• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Fröken Smilla skrev 2015-02-13 05:13:36 följande:

Tack!

Jag har svårt att sova om nätterna... Som ni kanske märker somnar helt slut mellan 20-21 men vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Någon annan som har/har haft dessa problem?

Välkommen hit! :D

Jag har det precis som du. Men jag blir väckt av sparkar... Har du testat att vila middag? De dagarna jag gör det på så sover vi bättre på natten. :)
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-02-13 06:38:38 följande:

Bell: Halkade för två veckor sedan o slog ut en liten benflisa i handen, därför har jag inte kommenterat så mycket när det är lite svårt att skriva. Får väl egentligen ta av gipset idag men tänkte vänta till söndag så inte hela helgen blir förstörd om handen fortfarande inte är läkt.

Blomflugan: Vecka 22+2 idag o som jag skrev till Bell så halkade jag o tog emot med högerand o slog ut en liten benflisa.

Lokattis: Yes varje eftermiddag o kväll mår jag illa men kan åtminstone äta nu så behöver inte oroa mig att bebis inte skulle få det den behöver.

Fröken Smilla: Välkommen!

Moolie: Tänk vad långt du hunnit komma , visst är det lite mysigt med sparkar ändå, har också moderkakan i framvägg o var så orolig innan jag började känna av de.

Hur långt har du kommit?

En fråga till alla:

Läcker era bröst?

Kom emot min bröstvårta och märkte att jag fick klar vätska på armen... Har nästan längtat lite efter detta tillfälle... ;) Men jag börjar redan ångra mig! :P
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-02-13 07:40:07 följande:

Moolie: gravidhjärna kallas det

Kommer bara om jag trycker för mig, skönt att det inte läcker igenom än

Prata inte om Gravidhjärnan.... :( Höll på att få bilen att hamna i sjön här om dagen... Glömde dra handbromsen... Glömmer kalas... Ligger tre veckor efter i planeringen på jobbet... Osv osv osv...

Jag får ta allting på halvfart... Kör jag på som vanligt blir allting bara fel...
  • Moolie

Jag kan inte ta mig till jobbet utan bil... Men innan har jag kunnat ha "planering" i bilen... Men inte nu längre... MÅSTE fokusera på EN sak i taget...

Har någon av er bokat föräldrarkurs? Min är den 27 april. De håller tummarna att bebis stannar inne tills i alla fall den 28 april. Jisses, allt börjar kännas så nära nu!!

• Moolie
    Bell13 skrev 2015-02-13 16:04:19 följande:

Nej inte planerad igångsättning. 48 dagar till bf räknar ju kallt med att slippa gå över så mycket.

Eftersom jag inte blivit flyttad någonting räknar jag kallt med att han vill komma ut runt den 2 april. Tidigare graviditeter har jag alltid blivit flyttad men inte nu.

28 v är en bit kvar men ändå rätt nära målet ju

Ja, man får ju lita på måtten och datum! :) Tänkte bara om där var en speciell anledning till datumet. Men såklart man ska ta datumen på allvar!

Tänker bara på mig som fått tre olika datum. :P 7 maj, 12 maj och 17 maj. :'D 7 maj stämmer på vårt IVF-datum däremot. Så litar mer på det!
    Bell13 skrev 2015-02-13 18:09:36 följande:

Om jag klämmer till så kommer det råmjölk. Den är tjock och lite gulaktig. Tycker det är coolt, ytterligare ett tecken på att det närmar sig

Nu har det slutat komma vätska... Men jag har långt kvar än! :))
  • Moolie

VAB med bonusen idag. Hon vaknade med näsblod inatt och var helt hysterisk. Tog ett tag innan hon somnade igen... Och till råga på allt så är hon fortfarande inte riktigt frisk sedan feber och förkylning förra veckan... Så vi blir hemma allihop idag! Sportlov och allt!

Kanske får gå och mata ankorna. Denna tjockisen behöver lite friskluft hon också! ;)

Hur har helgen varit för er andra? :)

Vi har hållt kalas dagarna i ända! Men nu är det över för denna gången! ;)

• Moolie
    Sira skrev 2015-02-15 18:19:35 följande:

Hmm, det som triggar har jag inte riktigt kommit underfund med men jag misstänker starka kryddor, tycker jag märkt det efter tacos t ex, och även om något är väldigt sött typ riktigt söta bakverk. Men det borde vara fler saker tycker jag, kanske mer specifika kryddor?

Det som dämpar är lättare: banan (funkade dock inte alls förra gången, då kändes det bara kvalmigt), clementiner, kallt vatten med lite äppelcidervinäger i, kall Loka Crush, riskakor med chiafrön och havssalt, salta potatischips, salta katten (tablettasken), äppeljuice mm.

Riskakor och kalaspuffar! :P Salta katten hjälper mig när jag åker bil. Helt suveränt med lakrits! :)
  • Moolie

Tror ni inte energin kommer tillbaka när ni får "bo känslan"? Alltså att ALLT måste fixas innan bebis kommer. Min energi börjar komma. Köket är kliniskt rent. Toaletten är skinande blank och all tvätt blir alltid tvättad varje vecka. Matlådor har jag tyvärr inte hunnit göra. Men frysen är avfrostad i alla fall! ;)

Jag har nämligen legat helt pall i tre månader och har varit sjukskriven och medicinerad pga depression i samband med två graviditeter. Men nu är energin och den gamla kraften tillbaka. Men det var först efter 60% av graviditeten var avverkad som den känslan kom. Snart är jag säkert trött igen när jag blir större och större.

Får väl tillägga att jag är piggast mellan 8-20. Och bara jobbar 75%.

• Moolie

Jag blödde vid förväntad mens varje månad i tre eller fyra månader.... Nu är vi 75% gångna och allt ser helt perfekt ut! :))

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015