• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 16:07:34 följande:
    Nej, va tråkigt! Beklagar verkligen, själv varit med om det. För jävligt! Hoppas du är ok!

Jag är väl inte okej egentligen... Hade förhoppningar om en graviditet, såklart. Men jag vågade aldrig riktigt hoppas, ändå, på att det verkligen skulle gå... Vilket det tydligen inte gjorde heller. Men vi får se. Jag fick inte med mig några abortpiller eller något sådant hem. IVF kliniken ville avvakta till nästa ultraljud innan de satte oss på en ny omgång för FET.

Jag pratade med en väninna som hade värsta solskenshistorian om samma sak. En vecka efter skulle hon in på skrapning och de gjorde ett VUL innan. Då var hjärtljudet där. Och tydligen hade fostret vänt på sig och legat konstigt. Måttet var inte riktigt rätt eftersom de mätte huvudet och inte kroppen. Och det var med när hon var i vecka 9. Så än kanske loppet inte är kört.
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 16:16:40 följande:
    Nä fy va tråkigt!! Stackars er! Stora kramar

Vi hoppas ändå på att loppet inte är kört... Men det ser ut så...

Kram!!
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 16:33:59 följande:
    Ja vi håller tummarna!! Det är bra att det alltid krävs två läkare som kollar och dubbelkollar. Man vill ju verkligen inte att de ser fel i ett sånt läge. Kram

Verkligen inte!! Åh, det kommer tillbaka till mig med jämna mellanrum... Som ett slag i ansiktet... Min man är superfertil och har fått flera barn på första försöket... Så kommer jag med min dåliga livmoder... Äsch... Får försöka att låta bli "självmobbingen"...
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-12 16:43:19 följande:
    Ja tänkt inte så!! Det är ju inget du kan styra över. Du som är positivt är ju att du kan bli gravid. Eller hur? Då kommer du att kunna bli det igen. Får man MA så tidigt är det ofta nåt kromosomfel el liknande. Bättre lycka nästa gång isf!! Om det nu är MA. Kram

Tack!! Jag behöver lite pepp nu.... Mer än någonsin...
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-03-12 17:00:26 följande:
    Beklagar Moolie, har du sett hjärtaktivitet innan detta ultraljud? Kan som sagt vara fostret som ligger lite konstigt

Nej... Detta var första ultraljudet... Och jag har haft konstiga smärtor i magen... Men mina äggstockar var fortfarande stora!
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-03-12 20:01:27 följande:
    Jag såg inte hjärtaktivitet i vecka 7 nånting med sonen. Sen ett par dagar senare såg man hjärtat. Håller tummarna.

Och vi är i 8+2....! Kanske där finns hopp....!
  • Moolie
    Linblå skrev 2014-03-12 20:29:18 följande:
    Kram till dig Moolie!

Kram till dig med!!
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-03-13 07:05:30 följande:
    Lycka till tusa! Jag håller tummarna! Måste fråga alla er här i tråden!! Har ni alla gjort färskförsök? Har läst runt lite på nätet och sett att Folk som gör KUB efter färskförsök får väldigt dåliga resultat jämfört med frysförsök! Man ska tydligen lita på vad ultraljudet säger och hur stor nackuppklarningen är! För blodprovet kan tydligen dra ner hela KUB totalt vid färskförsöket känns ju hemskt att vara orolig en hel graviditet i onödan!!! Hur har ni andra blivit info av BM gör dom någon speciell inställning när dom mäter vid IVF kontra vanlig graviditet?

Det har jag inte hört något om. Däremot kan de tydligen kolla KUB redan innan de sätter in. Men det är inget som görs om man inte har speciella skäl, tex genetiska problem osv.. Min man vill hemskt gärna göra KUB. Och därför vill jag med göra det. Och vi får det gratis i vårt landsting... Och hade vi fått positivt så hade vi definitivt gjort ett fostervattensprov. Även om missfallsrisken är hög.
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-03-13 07:25:38 följande:
    Ja vi får också gratis här! Vi hade bestämt och göra alla tester innan vi blev gravida! Men som någon skrev att en dr sagt att vid IVF är det 98 procent chans att få ett friskt barn då dom slänger alla kromosomavvikande embryo på lab innan insättning! Min man vill göra men jag är tveksam då det känns onödigt då blodtester kan visa så stora felaktiga värden vid färskförsök vid IVF?

Det var Codens och hans frus läkare som sa det. Vilket senare blev nedslaget eftersom inga tester görs om det inte är överenskommet. Alltså det är inget som är säkert när man sätter in och det är 5% risk som vid alla andra graviditeter.
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-03-13 07:40:45 följande:
    5% risk på vadå?

Kromosomfel. Fick statistiken igår.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015