysigt Jag vill också!!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015