villsågärna38 skrev 2014-12-31 00:02:42 följande:
Ja verkligen helrätt ang sockret. Det är boven till vikten tror jag. De säger ju att det man äter är 80% och träning 20% om man vill gå ner i vikt. Själv så äter jag ofta lagad mat. Blir ju alltid bra middag hos oss och ofta även lunch eftersom vi har två barn. Tror man kommer långt på det ihop med att dra ner på mackor, fika, godis och helt undvika söta drycker (lightdrycker är lika illa). Jag ska också börja träna efter nyår. Har en crosstrainer och hantlar här hemma men de har inte blivit direkt använda efter jag passerade 8 veckor och träningsförbudet. Lovisa är 11 veckor nu
Det är en fas runt 8 veckor där de vill bli mer underhålla och är mer gnälliga. Testa att byta miljö och göra nåt nytt emellanåt. De blir uttråkade, kan ibland räcka att byta rum och sitta ner i soffan när hon var vaken var big no, no här runt den tiden. Även babygym, babysitter, gå runt och bära (Lovisa vill numera oftast bara bli buren framåt så hon ser) var populärt då hon var vaken. Han håller på att bli större och behöver stimulans mellan amningarna skulle jag gissa Kram
Ja, jag äter också bra lagad mat men emellan trycker jag mer en massa sött. Jo, han behöver helt klart mer. Mycket prat och sång och så tummenmobilen å babygymet såklart. Han gillar också att ligga å kika när vi är på promis på fm och så fick han en massa böjer i julklapp så vi har även läst en del. Å även om han inte förstår så blir han glad å pratat när vi läser å tittar på bildernavilker är super mysigt.