• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie: Låter jobbigt med kissandet. Har de sagt något om när det kan förväntas bli bättre? Skönt att du mår bra annars.

Ego: Mina värden var bättre idag hos BM så blir ingen igångsättning för mig . Är självklart glad över att alla värden är bra och att bebis mår bra men själv mår jag skit. Har huvudvärk dagligen och sjukt trött, vill bara få ut bebis...

• Kelsson1

Moolie: Stanna så länge du känner att du behöver, jag tyckte att det var rätt skönt att vara kvar i 5 dagar men hade då rätt högt blodtryck också så jag sov mycket . Bra att du får kontroll. Berätta gärna om din förlossning om du vill dela med dig

• Kelsson1

Moolie: Fint namn ni valt!
    Visst är det en häftig upplevelse, bra att du upplevde det som positivt.
    Tack för att du delade med dig, alltid roligt att läsa om andras upplevelser.
    Klart du ska vara stolt över er prestation det gjorde ni verkligen bra!
    Även kul att amningen kommit igång, hoppas att det går bra för mig också även den här gången (man vet aldrig)

• Kelsson1

Moolie: Det är fantastisk upplevelse! Tänk ett litet barn, världens underbaraste bebis obeskrivlig känsla. Kan inte fatta att jag snart får gå igenom det en gång till.

• Kelsson1

Moolie: Det är helt fantastiskt med bebisar att de redan när de är så små har egna drag som man känner igen från sina nära .
    Fortsätt att leva i bubblan, jag försöker fortfarande efter 3,5 år varje dag stanna upp en stund o titta på dottern o vara tacksam över att vi har fått henne

• Kelsson1

Sira: Tycker att du ska lyssna på BM, de vet ofta vad de pratar om (finns självklart undantag som är riktiga stolpskott).

zaq1234: Tyvärr ingen erfarenhet från ÄD så jag lämnar frågan till andra som vet mer

• Kelsson1

Sira: Hade tänkt att jobba till 2veckor innan förlossning med dottern men redan då (mådde inte lika illa den gången) var jag tvungen att erkänna mig besegrad minst en vecka tidigare (borde gått hem minst en månad innan). Var så sjukt trött och irriterad på allt och alla så fungerade inte att jobba längre.
    Så får du sjukskrivning är det bra, annars får du fundera på att ta ut föräldraledigt tidigare än planerat.

• Kelsson1

Sira: Arbetar också med människor så passade inte så bra med att vara totalt rabiat . Var inget problem den här gången, har varit sjukskriven så länge nu

• Kelsson1

Sira: Brukar också kunna behålla lugnet o älskar mitt jobb så var nog mest jobbigt för mig själv att tappa humöret (visade det inte för de som drabbades utan satt o svor efteråt). Har skrattat åt det många gånger i efterhand . Som sagt inte hänt den här gången, har ju knappt jobbat

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015