Pluttemor skrev 2014-03-15 16:09:24 följande:
Kommer vi någonsin att sluta oroa oss? Jag tror inte det! Vi var först nervösa inför VUL och ville bara se ett hjärta slå. Vissa hade turen att göra det, andra inte...
Sen en vecka eller ett par dagar efter VUL tycker i princip dom flesta att symtomen har minskat. Och tvivlar på om liven lever. Och oroar sig över det
Nästa milstolpe för en del är KUB eller RUL och då kommer vi vara nervösa alla dagar fram tills dess.
varför kan man inte bara slappna av!?!?
Jag försöker tänka positivt fast än att jag tycker att mina symtom minskat nu i vecka 10 men jag försöker tänka på att jag faktiskt väntar barn och inte missfall.
Jag tycker att det är otroligt frustrerande att vi inte riktigt får/kan slappna av nu när vi äntligen lyckats bli med barn. Kanske kan vi göra det när de små liven börjar sprattla en aning så att man verkligen känner att det händer något, eller när våra magar börjar växa till sig
Kan lugna mig själv och kanske er andra genom att säga att symtomen faktiskt kan komma och gå vilket inte alla gånger är lätt ta till sig. Har själv svårt för dom dagar då jag inte känner mycket
men det är vanligare än vad man tror. Men jag vet oxå att mf minskar väldigt mycket för dom flesta om man fått se hjärtat slå...
Mina tankar går även till er som lever i ovissheten om embryot lever eller inte och som inte riktigt vet hur det kommer att bli.
Glader är då ett ypperligt bra exempel på att det trots allt kan gå!
Massa kramar till er mina vänner!!
Bra skrivet!
Det är ju skönt att vi alla verkar vara lika alla fall...
Det man tidigare varit med om, oroar man sig för mest. Är det mf så är det det man tänker på, ma, så tänker man på det, missbildning, ja då tänker man på det. o.s.v.
Förra graviditeten kunde jag inte fatta de där käcka utropen att blir det missfall/ma så är det lika bra! Jag tyckte det var hemskt att höra. Var så rädd om min lilla bebis, även om jag förstod resonemanget.
Med facit i handen och dagens grav. så kan jag hålla med ovanstående. Det är klart att det är "lättare" om naturen sköter sitt tidigare än att man får se saker på RUL. Så skulle det bli mf eller ma så kan jag ta det på ett annat sätt med den erfarenhet jag har.