• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Har fått tid för VUL på gynakuten imorgon! Min man är jöttenervös och jag är mer förväntansfull. Vi är båda inställda på att det kan vara kört även pm det inte finns några tecken. Har fått en tid för KUB-ultraljud i november med. Så efter imorgon kan jag hålla mig!

• Moolie
    tusa skrev 2014-10-21 08:16:52 följande:

Moolie: Härligt med VUL  Jag var alltid lugn i flera dagar efter dem! Kraam, det kommer gå skitbra!

Danisen, OJDÅ!? Håller tummarna för vändningen idag 

...väntar ju på Jenkis...

Tack!! Jag känner att ett VUL hade förbättrat mitt mående. Nu sitter vi och väntar i receptionen...! :)
  • Moolie

Allting såg helt suveränt ut! :) Knodden sparkade och hjärtat slog! Åh, jag är så glad!!

• Moolie

Tack för alla grattis!!

Vi går in i v10+3 imorgon, V11 då! :)

Moderkakan låg precis till kanten av livmoderhalsen och såg precis perfekt ut. De sa att man inte kan se var blödningen kommer ifrån eller vad som orsakat den. Vilket jag förstår. Jag frågade om sköra slemhinnor och så gav hon mig samma svar igen. Men av mitt googlande så kan jag nog våga påstå att moderkakan själv orsakat lite blödningar om den kanske legat för livmoderhalsen helt innan.

Jag tar alltid en tupplur efter middag och brukar alltid ha mardrömmar. Men idag var det bara fina drömmar och jag vaknade glad!

Jag känner att nu ska mitt liv gå i den goda hälsans tecken. Motion, samtal och kost!

Kram på er allihop!

• Moolie

Jaha, v17 nu och inte minsta tillstymmelse till någon putande gravidmage.

Hur går det för er andra som fortfarande är gravida? :)

• Moolie
    Bell13 skrev 2014-11-23 05:35:32 följande:

Det går bra. Är i v 22 och mår rätt bra. Är pigg på dagarna och kvällarna. Vilar mkt pga foglossning och om jag inte rör mig så mkt mår jag bra.

Jag känner honom varje dag nu. Går t o m att känna hans sparkar utanpå magen ibland. Jag njuter av att vara gravid nu och hoppas att känslan av att vara nöjd håller i sig ett par veckor.

Hur mår du?

Fysiskt? Toppen! Lite ont i ljumskarna ibland bara. :)

Psykiskt? Katastrof, riktigt hemskt och avskyvärt.
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-11-23 07:03:06 följande:

Det kommer nog skall du se. Om 10 veckor har du nog mage så det räcker och blir över

Det är ju inte säkert. :P Jag tror jag kommer ha en pytteliten mage. Eller i alla fall lagom stor. :)
  • Moolie
    linnea83 skrev 2014-11-23 08:15:07 följande:

Den kommer ska du se :).Jag går in i vecka 38 imorgon och LÄNGTAR nu till förlossning :).

V38 känns super långt iväg. Även om det bara är 20 veckor. :)
  • Moolie
    Bell13 skrev 2014-11-23 11:05:51 följande:

Jag beklagar att du mår dåligt.

Imorgon ska jag ringa om antidepressiva. Helgen har varit otroligt tuff. Blev utslängd från en av IVF-Facebook-grupperna för att jag blev gravid. Total härdsmälta! :((
  • Moolie

Jag hann inte träffa någon i gruppen innan jag blev gravid... Så ägaren till gruppen tyckte att jag inte borde bry mig om dem för de betyder ändå inget för mig... Jag borde inte ha dem som en förlängning av familjeliv... Jag blev jätte sårad och låg i sängen i flera timmar och grät... Började må bra först i eftermiddags...

Gruppen är inte till för gravida. Så efter testdagen blir man utesluten, utfryst och ignorerad tills man lämnar självmant...

Och jag som fått missfall tidigare och har problem med att acceptera graviditeten känns det som om jag är helt lämnad utanför om mitt lilla barn skulle gå bort... :( Då finns det INGET där...

Allt för att jag missat träffarna som var pga sjukdom, missfall och vårdnad om min mans barn...

Jag förstår ju att man inte kan skriva om sin graviditet eller så... Och det har jag inte gjort!! Jag hejade på några som jag pratat en del med tidigare som varit i samma fas som mig innan... Men jag fick tydligen inte finnas där alls... :'(

Jag äter med postafen för glatta livet! Tar en vid 6 som håller sig resten av dagen ungefär. Så ÄNTLIGEN slipper jag ta den där på kvällen också! Läste att man inte skulle ta mer ön nödvändigt... Men det är svårt att avgöra tycker jag. ;) Mår man pyton så gör man!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015