tusa skrev 2014-04-26 11:09:11 följande:
Heeej...
Åh, vad länge sedan jag var intill Er!
Stort Grattis och Hurra till Er alla som fått glada nyheter, KUB, hjärtljud, fosterrörelser och plus på stickan!
Välkomna och Lycka till ni nya!
Jenkis, så fantastiskt att du fått din sjukskrivning, blir såå glad och lättad att höra, men du, gå inte med på medicinering för något som skulle kunna fixas med med vila!! Kraaam tjejen
V.13+3 här och k'änner mig så ogravid man kan bli...är BARA tjock!! (har gått upp 7kg..)
Illamåendet har försvunnit helt nu sedan förra veckan, efter ca 1v nedtrappning. Brösten har varit mjuka och oömma länge nu...minns inte när de kändes "gravida" senast..2v sedan? Den ihållande huvudvärken och tröttheten som jag haft sedan vi började ivf-behandlingen är borta den med och kan heller inte säga att jag har några direkta humörsvängningar, eller känner mig känslig på nåt sätt..
Jag är orolig, faktiskt, som jag inte varit sedan innan VUL2 i v.11...
Ringde och bokade RUL denna vecka och det blir 28/5 kl. 13.20. Det blir i v.19.
Vet inte hur jag ska klara mig utan att veta något tills dess!?
Är det detta som är "spökveckorna"?? Känner någon igen sig??
Annars har våren kommit hit upp i veckan. Björkarna håller på slå ut, bina flyger och solen lyser
Vi har fått ett växthus som min kära man skruvade ihop igår och div. frön som barnen planterade i Påskas har redan kommit upp.
Jag har åxå helt otippat fått nytt jobb, så här på smällen och allt!?
Får ju inte svetsa nu som gravid, så står ju "till arbetsmarknadens förfogande" och sedan i förrgår jobbar jag inom byggstäd. De ringde från Arbets, så bara att åka iväg! Det är bara 3v detta jobb, men är ett bemanningsföretag, JobbiNorr, så det kommer ju hela tiden mer jobb. Positivt att jag nu antagligen kommer få jobba tills jag själv säger stopp och negativt att det blev mer jobb iaf, jag var ju helt inställd på att jag "jobbat klart" nu tills efter föräldraledigheten. De har åxå mycket jobb inom industrin, så inte helt fel att fixa kontakt och visa upp mig nu heller, men FAAAN vad jobbigt! Rent psykologiskt, alltså!!...ja, fysiskt med..är hygienklass "operationssal" i vissa rum, och det tar TIIID! Trevligt folk jobbar jag med iaf, så bara att bita ihop nu i någon månad...
Nej, naturligtvis inte!
Såklart jag prioriterar vila i första hand och självläkning. Men jag stod på medicin innan jag blev gravid och bestämde mig för att trappa ut den så fort jag fick plus. Vi fick ju en dotter med grav hjärtmissbildning och vården säger att det inte beror på medicinen, men jag har hört/läst lite olika bud där...
Nu är "faran" över eftersom alla organ redan är bildade, så blir det ingen förbättring av sjukskrivningen om någon vecka, känner jag själv att jag behöver testa medicin igen. Det har inget att göra med att jag "måste kunna jobba" eller liknande utan det är mer på den nivån att jag måste överleva och framförallt njuta av min hittills problemfria graviditet, njuta av sommaren och orka med en förlossning. Allting är ju toppen här egentligen. Bara jag som inte kan ta tillvara på det...
Förra gången åt jag som sagt medicin och mådde toppen! Kunde verkligen njuta så länge det varade och jag tror att det var en av de bästa perioderna i mitt liv. Nu eftersträvar jag inte de nivåerna för jag inser att det är olika med olika graviditeter och att vi har en stor sorg bakom oss som såklart spökar till det...