• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2014-11-26 11:05:56 följande:

En liten fråga till er, vad tycker ni om detta? De senaste nätterna har Hedda egentligen bara ätit en gång. Inatt åt hon 22.30, 03.30 och sen 09.00. Föregående natt typ samma. Å andra sidan äter hon oftare på dagarna istället, ca varannan timme.

Ska till bvc idag och kommer såklart att fråga men vill ändå höra hur ni hade tänkt; bör jag väcka henne? Jag tänker att hon behöver sova och vaknar när hon behöver äta men blir samtidigt osäker...

Om hon inte gått upp i vikt som hon ska är det givetvis en annan sak!

Vill gärna höra era kloka tankar och hur ni hade gjort

Rent spontant känner jag att ditt barn själv känner när hon är hungrig. Hur gammal är hon? :)
  • Moolie
    glader skrev 2014-11-26 11:17:09 följande:

Ja, jo, men blir ändå osäker eftersom det är så himla lång tid mellan matingarna - även om hon äter lääänge varje gång! Hon är 7 veckor på fredag :) Jisses vad tiden går!

Som de andra säger, om hon går upp i vikt så är det inget att oroa sig för! :)
  • Moolie
    glader skrev 2014-11-26 15:03:06 följande:

Åh, era bebisar är så stora!!

Men jag är rätt stolt idag ändå, Hedda hade gått upp 550 gram!! Så bvc tyckte det var "fantastiskt" och tyckte absolut inte jag behöver väcka henne på nätterna! Tänk om man kan få ha det så - att bara mata en enda gång på natten... det är ju himmelriket!! Fast det beror iofs på när hon äter "sista" målet, om man hunnit gå och lägga sig och sova innan dess menar jag

Så skönt!! Och vilken lättnad!! :))
  • Moolie
    johjen skrev 2014-11-26 18:23:56 följande:

Ja det går snabbt nu, Adam har redan stl 62! Också mer och mer stabil i nacken och sparkar med benen när han ligger på magen. Ler ofta och nästan skrattar vilket är underbart! Adam blir 7 veckor imorgon och nästa utvecklingsfas är väl vid vecka 8?

Angående mammagrupp så är den helt ok, vi träffas varje torsdag fram till jul och sen är öppna förskolan för bebisar mellan 0-6 månader på torsdagar. Jag är definitivt äldst men har hittat några trevliga som jag kan tänka mig att hänga med på promenader mm framöver. Jag har ju dessutom två väninnor som är föräldralediga just nu, dock bor de i gbg men vi ska börja ses lite mer regelbundet efter jul när Adam är lite större. Inte riktigt redo att köra 8-10 mil enkel väg ensam ännu men snart så! Har du några kompisar som är föräldralediga nu?

Kram

Men vad trevlig! :)) En dag i veckan i alla fall! Känner du att du får ut något av det?

Jag är mest orolig att alla andra i grupperna ska ha tid att gå dit i tid och otid och att jag inte orkar hålla jämna steg! Många är otroligt sociala och vill hem till två till tre stycken varje dag! Sådan är inte riktigt jag. ;)

För övrigt får jag inte ordning på inläggen här... Får dem i en ordning på en sida och i en annan ordning på nästa... Så jag ser att jag ibland svarar huller om buller! Ber om ursäkt för det! :)
  • Moolie

Jag tror att alla vi gravida längtar till NÄSTA jul. I alla fall jag! :)) Jag vill fira första julen med mitt barn, titta på julkalendern, sjunga julsånger osv.!

En fråga: Många är oroliga för influensan nu vid jul... När bebis kommer så har mina flickor skolavslutning och jag vill HEMSKT gärna gå! Det borde väl inte vara någon fara? Stor kyrka och MYCKET folk!

Dessa tillställningar är viktiga för oss... Jag får inte komma på familjekvällar om de inte har något uppträde... Samma med skolstart, inte välkommen... Men skolavslutningen är otroligt viktig för oss alla tre... Enda tillställningen som deras biologiska mamma inte säger något...

Vill så hemskt gärna gå!! Eller är det för stor risk?

• Moolie
    Sillavi skrev 2014-12-01 10:45:50 följande:

Hur mår ni alla gravida? Gjort ngra roliga inköp än till bebis?

Har precis lagt en beställning på två lammskinn, en babysitter och en skötväska...julafton kommer tidigt i år ha ha!

Ska hämta i mina recept strax. Fick dem i fredags men har inte vågat hämta ut dem. Har fått halv dos mot vad andra får. Känns bra.

Har fått stränga order från min man att jag inte får köpa något innan bebis kommit. Så jag får nog göra en shoppinglista och nät-shoppa när bebis kommit. :)

Funderar på detta med barnvagn... Har läst att liggdelen bara används i 6 månader som max. Så funderar på att köpa enbart en liggvagn och sälja den bara 6 månader gammal. Eller köpa en gammal fin vagn pp blocket. Hittade en 2012 för 3 000kr igår. Super fin!

Hur har/ska ni andra göra?
  • Moolie
    Bell13 skrev 2014-12-01 17:13:44 följande:

Jag har beställt en bugaboo camelion 3 classic i dark khaki. Den har både sitt och liggdel. Tycker det känns väldigt ombonat med liggdelen när de är som minst.

Vid de äldre barnen köpte vi en sittvagn och fällde ner ryggstödet och la i en mjuklift men jag var aldrig riktigt nöjd med det.

Jag beställde min vagn från babyplus i Holland. För vagn, mugghållare, myggnät och en vinterdyna i ull betalade vi 9200 kr så riktigt billigt mot Sverige, här kostar vagnen runt 11500 kr utan tillbehör. Jag fick mugghållaren på köpet nu t o m

Frågade maken vad han hade för önskemål nu. För jag blir knäpp av allt letande och velande. Han ville ha swivel-hjul, adapter till BeSafe och vändbart handtag. Så nu ser det ut att bli en Crescent Diva. Hittar ingen annan som har alla kriterier. Varför kan inte ALLA barnvagnar finnas uppställda på ETT ställe? Det är ju en djungel!!

Har du tittat nägot på skötväskor?
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2014-12-02 10:47:30 följande:

Moolie: Aldrig roligt att bli sjuk men det är ingen fara för bebis i magen bara jobbigt för mamman.

Inköp kan jag varmt rekommendera att sprida ut inköpen till ett per månad annars blir det väldigt mycket pengar man ska ut med på en gång.

Vagn till dottern valde vi Emmaljunga där man byter ut liggdelen mot sittdel när det är dags (hårdlift). Hittar du något fint till bra pris på blocket är det bara att slå till

Jag siktar på att vara tillbaka efter 11/1. Kanske på 25%. Andra dagen med tabletterna nu...

Vad för Emmaljunga har du? Jag kikade på Viking innan. Men den har inget vändbart handtag.
  • Moolie
    Bell13 skrev 2014-12-02 14:42:45 följande:

Jag tycker att Elodie details har många fina skötväskor. Skulle vilja ha en som man kan använda även utan barnvagn.

Min drömskötväska kommer från Gucci men 12000 kr har jag verkligen inte råd med utan drömmer vidare om den

Håller med Kelsson om att sprida ut de stora inköpen lite grann så man slipper bli ruinerad.

Jag har kollat på Jujube och Lässig. Känns tillräckligt lyxigt för mig! :))
  • Moolie
    Bell13 skrev 2014-12-02 14:57:11 följande:

Har aldrig hört om dessa märken men jag ska googla nu, blev nyfiken

Fönstershoppa på nätet är otroligt kul! ;)

Jag är mest intresserad av den Lässig som är grå i tyget och har svarta remmar. Den ser ut att kunna öppnas upp riktigt mycket! Precis som Jujubes. Bara det att Lässig ligger på halva priset mot en Jujube. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015