• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej, får man ansluta sig?
    Jag är rätt nygravid (5+5 idag om jag har räknat rätt) efter FET.
    Jag har en dotter sedan tidigare som fyller 3 i december (även hon efter IVF).

• Kelsson1

Danisen: Håller med resten, det är inte hela världen även om det känns tungt. Kramar.

Villsågärna38: Tyvärr gick inte viktminskningen så smidigt för mig trots amning så det fungerar inte för alla. Bara som varningens ord så man är medveten om det och äter nyttigt o inte tänker att det kommer att gå av sig själv o stoppar i sig en hel del onyttigheter.

Moolie: Vilken otrolig lättnad! Så härligt att höra!

lelle75: Tack

• Kelsson1

Lillebrorsfaster: Var rädd för att dra ner stämningen i tråden men tyckte att det ändå var viktigt att berätta att det inte fungerar för alla

• Kelsson1

bb2014: Tack
    Jag väntar som sagt på 2:an så blir nog inte så enkelt att gå på gym men det får ta den tid det tar. Får försöka ta tag i vikten sedan när jag går tillbaka till jobbet.

Bell13: Vi undviker också för det mesta halvfabrikat.
    Lär inte bli lättare för mig att gå ner i vikt med andra barnet när det var så tungt med första
    Jag har haft Snickers som craving men för tillfället mår jag så illa att jag inte vill tänka på något sött alls...

• Kelsson1

Tusa: fick man välja skulle jag också amma bort kilona

villsågärna38: Exakt så som du skriver är det. Samma för mig, socker går jag upp av på en gång. Tyvärr är jag sockerberoende och det innebär att kroppen skriker efter det när jag är trött (liten bebis och aldrig får sova ). Det var största boven till att jag gick upp istället för ner i vikt.
    Hade också hört det där med 9 månader, lika bra att vara förberedd.

• Kelsson1

Väldigt smarta kvinnor här i tråden, är glad att jag gick med
    Vettiga tankar om viktnedgång och mat.
    Är bara lite avundsjuk på de som det går lätt för inte för att ni inte förtjänar det utan för att det är lite svårare för mig själv.

Danisen: Tack.
    Så spännande, snart har du bebis hos dig
    Chansen finns väl än att bebis vänder sig själv innan snitt? Har för mig att det hände en bekant till mig. Vändningsförsök gav inget men sedan hade bebis vänt på sig själv.

Sillavi: Tack
    Minns att jag också blev dålig i magen av Niferex när jag väntade dottern. Hoppas det går över snart.

• Kelsson1

Danisen: Håller tummarna att lilla busbebis vänder på sig än

Fråga till alla:
    Är det någon annan som mår illa?
    Jag mår så fruktansvärt illa, spyr inte men har kämpat som en tok för att få behålla lunchen.
    Mådde illa med dottern också med men inte så här. Hoppas innerligt att det är för Progygnon och Lutinus och att det ska minska efter VUL när jag får sluta med de.

• Kelsson1

Tack för alla svar om illamående. Tyvärr tror jag inte att det kommer att ge med sig för mig efter v11-12, gjorde inte det med dottern åtminstone
    Jag hoppades att hormonerna gör saken värre så att illamåendet kommer ner lite efter att jag får sluta med de. Klarar inte av att jobba o är nästan 2 veckor kvar till första VUL.

Skönt att ni med bebis fått sova, det behövs

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015