• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-02-20 20:50:54 följande:

Ligger i influensa med hosta, förkylning och feber. Hoppas på att det går över fort

Usch din stackare! Krya på dig vännen! Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-02-27 10:43:01 följande:

Åh så jobbigt för dig. Jag somnade 21.00 igår och vaknade vid 05.30, kissade och var vaken nån halv timme och somnade om och sov till 9.30. Föredrar ju helt klart att vakna runt 7.30 till 8.00 och ha haft sammanhängande sömn men det är nog bara att vänja sig vid att sömnen blir lite hackig nu under 5 år eller så 

Låter jobbigt med din hand, hoppas verkligen att du blir helt återställd snart. Kan inte vara lätt att ha gips och samtidigt rodds en liten treåring också. 

Ha, ha!! Helt rätt, bara vänja sig. Var några år sen man hade sammanhängande sömn
  • villsågärna38

ÄD-graviditeter är förknippade med fler risker än ivf eller naturlig graviditet därav extra kontroller, ul osv. Har inte att göra med att det är nytt utan forskning och erfarenhet visar att det är så. Ökad risk för blödningar i början på graviditeten, högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. Såhär ser programmet ut i Stockholm.

www.vardgivarguiden.se/Omraden/Barnmorskemottagning/Riktlinjer/dokument/Aggdonation/

• villsågärna38
    MillaQ2 skrev 2015-03-25 19:33:37 följande:

Hej, ny i tråden. Är gravid i v 22 efter ÄD (tredje försöket, fryst embryo, tidigare ett ivf försök). Är sjukt orolig fortfarande fastän vi kommit över den första och mest riskabla trimestern. Går och väntar på att fostret plötsligt inte ska ha ngra hjärtljud, att moderkakan ska lossna el någon annan katastrof. Hur befogad är oron egentligen, vet att det är större risker med ÄD men har inte förstått hur vanligt det är att något går snett senare än första trimestern? Känner mig hysterisk som är så orolig..

Usch va jobbigt att vara så orolig!! Har du börjat känna sparkar ännu? Jag tyckte det var så skönt då man kände bebisen varje dag. Var själv mest orolig fram till RUL, sen kunde jag slappna av lite mer. Det är just högt blodtryck och havandeskapsförgiftning som det är större risk för då man gör äd. Viktigt att ta urinprov och blodtryck regelbundet. Gör du det så behöver du inte oroa dig. Händer nåt annat har det inte med äd att göra och det är ju oerhört liten risk då det gått så långt. Sen ska du även få göra NOTCH i v 24 ca och ett RUL i v 32. Det kommer att gå bra ska du se. Snart har du en liten i din famn

Stora kramar
  • villsågärna38
    MillaQ2 skrev 2015-03-28 10:00:05 följande:

Tack ! Det har min bm inte pratat om .. Hur görs den kollen? Har ett UL inplanerat i V 24 är det då de gör notch?

Ja NOTCH görs i v 24. Kram
  • villsågärna38
    MillaQ2 skrev 2015-03-28 10:00:05 följande:

Tack ! Det har min bm inte pratat om .. Hur görs den kollen? Har ett UL inplanerat i V 24 är det då de gör notch?

Ja NOTCH görs i v 24. Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-03-29 21:22:24 följande:

Hade nog förväntat mig att få skriva att jag fött denna väntan. Det enda jag tänker på är att äta och sova så jag är redo när värkarna kommer.

Helt rätt!! Äta, vila och sova är det enda du kan göra. Snart så! Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-08 08:40:59 följande:

Det är 9 dagar max och det känns som en evighet just nu. Mår inte  alls bra nu och känner mig nästan deprimerad. 

Kan knappt sätta på mig skorna och att ta mig i badkaret för att duscha är en pärs varje dag. Vid promenader eller bara att ta mig från ett rum till ett annat hemma är förenat med jobbiga sammandragningar, magen blir stenhård som en kanonkula och det är bara obehagligt. 

Har ingen energi alls och vet inte hur jag ska orka med en förlossning överhuvudtaget. 

Förlåt för gnäll. 

Usch va jobbigt!! Jag kände också sådär. Så jobbigt att orka med storasyster sista veckorna. Jag var så slut och trodde hon skulle komma i v 36/37 som första tjejen och då gick jag till 40+5!! Hade också ett litet genrep och mkt sammandragningar de sista två veckorna men sen kom hon på 1 tim och 45 min från första värken som jag vaknade av så kan gå fort då det väl kommer igång. Vila och ta det lugnt. Försök tänka positivt även om det är jobbigt. Han kommer när han är redo

Stora kramar
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015