• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie: Spelar ingen roll om man använder vagga eller annan typ av säng. Vi råkar bara ha en till låns som kommer från makens sida, de har alla sovit i den när de var små (lite roligt att även våra barn då kan få sova i samma vagga som pappa sovit i som liten ).

• Kelsson1

lisodan: Jag har kört utan kuddar, ligger som nästan i framstupa sidoläge o då bullar jag upp täcket mellan benen istället. Funkar för mig. Man hittar det som fungerar bäst för en själv. Testa med vanliga kuddar, fungerar inte det köp en gravidkudde.

Moolie: När ska du till spec mvc?

• Kelsson1

Lokattis: Grattis till vecka 38
    Nu är det spännande, inget säger att du måste gå över tiden. Bebis kan ju välja komma tidigare eller helt punktligt på BF lika väl som efter BF .
    För mig när jag väntade på dottern var jag inte redo för förlossning innan BF så det var skönt att hon inte valde komma tidigare.
    Den här gången är jag så less på att må illa så jag är nästan redo för bebis att komma ut redan nu även om jag bara är i vecka 35+5 idag. Kommer att bli ytterst upprörd om jag behöver gå över tiden, räcker med illamående och inaktivitet för mig

• Kelsson1

Moolie: Skönt att ha något så pass nära att se framemot. Hoppas dock att bebis bestämmer sig för att komma innan

• Kelsson1
    Lokattis skrev 2015-05-18 18:35:01 följande:
    Tack! Nej, det kan ju hända när som nu - vilket känns både spännande och skrämmande... Jag förstår att du är less, så fruktansvärt att må så illa som du har gjort hela tiden...
    Är nästan övertygad om att gå över tiden bara för att jag är så less på eländet nu
  • Kelsson1

Moolie: Har du börjat öppna dig så slipper du nog ballongen o kan direkt gå på värkstimulerande. Håller tummarna för det!

• Kelsson1

Så får vi se om det blir igångsättning för mig inom kort. Blodtrycket hade börjat stiga lite 130/80 (inte högt alls men högre än tidigare) och +1 äggvita i urin. Hade ju HF förra graviditeten så ska in på ny kontroll på torsdag så hoppas vi att det inte stigit mer annars blir det väl igångsättning inom kort...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015