Bell13 skrev 2014-09-11 10:53:57 följande:
Vad tråkigt att läsa att han verkar vara nonchalant i umgänget med sina barn. Tycker absolut att du och din sambo ska prata om föräldraledighet osv redan nu. Det är väldigt viktigt att ta det redan nu för som någon annan skrev så är det så mycket annat när väl babyn har fötts.
Har du påpekat att du tycker att han är oengagerad i umgänget med sina barn?
Ja, vi har diskuterat det. Och även hans spelberoende. Han har tonat ner det ordentligt. Men han somnar ifrån oss... Får han inte stimulans 100% så är ALLT annat så tråkigt att han somnar. Det är tråkigt men alla har vi våra egenheter... Han tycker däremot att det är roligt att hålla på med fysik och kemi med barnen... Men han orkar inte plocka fram experiment-lådan...
Jag tog upp det med honom precis. Jag framförde det som "ska och måste". ;) Så man får göra. Jag SKA vara hemma i två år. Du FÅR ta ett år. Det andra året får du SPARA då du kan ha lov tillsammans med ALLA dina barn. Och JAG kommer gå ner i TID, sen. Så du vet! Alternativt tar jag alla tre åren och han får tycka att det är bekvämt med att jag jobbat med hemmet, tvätt, disk, undervisning, städning, trädgård, mammagruppen/öppna förskolan, läkarbesök, läxor osv.! För det gör jag HEMSKT gärna.
Han nickade och förstod! ;) Men jag tror inte han förstår hur mycket man måste arbeta med barnet för att kunna ersätta förskolans pedagogiska aktiviteter. Jag får ta och göra pyssel-lådor som de får plocka fram tillsammans...
Jag älskar denna mannen ÖVER allt annat. Men ibland blir jag lite trött på honom ! ;)