• Lyckostjärna

Är det någon mer som har fått ont i ryggslutet som strålar ner i benet? Jag har det sedan 4 dagar tillbaka! I förrgår kunde min man stretcha mitt ben så det knakade i ryggslutet och "låsningen" släppte men dagen efter fick jag det igen! Det strålar tex när jag böjer mig i visst läge typ lågt ner i diskmaskinen eller när jag lyfter vänster ben när jag går så kommer ett ilande hugg i ryggslutet! Först tänkte jag ischias sedan blev jag rädd kan det vara foglossning? Jag vet att jag hade samma besvär med min idag 11-åriga son i några månader när jag var gravid och då gick på vattengympa så försvann det men då vägde jag ju bara 48 kg nu är jag ju nästan 10 kg tyngre och nygravid så blev jag lite orolig! Någon som vet något om foglossning?

• Lyckostjärna

Tack! Nu fick min man stretcha mig igen och det bara rasslade i ryggslutet och all smärta försvann! Konstigt att jag bara har haft detta en gång tidigare i mitt liv detta var när jag var gravid för snart 12 år sedan så detta är väl mitt så kallade nygravidsymtom! Jag är så lycklig! Tänk att vi ska bli föräldrar! Erkänn att det är häftig och svindlande tanke!!! Kram på er

• Lyckostjärna

Jag har vaknat flera mornar med att jag får orgasm utan att ens röra mig det har hänt 3 ggr sedan jag vart gravid nu! Så häftigt men märkligt har aldrig hänt förr

• Lyckostjärna

Jag vaccinerade mig redan i nov för att jag planerade att bli gravid. Men jag skulle nog avvaktat till 3 trimestern om jag inte var vaccinerad! Jag har hört att man är riskpatient när man är gravid för att man blir tyngre och en graviditet belastar hjärtat! men fråga din dr när du är på ultraljudet! Jag kan tänka mig att det drabbar mamman men är mamman sjuk så är väl inte detta så jättebra för barnet?

Är det någon mer som mår illa och har yrsel? Inatt låg jag vaken mellan 01-03:30 klarvaken sedan upp 05:55 snark! Känner mig helt bakfull typ!! Kan inte äta något som luktar bara kall frukt och kalla sallader!!

• Lyckostjärna

Så skönt att höra av vi är flera som mår så här! Dr på Sahlgrenska sa att bästa tecknet vi gillar är när våra patienter mår illa för då är allt som det ska men jag trodde inte hon menade så här hihi

• Lyckostjärna

Ni gör som ni vill men jag jobbar inom vården och är utsatt för influensasmittorisk dagligen i mitt arbete så jag har ju högrisk att få det! Ni andra som inte är utsatta så mycket ni får ju göra som ni vill!!

Åt just en smaskig sallad och jag håller med att bröd hjälper mot illamående och så har jag sodastream hemma så det lite kolsyrat vatten på nätterna när illamående blir för mycket!!! Kram på er

• Lyckostjärna

Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015