• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-04-02 17:30:08 följande:

Vad jag menade var att man kan ju få tråkiga besked som är svåra att hantera och då kanske man inte vill ha barnen med sig. Alla familjer är ju också olika och det som passar min kanske inte passar din osv

En del är ju t ex öppna med ekonomi, sjukdom och allt möjligt inför barnen medan jag inte tycker att barn ska oroas i onödan. Har t ex inte berättat om mina tidigare missfall för barnen medan det i andra familjer säkert görs.

Glad påsk

Precis som jag skrev:

Alla gör ju som de själva vill såklart.

Glad påsk
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-03 08:32:25 följande:

Oerhört tröttsamt och energikrävande att gå över tiden. Finns inget sätt att påskynda processen, bara den lilla som vet när den vill komma ut.

Hur har ni det mitt i påsken?

Massera hälarna! ;) Fick det tipset av en zonterapeut! Och mycket kanel! Sex säger ju allaatt det ska funka... Men USCH så oattraktiv jag känner mig. :P Hade nog spytt på kuppen också.
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-03 10:51:04 följande:

Min bm sa också att man kan ha sex pga prostaglandin i spermier kan det sättas igång. Känner mig inte alls sexuell och de senaste undersökningarna har gjort vrålont

Så less och trött nu. Hela vardagen är ju liksom pausad.

Vad är det för undersökningar folk får?? Jag har inte haft en enda sedan v8... :S Alla berättar om att de fått sina tappar undersökta och fått andra gynekologiska undersökningar... Jag har inte fått en enda!
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-03 13:20:08 följande:

Det är ju inte standard. Jag bad min bm om en hinnsvepning och då kollade hon samtidigt om jag var öppen nåt och kände på tappen.

Vid undersökningen upptäcktes ljusgröna flytningar och jag skickades till förlossningen där jag fick lämna urin, ligga med ctg samt bli undersökt av förlossningsläkare som konstaterade svamp.

Fick också göra cellprov i v 11 då jag inte gjort det på väldigt länge.

Undersökningar under graviditet är nog mer nåt man ber om och inte nåt man får utan anledning

Aha! För det hade varit intressant att få tappen undersökt. :) Nu har jag foglossningar och känner inte vad som är vad egentligen... Nästa vecka är min vanliga BM tillbaka också! :)) Har haft henne sedan jag var 15!!

Och detta med flytningar... Jag har riktigt ONT i mina yttre blygläppar då det aldrig blir torrt där nere... Byter trosor och trosskydd ofta och ÄNDÅ blir det så... Har börjat torka med våtservetter efter toalettbesöken också... :( Några tips?
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-03 18:52:12 följande:

Jag har haft mycket flytningar och använt lactal balans och då har det minskat rejält. Har tagit 1 vagitorer 1 gång i veckan i förebyggande dos. Förra fredagen sa de att jag hade svamp och då tog jag canesten 500 mg och efter 1 dag var alla flytningar borta.

Flytningar gör ju att det känns så ofräscht hela tiden. Mina flytningar blev mycket värre när jag drack äpplejuice och bröd.

Bröd är det enda jag kan äta utan att må illa... Min kära make försöker få mig att sluta med gluten och socker... Men med min aptit går det INTE bra... :( Får fråga hos BM på torsdag... Men det är SÅ långt dit...

Upptäckte sår i underlivet nu när jag skulle gå på toa... :( Gör så ont... Kan inte sova utan underkläder på natten heller pga flytningarna...
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-04-04 09:38:56 följande:

Mina flytningar blev mycket bättre efter jag slutade tvätta mig. Jag torkar med torrt mjukt papper och duschar varannan dag och då är det bara vatten som gäller, ingen tvål. Vet ej dock om det är en tillfällighet och de ändå skulle slutat. De var verkligen inte fräscha.

Nu misstänker jag dock att jag istället blivit lite inkontinent. Ska försöka hitta trosinlägg som är så osyntetiska som möjligt. Har ej velat använda innan pga tidigare bakteriell vaginos som tog lång tid att bli av med. Har läst om några ekologiska som kanske är bra.

Vad använder du för trosor och inlägg Moolie. Jag antar att du vet att du ej ska använda syntetiska produkter?

Jag använder samma som jag alltid använt... ICA basic... Ingen aning om deras innehållsförteckning...

Jag började Ju med att inte tvätta och låta underlivet "sköta sitt" så att säga... Men när det började göra SÅ ont så var jag tvungen att göra NÅGOT..
    Bell13 skrev 2015-04-04 09:24:55 följande:

verkar som det är starkt och att det fräter. Hade så i början precis på insidan av låren och det var hemskt. 

Kanske kan du lägga ett badlakan i sängen och sova utan trosor och trosskydd, kanske blir värre av att det är så tätt. 

Hatade mina flytningar det var så äckligt och ofräscht  

Sov utan trosor inatt och jag mår bättre..: men nu är det något med mitt urinrör har jag märkt... Det "läcker" en äcklig gul/vit luktfri sörja... :O Känns som om min BM får en hel del att bita i på torsdag! :/
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-04 09:55:39 följande:

Be henne göra en undersökning och ev boka tid till en gynekolog som får ta odling.

Ja, det får nog bli så! :/ Att man skulle få så mycket besvär hade jag inte en tanke på...
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-07 08:19:20 följande:

Igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i 60 sekunder.

Vi åkte in vid 21.30 och på ctg såg vi tydligt att värkarna fortsatte, de gjorde riktigt ont men var ändå hanterbara.

Jag var bara öppen 2 cm så de sa att vi kan stanna i 2 h och efter det kollar vi hur det ser ut igen.

Efter 2 h gjordes ny ctg och värkarna var kortare och kändes inte ens och jag hade inte öppnat mig nånting så vi åkte hem.

Trodde verkligen att han skulle komma igår. Tänkte ringa min bm och be om hinnsvepning idag.

Får du en hinnsvepning?
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-07 12:49:44 följande:

Har fått hinnsvepning idag 10.30 så vi får se om den har effekt.

Hur har det känts?

Och gjorde hinnsvepningen så ont som de säger?
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-08 10:06:36 följande:

Hinnsvepningen förra gången gjorde skitont den här gången var det lindrigare och kändes knappt. Kanske gör ont om det inte är mjukt och redo.

Tror dock inte att det hjälper. Gud är så trött på att vara gravid nu.

Ja, så kanske det är. Jag vill hemskt gärna ha PCB sen... Är rädd att bli för trött av förvärkarna/öppningen...

Jag förstår absolut att du är trött på det... Jag är redan trött och har lite mindre än en månad kvar...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015