• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-03-24 16:13:14 följande:
    Hej allihopa!

Hur tänker ni kring huvudvärk och att äta värktabletter? Generellt är jag emot att äta tabltter under garviditeten om jag inte måste men känner en sprängande huvudvärk och ska iväg på tjänsteresa imorgon och vill att den försvinner innan dess..
    känner lite som du... gillar inte tabletter överhuvudtaget.. tar kanske tre alvedon per år! Men behöver man så behöver man! Senaste studerina visar ju att för stort intag av parasetamol som tidigare sagts vara helt ok för gravida att ta, faktiskt ökar risken för ADHD hos barnet... 

men att ta en tablett då och då när man behöver det tror jag inte är någon fara  

Jobbigt med din huvudvärk
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Villsågärna: ryggen är bättre tack! Började ge sig sakta men säkert igår. Känner fortfarande av den i vissa rörelser men det är inte allt för illa

Tack för förklarandet gällande sömnen ligger säkert något i det!

• Pluttemor

Fler som e morgonpigga med andra ord

Skönt att dottern mår bättre villsågärna tråkigt dock att du åkt på det där dumma viruset

• Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-03-25 16:02:37 följande:
    Själv har jag precis kommit hem från mvc där jag fick göra ett extra ultraljud idag. Allt såg bra ut!! 11+4 idag och bebben vinkade! Sååå skönt! Reser ju utomlands över helgen och haft lite bruna spottings sista veckan så ville veta att allt var ok. Kan andas nu igen!! Kram
    Gud så härligt! grattis till er! Måste erkänna att nervositetetn inför KUB börjar komma sakta men säkert
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 08:39:44 följande:
    Hjälp! Inatt sov jag konstigt och vaknade att jag fick en orgasm i sömnen! Var jättekissnödig imorse! Vet inte om jag hållt mig för länge! Har haft molvärk hela morgonen en jobbig känsla! Nu har jag fått en brun flytning i trosskyddet jag är i vecka 11 nu? Är det kört för mig nu? Är det början på missfall? Ska göra ul på fredag känns som år dit!! Är det någon som har eller haft likadant i vecka 11? Är så orolig nu!!! Varför nu???
    Jag har haft mindre bruna flytningar sedan vecka 9 dom har kommit o gått lite som dom vill... men så länge jag inte har ont och så länge jag inte blöder så oroar jag mig inte.. visst går man o tänker på varför det har blivit så, men det finns ju egetligen ingeting man kan göra. Hoppas att det ger sig vännen och att du slipper oron! skönt att du gör VUL på fredag! 

Orgasm i sömnen!! Lyllos dig! Jag har haft ett par stycken och jag hade dom ganska ofta under min förra graviditet. JAg ser det som ett graviditetssymtom! Jag tänker att det är så mycket som händer där nere och att det är mer blod som snurrar nere i livmodern och det kanske e det som utlöser orgasmerna.
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 08:39:44 följande:
    Hjälp! Inatt sov jag konstigt och vaknade att jag fick en orgasm i sömnen! Var jättekissnödig imorse! Vet inte om jag hållt mig för länge! Har haft molvärk hela morgonen en jobbig känsla! Nu har jag fått en brun flytning i trosskyddet jag är i vecka 11 nu? Är det kört för mig nu? Är det början på missfall? Ska göra ul på fredag känns som år dit!! Är det någon som har eller haft likadant i vecka 11? Är så orolig nu!!! Varför nu???
    Men är det mycket bruna flytningar? 
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-03-26 09:39:49 följande:

Jag fick också bruna flytningar i v 11 men såg ju bebben igår. Så allt var bra den här gången!! Det går inte att säga om de är farliga el ofarliga. Enda sättet att ta reda på är att göra ul och har du tid på fredag är ju det toppen. Skulle du börja blöda mer så sök akut innan dess men vi hoppas att det inte är nån fara alls! Och får du orgasmer i sömnen så bara njut - det är ju def helt ofarligt Stora kramar
    VIllsågärna: Hade du mycket flytningar nu sist när allt såg ok ut? Kram  
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 10:28:07 följande:
    Jag är så lycklig! Har varit på toa 2 ggr nu ingenting nu! Det var bara 1 gång brun flytning typ som en tesked! Nu har jag inget! Tror jag höll mig för länge antagligen! Japp orgasm är ju fantastiskt det är 7:e jag har fått mitt i natten denna graviditet! Tusen tack för era kloka kommentarer!! Love you all
    Härligt!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015