• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-05-14 19:56:14 följande:
    Jenkis: det man äter och dricker kan mycket väl ha en påverkan på resultatet sen är det inget vetenskapligt test direkt

He, he. Testet i morse visade flicka trots högt c-vitaminintag igår och sedan en vecka tillbaka. Intressant! Nu väntar jag bara på att få kolla hjärtljuden om sådär sex veckor, för att se vad skrocket säger där
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-17 15:09:01 följande:

Absolut inte. Du kan börja med det nu. Du ska ha enormt bra depåer för att inte ta. Fråga din bm nästa gång ist. Kram
    Håller med!

Det är dumt att gå ner för lågt. Bättre att "mota olle i grind".
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-17 10:02:49 följande:
    Du får tänka på att även om bebisen är livlig så är musklerna så outvecklade ännu att det är ingen kraft bakom sprattlet smile1.gif Kag känner små pickningar och fisksprattel. Mest på kvällen. På dagen när man rör sig har bebisen en tendens att sova, den gungas till sömns smile1.gif De sover ju största delen av dygnet i magen på samma sätt som de gör när de är nyfödda. Kram
    Både denna lilla sak och min förra lilla var livliga saker som kändes tidigt, men ingen av dem är aktiva sent på kvällarna, vilket gör att jag kan sova i lugn och ro (För tillfället i alla fall...) Riktiga sjusovare dessutom. Drar igång runt 10-tiden. Lustigt det där.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-05-17 12:45:15 följande:
    Någon av er stockholmare som varit i butiken BB Style i Hammarby Sjöstad? De ska sälja begagnade Bugaboovagnar. Hottar jag ingen fin begagnad lutar det åt att best nytt från Holland. 4000 kr billigare och bra andrahandsvärde om vi sen vill sälja om ett par år. Hur går det för er andra? Själv sitter jag under parasollet i trädgård och njuter av våren med en Piggelin i handen smile1.gif
    Jag har jobbat idag och planterade några växter utomhus när jag kom hem. Fick ont i kroppen redan efter några minuter. Hade tänkt rensa ogräs med, men jag får inse att mina pass i trädgårdslanden får bli kortare och kortare...

Igår klippte jag gräs och det gick bra! Hade fogbältet och så har vi en ny fin gräsklippare med drift, så helt oduglig är jag inte ännu

Igår blev det grillat och idag blir det Tacos. Riktigt svensson

Hittade en dryck på svartvinbär på systemet igår. Ni vet den där 100% Blåbär som är skitdyr, som man kan ha som "rödvin" till maten? Den svartvinbär funkar lika bra och den kostar hälften...

Annars föredrar jag allt som bubblar. De andra alkoholfria alternativen är inte lika goda (till mat).

Så undrar vad man skall korka upp i kväll
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-18 14:46:01 följande:
    Hoppas alla mår bra i detta härliga väder! Vi har 24 grader i Örebro! Helt underbart! Synd bara att jag jobbar till 21 ikväll   smile4.gif
    Det blev precis igenmulet här nu så vi har "bara" 23 grader för tillfället
  • Jenkis

Någon som har sytt, stickat, virkat o.s.v. till sitt lilla pyre?

Funderar på att sticka en mössa som jag hittat beskrivning på. Verkade väldigt lätt och det är ett måste. Har varken intresse eller tålamod med något krävande

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-18 15:44:37 följande:
    I örebro är det oxå mulet nu! Kännsl ite bättre att jobba då smile2.gif Nej men vad egoistiskt av mig att tänka såDrömmer

Nästa helg ska vi på Weekend i STHLM och bo på femstjärnigt hotel smile2.gif Jag maken o lillgrabben smile1.gif ska bli så kul! 
    Härligt!
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-18 15:44:37 följande:
    I örebro är det oxå mulet nu! Kännsl ite bättre att jobba då smile2.gif Nej men vad egoistiskt av mig att tänka såDrömmer

Nästa helg ska vi på Weekend i STHLM och bo på femstjärnigt hotel smile2.gif Jag maken o lillgrabben smile1.gif ska bli så kul! 
    Kan du ju passa på att kolla lite på mammakläder. Antar att Stockholm har lite större utbud.
  • Jenkis

Hur mycket har ni gått upp i vikt och i vilken vecka är ni då?

Jag har lyckats gå upp ett kilo på en vecka... Men innan dess hade jag inte gått upp något alls på nästan två veckor.

Vägde mig i morse 17+6 och har gått upp fem kilo nu. Gravid-BMI på 22,2 nu och hoppas stanna på 26,3.

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-05-18 17:00:50 följande:
    Tack Jenkis! Jag har beställt en hel del mammakläder från asos.com. Det var jättebra utbud. Köpte mest klänningar och tights för det e bekvämast tycker jag smile2.gif

Jag hade en högre startvikt den här graviditeten än förra smile4.gif förra gången gick jag upp totalt 20 kg och då kom gossen i vecka 35 och vägde 1,8 kg.

Den här gången har jag hittills gått upp 6 kg! Men som sagt med en startvikt denna gång på cirka 6 kg mer än vad jag brukar väga smile4.gif
    Jag beställde också från Asos och blev nöjd! Som sagt, väldigt stort utbud. Höll vad de lovade både kvalitet och leveranstid. Beställde klänningar och tröjor.

Jag har svårt för mammabyxor typ jeans. Kanten blir för hård när man sitter i bilen t.ex. Bättre då med tights eller mjukare modeller av mammabyxor. Har ett par typ linnebyxor som är sköna från HM. Sen köpte jag ett par svara lite finare byxor på HM, som också är lite mjukare i tyget och de verkar funka bra. Just nu är de lite stora, då jag var mellan två storlekar, men jag tror de kommer sitta skönt och bra snart.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015