• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis: Jo har en dotter som är 3år, mådde illa med henne också men klarade då av att jobba 100% men kvällarna och helgerna gick till att ligga i soffan då med.

Moolie: Jag har varit tvungen att sluta med Primperan får inte ta det den sista trimestern, det är mycket därför jag mår mer illa igen.
    Visst jag har lergigan men de hjälper inte så mycket blir mest bara trött av de.
    Sen märker jag att maten jag äter påverkar också en hel del. Som igår blev det kokt potatis, köttbullar o brunsås till middag o då blev jag helt liggande resten av kvällen (mer svårsmält än någon enkel pastarätt). Så vet inte riktigt vad jag vågar äta för att inte må mer illa...

• Kelsson1

Moolie: Vad är det för sörja du tar och hjälper den? Lergigan tar jag för att kunna sova hjälper inte nämnvärt mot illamåendet.
    Ja tänk snart är det dags Har du packat BB väskan?

• Kelsson1

lisodan & Sira: Tänk på att hb vanligt och hb som gravid är två helt olika saker! Det som räknas som lågt vanligtvis kan vara helt normalt för en gravid kvinna. Sen säger inte hb som tas från fingret allt, viktigast att kolla hur depåerna ser ut om man enligt stick i fingret ligger väldigt lågt.

MillaQ2: Välkommen, tyvärr vet jag inget om ÄD så vågar mig inte på några svar där. Men förstår mycket väl din oro. Försök dock tänka på att du väntar barn och inte missfall . Jag var också väldigt orolig när jag väntade dottern men någonstans kring RUL bestämde jag mig för att det faktiskt kommer att gå bra, gick inte att gå omkring o må dåligt hela tiden.

• Kelsson1

Bell: Så spännande

MillaQ: Jag har också moderkakan i framvägg, gjorde att jag kände sparkar mycket senare den här graviditeten än med dottern (ledde till mycket nojjande). Men bra om du börjat känna av bebis nu, lugnar en lite .
    Som de andra redan sagt så är google inte endast en vän, var försiktig o tro inte allt du läser.
    Kan du byta BM om du inte är nöjd med den du har?

• Kelsson1

Bell: Jag som hade förväntat mig att få läsa om bebis som tittat ut redan (jag är inte otålig eller så )

• Kelsson1

Moolie: Du hade väl lite äldre barn också eller? Jag hade inte heller tagit med min 3åring som har mycket spring i benen men är lite annorlunda om man har större lite lugnare barn som inte stör

• Kelsson1

Bell: igångsättning behöver inte betyda lång förlossning. Jag fick igångsättning med dottern o hon var ute efter 3timmar från att värkstimulerande dropp sattes in. Beror helt på om kroppen är redo eller inte.

Håller tummarna att det sätter igång för dig av sig själv snart.

• Kelsson1

Vi valde vanliga förlossningen på Danderyd, toffeen dottern där o var nöjd så blir samma den här gången. Känns tryggt med stort sjukhus med tillhörande akutsjukvård.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015