• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lisodan: hoppas att det inte e någon fara. Brukar vara vanligt med blödningar i början, kram

Gällande viktuppgång så brukar jag normalt sett väga mellan 55-57 kg. Men den här gången startade graviditeten på 61 kg och jag väger idag 61,5 ungefär. Jag gick upp ganska mycket i vikt av alla behandlar och av att nedreglera kroppen så länge. Och e misslyckade ivfer gjorde oxå att jag gick upp i vikt

• Pluttemor

Grattis Thesse86

Lisodan: Håller tummarna att allt ser bra ut idag

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 08:55:07 följande:
    Läste igenom din historia pluttemor, på din presentation, hoppas verkligen att allt går bra denna gång! Så ni får ert efterlängtade syskon! Och vad stark du/ni är som kämpat så! 
    Tack lillebrors faster kramar 
  • Pluttemor
    johjen skrev 2014-03-04 09:50:12 följande:
    Grattis therese86! lisodan - håller tummarna att allt ser bra ut idag!! Själv mår jag bara sämre och sämre, illamånde, hulkningar men inga spyor, trötthet (somnad 19:30 igår) och en almnän bakis känsla. Har mått så här i över två veckor och höll på och bryta ihop i bilen på väg till jobbet imorse då jag mår så illa när jag svänger.. Någon som har testat Postafen? Kan man köra bil på det? Står att det kan påverka körförmågan men kan inte ha det så här länge till.. Idag blir det inskrivning hos MVC -spännande! Antar att vi ska börja planera för KUB oxå vilket känns som nästa milstolpe..
    Jag fick tipset på postafen, och det skulle tydligen hjälpa, men jag har inte provat det själv. Mitt illamående har i och för sig avtagit något, men det är olika olika dagar 
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-04 10:11:58 följande:
    Nu har jag hört att man automatiskt får högre risk när man KUB och NUPP-test efter IVF då man har så mycket hormoner i kroppen av alla läkemedel! Stämmer detta? Känns ju helt sinnes att gå och vara orolig helt i onödan en hel graviditet???? Rätta mig gärna om jag har fel! Läste även om man väntar tvillingar efter IVF så kan man inte göra KUB för det blir alltid felaktiga uppgifter!! Mäta nacken kan man ju alltid göra men blodprovet skulle man visst inte lita på?
    Jag har inte hört något liknande. När jag var gravid med sonen och gjorde KUB test så var det inte ens snack om att vi hade gjort IVF. Så jag tror inte att det stämmer, men jag har inga belägg för det. 

Sen vad gäller tvillingar så sa min BM att det ändå går att göra KUB, men hon sa ingenting om tillförlitligheten på resultatet dock. Vi pratade lite om det då jag hade fått tillbaka två embryon, och inte visste om jag var gravid med en eller två bönor.. 

Men nu ska jag säga er, Jag har drömt så mycket om att jag får två pojkar, i alla mina drömmar har det varit två av allt! Två nappflaskor, två blåa bebisglasögon, två pojkar som jag lekte med.. tror ni att man kan ha missat en liten krabat, jag var ändå i vecka 7+0 vid VUL, kan det dyka upp en till liten vid ett annat VUL? Jag e mer än nöjd över min böna, men jag tycker bara att mina drömmar e så konstiga Obestämd
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 10:30:39 följande:
    Hur räknar man ut veckor vid IVF. Jag trodde att äggplock var detsamma som ÄL. Men det verkar inte riktigt vara så. Pratade precis med kliniken och hon sa att vi fick komma dit efter v7+0. Och det blev 7+2 - enligt deras beräkning, 21 mars. Men i min värld är vi i vecka 8+2 då - om man skulle räkna äggplock som äl? Känner mig lite förvirrad..någon som vet..? Eller "safear" de bara för att de inte vill att man ska komma in för tidigt?
    använder mig av appen som heter gravid
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-03-04 10:32:56 följande:
    Din dröm försöker nog säga till dig att du väntar en söt pojke! Min syster som har 7 barn! Drömde återkommande att hon fick trillingar pojkar och vi undrade hela tiden varför! Vi trodde hon väntade tjej hela tiden men BM hade svårt att se på UL! Så föddes världens finaste pojke! Så nu i efterhand så skrattar vi och säger att man ska lyssna på vad kroppen säger!!! Såg dom ingen skugga eller något annat på din vul är det bara 1 men visst finns chansen att det är 2 om du inte har blött efter du fått 2 embryo tillbaka!! Det är därför vi ska åter nästa vecka igen men det var ju bara för att vi såg något mer än 1 hjärta, vi såg en skugga som nästa var lika stor som böna samt en tredje som måste varit gulesäcken så vi får se antingen har skuggan försvunnit eller vuxit till sig! Men så sanslöst trött och lat jag har blivit, skäms över mig själv!! Jag vill vara pigg, glad och full med energi som jag brukar vara!!!
    hihi, ja så kan det vara Jag har ju inte blött någonting alls, det enda som kom var ju lite bruna flytningar som kom i fredas, men det var liksom inte ens blod! 
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 11:08:04 följande:
    Vilken? Den som är lila, så att säga? Och vad har du lagt in för datum som "befruktningsdatum"? Äggplock? ET/FET? Eller något annat? När jag lägger in uppgifter i en app så ger den mig det jag skrev, att jag borde vara i v4+6 idag. Men om jag ska tro kliniken så är jag bara i v3+6 idag...
    ja, precis den lilla. 
    för att ÄP datumet har jag förstått som att det är befruktningsdatumet för det är då dina ägg möts med spermierna  
  • Pluttemor
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-04 11:29:28 följande:
    Precis, det är så jag har tänkt också, ÄP=ÄL så att säga. Men enligt kliniken är jag alltså i v3+6 idag, medan en app (och mitt eget tankesätt) indikerar att jag skulle vara i v4+6...skumt! Men då tänker du som jag iaf! :) Någon som förstår vad kliniken menar?!
    det kliniken menar tror jag är att dom brukar räkna hur gammalt själva fostret e. För egetligen finns det två sätt att räkna. Dom som blir gravida på vanligt sätt och testar plus räknar direkt att man är gravid i 4 veckor ungefär, så som vi räknar, men det finns vissa kliniker som räknar vilket datum som själva befruktningen skedde och inte dom två veckorna innan som det tog för ägget att bildas.,. är du med eller krånglar jag till det  Obestämd
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015