• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-01-20 10:09:40 följande:

Lelle, har inte så mycket mer att säga än vad föregående personer har skrivit förutom att kanske testa att sluta lägga henne.. Jag menar gör något annat av tiden då ni ändå inte sover, bädda med kuddar i soffan och kolla på film eller något dålig tvserie mm. Ibland när jag försökt lägga Adam och han inte vill sova har jag gjort så men då har han somnat 23:30-00 i min famn i tvsoffan istället.

Massor av styrkekramar till dig!

Hoppfulla Fia, Adam hade en liknande period för någon månad sedan och jag fattade ingenting när han låg där och fäktade på småtimmarna halvvaken. Tog någon vecka eller två så slutade han med det så var säkert någon fas och helt klart övergående! Kram

Hi, hi!! Små musketörer kanske? Lovisa fäktades som bara den efter amningen vid 04 i natt. Tror hon sov men sprattlade liksom i sömnen. Jag la henne till slut på sidan bredvid mig och vi låg sked, la sen min arm om henne och då slutade det. Undrar om de drömmer eller vad det kan vara? Säkert nåt med hjärnans utveckling iaf. Skönt att Adam slutat med det. Kram
  • villsågärna38
    azurea skrev 2015-01-20 13:48:12 följande:

Ligga med höjd huvudända kör vi. Pga apnélarm som kan ge falskt utslag om de ligger på mitt bröst så kan jag tyvärr inte sova halvsittandes med dem men försöker sitta med dem så, så länge jag orkar hålla mig vaken och därmed kan hålla koll på att de inte slutar andas. Hoppas verkligen det ger sig snart för det smärtar mig att höra dem kämpa.

Då förstår jag. Usch va jobbigt! Man lider ju så med de små. Hoppas att de snart kryar på sig. Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-01-20 16:53:59 följande:

När de små är förkylda, brukar de även hosta då? Hedda har hostat en del idag och nu på em även kräkts mer än vanligt efter mat, hon är även lite gnällig.

Någon som känner igen det?

Har även fått nästa leap alarm så nu lär det kanske bli tufft ett tag...

Ja det är vanligt. Beror ju helt på vilket virus hon fått. Precis som för vuxna. Hoppas det ger sig snart. Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-20 15:45:40 följande:

Lider verkligen med er som har små dom är förkylda. Är så glad att vi klarat oss så bra. Olle blir emellan varven rosslig/slemmig i näsan/halsen ovh då sprutar/spolar jag med Physiomer i förebyggande syfte. Han har liksom aldrig hunnit bli helt täppt. Hoppas era små skruttar kryar på sig snabbt.

Irma01: jo Olle blir 12 veckor på söndag så visst är det en ny fas på G. Han blir jätte lätt ledsen eller rädd och vet ibland inte om han ska skratta eller gråta när något händer. Lilla skrutte korven. Det är bara å älska lite extra och vänta på att det vänder. En sak som känns lite segt är att vi var hemma på en kompis på playdate i torsdags och på fredagen fick hennes 8 månaders vattkoppor. Inkubationstiden är 1-20dagar så på den tiden bör vi inte träffa andra som inte vill bli sjuka. Hurra!!!

Har du haft vattkoppor el är vaccinerad? Om ja har Olle fått antikroppar och blir inte dålig. Om nej, läs den här texten. Inte kul med vattkoppor på liten bebis. Hoppas ni slipper nu, bättre att få runt 1-2 år. Kram

www.barnakuten.nu/barnsjukdomar/vattkoppor/
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-01-20 17:02:59 följande:

Stort tack för allt er stöd! Idag har jag gråtit typ hela dagen. Vi har varit iväg på bvc och träffat barnläkaren och hon gallskrek. När läkaren sa att Nezeril inte finns på recept längre för spädbarn så bröt jag ihop. Sen skulle jag iväg på läkarbesök för egen del, hon gallskrek så fick åka därifrån. Fick en ny tid och då får pappa följa med. Är helt förstörd nu. Frågade mannen om han kunde vara hemma från jobbet ett par veckor men det gick inte. Mår bättre utan föräldrar och svärföräldrar, det blir så stimmigt när de är här och de lägger sig i allting, det orkar jag bara inte med just nu. Kanske måste anlita ngn som hjälper mig för det här känns hopplöst.

Azurea, guu så jobbigt med två stycken små förkylda prematura, får du ngn hjälp på dagtid?

Bullen, tråden är till för både och, gravida och vi som redan har fått barn. Men det är nog vi som har fått barn som är mest aktiva :). Vi ammar ju en hel del så då har vi tid att skriva av oss här. Men det finns några gravida som är med i tråden också.

Men usch va jobbigt!! Stackars dig Finns inte Nezeril kvar? Det är ju galet. Huga va trist pch så jobbigt att hon gråter så mkt. Det kan inte va så att hon är mjölkallergisk? Kommer inte ihåg om du testat att utesluta det i två veckor. Vet bara att det ju gör bebisar gnälliga/skrikiga och även kan ge kronisk nästäppa. Hoppas verkligen att du kan få hjälp och avlastning så du får sova och ja, lite space och egen tid.

Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-01-20 17:02:59 följande:

Stort tack för allt er stöd! Idag har jag gråtit typ hela dagen. Vi har varit iväg på bvc och träffat barnläkaren och hon gallskrek. När läkaren sa att Nezeril inte finns på recept längre för spädbarn så bröt jag ihop. Sen skulle jag iväg på läkarbesök för egen del, hon gallskrek så fick åka därifrån. Fick en ny tid och då får pappa följa med. Är helt förstörd nu. Frågade mannen om han kunde vara hemma från jobbet ett par veckor men det gick inte. Mår bättre utan föräldrar och svärföräldrar, det blir så stimmigt när de är här och de lägger sig i allting, det orkar jag bara inte med just nu. Kanske måste anlita ngn som hjälper mig för det här känns hopplöst.

Azurea, guu så jobbigt med två stycken små förkylda prematura, får du ngn hjälp på dagtid?

Bullen, tråden är till för både och, gravida och vi som redan har fått barn. Men det är nog vi som har fått barn som är mest aktiva :). Vi ammar ju en hel del så då har vi tid att skriva av oss här. Men det finns några gravida som är med i tråden också.

Men usch va jobbigt!! Stackars dig Finns inte Nezeril kvar? Det är ju galet. Huga va trist pch så jobbigt att hon gråter så mkt. Det kan inte va så att hon är mjölkallergisk? Kommer inte ihåg om du testat att utesluta det i två veckor. Vet bara att det ju gör bebisar gnälliga/skrikiga och även kan ge kronisk nästäppa. Hoppas verkligen att du kan få hjälp och avlastning så du får sova och ja, lite space och egen tid.

Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-01-20 17:18:39 följande:

Det ska finnas någon norsk nässpray för bebisar som läkare med speciell behörighet får skriva ut. Jag ska se vart det var jag läste det.

Kan man inte ge den för 1 år egentligen? Är väl viktigt att hon får båda mat och luft menar jag?? Hade dom inget vettigt att komma med på bvc då?

Det där känner jag också igen. Vill också veta så återkom
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-20 18:15:42 följande:

Pratade med BVC då jag läst att de inte blev smittade om de ammade och han sa att det inte stämde. Det kan ge ett visst skydd men inte helt. Bäbisen som fick vattkoppor ammar 50% och äter vanlig mat 50%. Jag hoppas också att vi slipper så klart, inte kul om det blir massa koppor å feber etc. Men det jan ju också bli som för mig, lite feber några dagar å 3 små koppor i rumpan

Det är inte amning som skyddar utan dina antikroppar ifrån graviditeten hjälper nyfödda bebisar om du har haft vattkoppor tidigare. Läs inlägget så ser du. Texten är skriven av en barnläkare. Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-01-20 17:51:23 följande:

Tror att det står i texten som jag kopierade i ett tidigare inlägg idag! Rexhol eller Rhenol eller nåt. Kolla i inlägget!

Ja men där är det nog. Jag har ju länkat till den också tidigare. Är ju min favoritsite barnakuten.nu med Dr Cecilia
  • villsågärna38
    jmt skrev 2015-01-20 18:19:27 följande:

Hej på er, jag hoppar in här och stöttar upp oss gravida. Jag har gjort 4 IVFer landstingsfinansierat och en äggdonation utomlands i Riga. Vi valde att inte vänta i kön för ÄD i Stockhom.

Nu är jag gravid, helt sjukt ch jag kan inte förstå det. "Skyller" fortfarande på att det kan vara medicinerna som gav utslag på grav test och hcg blodprov. Jag ska vara i vecka 7 och skyller även illamåendet på medicinen, helt knäpp.

Finns det någon annan i tråden som är tidigt gravid? Hoppas att ni som fött kan komma med bra tips å råd, har inga frågor just nu men det kommer säkert

Välkommen hit och stort grattis!! kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015