Inlägg från: Lillebrorsfaster |Visa alla inlägg
  • Lillebrorsfaster
    St0rken skrev 2014-03-05 22:36:51 följande:
    Grattis till er alla som sett ett tickande hjärta :) Läser även fler som blödit osv och det har gått bra men är så rädd ändå. Jag gör det inte varje dag och det är liite bara men är så jävla rädd rent ut sagt att dett ska vara ett MA som sist... Kan inte sova känner mig skakig :( illamåmde kommer och går. Vi ska vara där 8.45 imorgon..
    Lycka till! Hoppas du snart uppdatera oss med fina nyheter!
  • Lillebrorsfaster
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-06 11:19:17 följande:
    Jag är livrädd Testade idag igen efter att och hållit upp i 3 dagar. Mina streck är inte starkare nu, utan precis samma. Blir alltid ljusare under testtiden- på 3 min och sedan lika starka efter typ 10, men då får man inte läsa av. Har fortfarande inga gravid symtom förutom ytterst lite i magen. Vill bara veta, hur det än går.
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Vissa har inga gravtecken. Jag hade inga vid min första graviditet. Nu har jag haft, men ärligt talat vet jag fortfarande inte om det är lutinusen eller ej? Jag slutade med lutnius idag... Och jag tror heller inte att det är bra att testa och testa, det sätter mer griller i huvudet på en.. När ska du på VUL? Du kanske ska be om en tidigare tid så du slipper må dåligt! 
  • Lillebrorsfaster
    Linblå skrev 2014-03-06 14:27:38 följande:
    Tack! Jovisst kräver det övning. Jag begränsade mig till endast ett test på utsatt testdag också. Det var svagt men jag har inte velat göra om det. Har sparat det också. Går och tittar på det någon gång ibland. Det ligger i en fryspåse för annars tror jag det skulle lukta :)
    Haha, jag har också sparat mitt och tittar på det ibland när jag vill känna mig lite glad! :)
  • Lillebrorsfaster

Är det någon som vet hur länge lutinusen sitter i. Tänker att den borde vara borta efter något dygn? Eller kan man fortfarande ha biverkningar i någon vecka efter? Börjar liksom fundera på vad som är graviditetstecken och vad som är lutinus "fel"?

• Lillebrorsfaster
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 12:35:20 följande:
    Hej!! Får jag hänga med er här? Har inte blivit gravid via ÄD el ivf men gjort otaliga sådana tidigare för att få vår dotter (snart 2 år). Hon blev till via ÄD på Huddinge och det tog sex ÄD ET/FET innan vi äntligen lyckades. Gjorde syskonförsök i dec men det misslyckades. Slutade med hormoner vid nyår och sen kom inte min mens. Hade inträffat ett litet mirakel!!! Vi har blivit gravida på naturlig väg för första gången på 9 år och jag är nu i v 8+5. Kikat lite i de vanliga gravidtrådarna men passar inte in där. Känner mig så annorlunda!! Har fått flera missfall tidigare också och är 42 så det här är bära eller brista för oss om vi ska ha ett syskon. Är superglad och jättenervös om vartannat!!! Tror jag skulle känna mig mer hemma här med er även om just den här bebben inte är gjord via ivf eller ÄD. Kram
    Åh va häftigt! Stort grattis och välkommen!
  • Lillebrorsfaster

Jag har haft extrem mensvärk i ett par dagar, så ont så att jag har gett upp och tänkt att det är över nu. Nu kommer blodet när som helst. Det har inte kommit och nu har värken avtagit. Så då nojjar jag för det istället.. Brösten ömmar också extremt mycket, förutom idag, nu har värken gått ner lite sen några timmar tillbaka. Har klagat över att det gjort så ont i brösten - men nu vill jag bara att det ska komma tillbaka! (Vecka 5+3 idag). Men jag har inget illamående, och är egentligen inte särskilt trött heller...bara när jag sovit dåligt, så det är ju inte konstigt..

Längtar ihjäl mig efter VUL:et, knappt två veckor kvar, och det känns som en evighet!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015