• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

mammsen 2012 skrev 2014-03-13 09:48:28 följande:
    Hej! Tänkte få hoppa in i tråden om det går bra :) ? Gravid igen efter äd nr2 i Riga. Går in i vecka 19 idag och har RUL nästa torsdag..hoppas på att allt ser bra ut då. Tror att jag känt "första fladdret" i magen idag :))
    Välkommen alla nya!

Kul att fler ÄD-människor hittat hit!
  • Jenkis
    Linblå skrev 2014-03-12 13:27:06 följande:
    Dom satte tillbaka två embryon och det var tur inte båda tog sig. För det där är enäggs. Tack. Hoppas dom vill bo kvar!
    {#emotions_dlg.flower} Grattis! Trådens första tvillingar!{#emotions_dlg.flower}

Här finns en till väntande tvillingmamma:
    http://bebiskarusellen.blogspot.se/
  • Jenkis

Stödbälte vid foglossning:

Det finns två märken som verkar helt lika och som dominerar marknaden. Gula Rehab och Nordicare (Cariwell tillverkar). Båda säljs på olika websidor där det finns mammagrejor/bebisgrejor. Ovanstående typ rekommenderas av BM.

Sen finns det enklare band, stödgördlar och stödtrosor/linnen. De verkar mer hjälpa till att hålla upp tyngden från magen. Typ mag-BH

På denna sida finns instruktion hur man använder de fogbälten som BM rekommenderar. Dessa används utanpå kläderna. Inte snyggt såklart, men effektivt.

http://www.lillamirakel.se/product.html/mamma-fix---nordicare?category_id=17

På sidan nedan kan man köpa sitt bälte direkt från Gula Rehab. De är billigast där, men tar ut frakt på 75 kr. Trots det blev det något billigare att köpa av dem direkt. Men vill man  även beställa annat samtidigt, så kan ju mammasidorna vara av intresse. Tror det skilde en tjuga bara inkl. frakt.

http://www.gulare.com/privat/index.php/s-home/stodbalte-semi-elastiskt.html

Tänk på att det är svårt att sitta med banden på sig. Böja sig ner till golvet är inte en hit heller. Används med fördel när man står och går.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-13 10:33:04 följande:

Förstår hur ni tänker!! Det vi har i vårt bagage påverkar ju självklart oss och de val vi gör. Alla måste hitta sin väg Vi som ist har några MA i bagaget vi gärna göra flera vul/ul då det är vad jag oroar mig för. Och KUB blir ju självklart då jag är 42!! Håller tummarna för er den här gången Jenkis. Det ni varit med om måste vara bland det jobbigaste man kan genomgå så nu ska det bara funka den här gången. Kram
    Åhhhh vad härligt!

Jag är ju 8+2 nu och känner mig mindre illamående och mindre trött nu på dagarna. Så jag kommer med största sannolikhet att snart få leva i total ovisshet till v. 18 om den lilla inte börjar sprattla mycket och tidigt

Men jag vet ju om det och skall försöka stå ut . Är det så att jag börjar misstänka att något gått galet, så kommer jag försöka få en akuttid före v. 18 såklart.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-13 10:33:04 följande:

Förstår hur ni tänker!! Det vi har i vårt bagage påverkar ju självklart oss och de val vi gör. Alla måste hitta sin väg Vi som ist har några MA i bagaget vi gärna göra flera vul/ul då det är vad jag oroar mig för. Och KUB blir ju självklart då jag är 42!! Håller tummarna för er den här gången Jenkis. Det ni varit med om måste vara bland det jobbigaste man kan genomgå så nu ska det bara funka den här gången. Kram
    Ja, självklart! Man måste ju utgå från sig själv. Man kanske kan tro att jag är motståndare till fosterdiagnostik, men så är det inte. Vill bara att uppmana folk att tänka ett steg längre. Vad gör jag med informationen jag får o.s.v.
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-03-13 11:17:58 följande:

8+2....! Underbart! Har du fått ett ultraljud än...? :)
    Ja i 7+1, så för en vecka sen då. De gjorde vanligt UL och var nöjda med vad de såg. Bara att hålla tummarna att det får fortsätta så...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-03-13 10:48:07 följande:
    Stödbälte vid foglossning:

Det finns två märken som verkar helt lika och som dominerar marknaden. Gula Rehab och Nordicare (Cariwell tillverkar). Båda säljs på olika websidor där det finns mammagrejor/bebisgrejor. Ovanstående typ rekommenderas av BM.

Sen finns det enklare band, stödgördlar och stödtrosor/linnen. De verkar mer hjälpa till att hålla upp tyngden från magen. Typ mag-BH

På denna sida finns instruktion hur man använder de fogbälten som BM rekommenderar. Dessa används utanpå kläderna. Inte snyggt såklart, men effektivt.

www.lillamirakel.se/product.html/mamma-fix---...

På sidan nedan kan man köpa sitt bälte direkt från Gula Rehab. De är billigast där, men tar ut frakt på 75 kr. Trots det blev det något billigare att köpa av dem direkt. Men vill man  även beställa annat samtidigt, så kan ju mammasidorna vara av intresse. Tror det skilde en tjuga bara inkl. frakt.

www.gulare.com/privat/index.php/s-home/stodba...

Tänk på att det är svårt att sitta med banden på sig. Böja sig ner till golvet är inte en hit heller. Används med fördel när man står och går.
    Fått bältet med posten nu. Beställde från Gula Rehab i tisdags sen eftermiddag/tidig kväll och fick det nu. Snabba ryck! Bältet var som förväntat, men ljusare i färgen. Det är grått i mellannyans typ.
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-03-13 12:00:25 följande:

När jag läst alla andras inlägg tidigare har jag bara tänkt "det händer inte". Jag har alltså inte riktigt fixat att ta in att det inte fungerar för vissa. De som behöver hjälp vis IVF behöver bara lite hjälp... Så läser man om de som försökt 10-talet gånger... Jag vill bara att vi alla ska lyckas och få gå vidare i våra liv... Jag ser en bild framför mig på varenda aktiv medlem i alla IVF trådarna... Ni sitter där med en varsin bebis i famnen... Med era respektive... Glada. Lyckliga. Varför kan vi inte få detta?? Där finns en chans.... Men den är liten....
    Jag kan bara hålla med. Man tror att om man bara blir gravid så skall allt ordna sig typ... Men när man väl har blivit gravid, så flyttas fokus till "om jag får behålla grav., komma förbi RUL med fint resultat, att det skall gå bra vid förlossningen, att barnet inte skall dö i psd o.s.v. Beroende på var det har hängt sig så flyttas fokus till de olika platserna/milstolparna.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-03-13 11:50:04 följande:
    Moolie, jag hoppas så innerligt att allt är ok ändå!! Kom ihåg att mirakel händer, varje dag! Hjärta...grät en skvätt nu när jag läste igenom dina inlägg..Det är inte över förrän det är över, brukar vi ju också säga och det är sant. Men så tungt att måsta gå och vänta så länge på svar!? Man kan bli knäpp för mindre, har varit där.

Om mindre än en timme ska vi åka för att få vårt besked, och jag ska vara ärlig, men jag tror inte det finns nåt levande i mig längre.. Brösten är väldigt mjuka idag och gravtestet jag gjorde igår, första på flera dagar, är nog lite svagare än det innan. Jag mår heller inge illa. Började ju några kvällar förrförra veckan, men sedan inget..

Snart får vi veta vilket...minuterna segar verkligen idag..vill bara ha det överstökat!
    Neeej, vad tråkigt! Jag hoppas verkligen på det bästa, men mammakroppen vet ju oftast bra själv tyvärr.

Jag håller tummarna ändå!!!
  • Jenkis

Tusa! Har inte tid just nu för långa utläggningar, men när embryona är så unga är det lätt att deras apparater får fnatt och räknar fel. Det är inte lätt att mäta något som är så litet. Jag håller dock med dig att 14 dagar fel är i mesta laget. MEN om du hade varit i v. 5-6 hade ni troligtvis inte sett något hjärta som slog, vilket talar emot deras apparaturs beräkning... Eller hur? Jag tror allt är ok, men det är en klant som mätt

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015