• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-10-21 10:18:41 följande:

Vägde mig precis. Helt galet, gått ner 11 av 14 kg på 1,5 vecka och äter som en häst!!! Man får en enorm förbränning när man ammar helt enkelt (500 kcal extra per dag). Sen var ju största delen själva graviditeten och vätska så klart men 3 kg känns ju överkomligt och om några veckor kan man ju börja träna igen också smile1.gif Känns hoppingivande!!

Du ger mig hopp :) har varit rätt orolig för viktuppgång och att inte gå ner kilona i den takt jag önskar. Det är väldigt tabu att prata om det har jag märkt, det uppfattas som ytligt och arrogant att vilja vara i bra form och att gilla att träna :)

3 kg är ju inte mycket alls och du kommer kanske inte att behöva kämpa så hårt för att bli av med dem :)
  • Bell13
    Moolie skrev 2014-10-21 11:29:19 följande:

Allting såg helt suveränt ut! :) Knodden sparkade och hjärtat slog! Åh, jag är så glad!!

Vad underbart :) känns det bättre nu? Vilken vecka är du i nu?
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-10-21 12:09:59 följande:

Lillebrorsfaster: Var rädd för att dra ner stämningen i tråden men tyckte att det ändå var viktigt att berätta att det inte fungerar för alla smile1.gif

När jag hade fött mitt andra barn var det omöjligt att gå ner. Det tog mig 10 månader att tappa de kilon jag ville bli av med. Tänkte att det blir svårare för varje barn man får. Det är förmodligen olika för varje graviditet.

Jag äter nyttiga måltider och halvfabrikat undviker jag helt men min craving nu är polkagrisglass med vispad grädde som jag äter på kvällen.
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-10-21 13:23:59 följande:

Oj vad det skrivs smile2.gif

Ähhh usräkta för äckligt innehåll ha ha men alltså. Jag började äta niferex förra veckan 1 gång om dagen innan har jag ätit 1 gång/varannan dag. Varit så extremt dålig i magen, fått gå på toa säker 20 ggr/dag. Allt bara går rakt igenom. Först blev jag orolig och nojjade över alla symptom dvs låg mage, förvärkar och kass mage...Men nu är jag säkert på att d är järntabletterna. Saken är den att jag slutade äta dom i torsdags när jag mådde skit. Men det har liksom fortsatt...hur länge kan dom ligga kvar i kroppen o påverka tarmarna.
    Bebisen ligger btw med huvudet neråt nu...goa sparkar man då :-P

kelsson - grattis till plusset, kul med nytt folk.

VSG - bra nyheter ang vikten. Ger en hopp smile5.gif Känner mig iof ite så stressad av just vikten är mer musklerna som jag vill få ordning på ganska snart efter fl. I vår blir det hårdträning och jag längtar. Funderar på att köra Olgas mammaträning!

Danisen - All lycka till med snittet vännen. Kommer att gå finemang och snart har du liten hos dig. Skönt at du känner dig lugn iaf. Gott att det onda vändningsförsöket är över iaf. Uppdatera oss gärna om när det blir.

Jenkins - håller tummen nu för att du föder barn hi hi <3

Moolie - woaw blir helt tårögd, fantastiska nyheter. Åhh vad skönt för er att få det bekräftat <3 njut och bara lev lite i nuet. kram

Prova duroferon. Inte många kvinnors magar som fixar niferex.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2014-10-21 14:16:44 följande:

Danisen: Håller tummarna att lilla busbebis vänder på sig än smile1.gif

Fråga till alla:
    Är det någon annan som mår illa?
    Jag mår så fruktansvärt illa, spyr inte men har kämpat som en tok för att få behålla lunchen.
    Mådde illa med dottern också med men inte så här. Hoppas innerligt att det är för Progygnon och Lutinus och att det ska minska efter VUL när jag får sluta med de.

Jag mådde väldigt illa från v 6 till v 12. Jag åt lergigan komp för att fixa min vardag. Det var väldigt jobbigt och illamåendet eskalerade om jag inte vilade eller sov ordentligt.

Nu i v 17 mår jag som en prinsessa. Igår kväll var jag vaken till 23.30 och det är första gången sedan början på augusti :)
  • Bell13
    Jenkis skrev 2014-10-22 16:56:25 följande:

Hej!

Vi har fått en son! Kom vid 20-tiden i måndags kväll. Satte igång vid 22:30 i söndags kväll och vid tvåtiden var det tre minuter mellan. Kom in 5:30. Sen gick det bra ett tag på slutet blev det segt. Stod i 10 cm så länge att vi fick kasta in handuken, så nu känns det som att ha skitit ut ett bowlingklot OCH en bukoperation. Skriver mer sen

Men stort grattis.
  • Bell13
    linnea83 skrev 2014-10-22 18:50:02 följande:
    Jag har inte fått någon än..Vecka 33 nu.Det där är högst individuellt :).

GRATTIS JENKIS till sonen :).

www.nattstad.se/drommenomettbarn
    Jag har fått den mina båda andra graviditeter men ännu har den inte dykt upp. I min gravidapp stod det på v 14 att den brukar komma den veckan. Nu är jag snart v 18 och den har inte dykt upp ännu så jag ville bara ställa frågan Skrattande
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-23 08:30:54 följande:
    Vi har originalet www.babynest.se

Rätt dyrt men lätt att sälja sen också. Tvättbart. Kram
    Så fina färger det finns Skrattande en sådan där ska jag nog köpa. Måste ju vara helt perfekt att ha överallt i sängen, spjälsängen och kanske i soffan. 

Har även sett att det finns en jättecool babygunga - mamaroo tror jag den hette. Svindyr men ska försöka hitta en sådan på blocket eller på tradera. 
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-10-23 09:36:27 följande:
    Ja i soffan eller på köksbordet funkar också bra smile1.gif Oh en sån gunga vill jag också ha!! Jättepraktislt då man har fler barn och tiden inte alltid räcker till. Har kikat på en som gungar men den här är ju ännu bättre. Kram
    Gungan kostar 3000 kr det är långt över smärtgränsen för mig.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015