• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-09-08 12:16:41 följande:

Klart du inte kunde veta det. Klandra inte dig själv. Det är de som ska se till att du inte har ont.

Tror nog inte det är så extremt ovanligt tyvärr, men inte jättevanligt heller. Missfall och missed abortion (när man inte börjar blöda direkt) är ju däremot mkt vanligare än man tror. Det sägs ju att många får tidiga missfall utan att ens veta om det. Man brukar få missfallsutredning när man fått tre men de flesta får ju som tur är inte så många iaf. Jag har har haft två MA och ett MF. Hoppas verkligen att du slipper fler och det här lilla embryot vill stanna kvar!!

Kram

ps. Jag är i v 36, går in i v 37 imorgon med lillasyster till en liten underbar dotter på 2,5 vi fick efter både ivf och till slut äd. Lillasyster har kommit till på naturlig väg genom nåt sorts mirakel eftersom mina ägg dömdes ut redan 2009

Åh så härligt!!! Verkligen fullkomlig lycka nu då!! :D
    Jenkis skrev 2014-09-08 12:19:19 följande:

Hej! Vad kul att du kom tillbaka så snabbt!

Förstår om du är orolig för mensvärken just nu.

Hoppas verkligen att allt går bra denna gång!

Hoppas jag med. Nu har jag bölat av mig lite. Varit arg, glad, ledsen.... Ja hela spektrat. ;) Så nu får jag väl återgå till det normala tycker jag! :D
  • Moolie

Puh... Alltså, jag började gråta i söndags för att min man ändrade sig med att följa med mig och handla... Vad gör det?! Jag kan åka själv! Jag är ingen bebis heller! Men nä... Jag skulle sätta mig rakt upp och ner och börja lipa... Kul! ;) Sen när jag kom hem var dörren låst och nycklarna i väskan... Så började jag lipa för det!

Jag säger då detta...

• Moolie
    Sillavi skrev 2014-09-09 10:54:01 följande:

Tygblöjor är väl jättebra om man orkar dvs Man får nog ha ett gäng. Kommer ihåg bebistiden, man bytte u blöja en gång i timmen nästan.

Numer är ju blöjorna så bra att de inte behövs bytas så fort det är lite kiss i dem. :) Bajset är ju värre däremot! ;)
  • Moolie
    Sillavi skrev 2014-09-09 12:36:13 följande:

Njae har man en liten nyfödd som skriker konstant och har blöt blöja så vill man (iaf jag) byta även om man kan vänta lite till. Bajsa gör dom ju konstant också ha ha! Känns inte bra att låta dom gå med kiss i blöjan även om blöjorna klarar av det. Alla får ju olika känsliga barn också När dom ammar eller äter ersättning så rinner ju mkt rakt igenom därav mkt kiss och bajs.

De där blöjorna för nyfödda har jag ingen aning om hur de fungerar. Men blöjorna som finns på förskolan håller för två eller tre omgångar urin och byts inte förrän de är fulla! :) Antog att det var så med nyfödda med nämligen. :P Har inga biologiska barn heller för den delen. :) Så ingen erfarenhet alls. ;)
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-09-09 14:35:36 följande:

Det är bra blöjor men samtidigt så rinner det ofta rätt igenom när de är nyfödda och ammar (vilket är helt normalt) så blir mkt bytande om man bajsar så många gånger per dag

Då är det inte så jäkla kul med tygblöjor i början med andra ord! ;)
  • Moolie
    Sillavi skrev 2014-09-09 16:25:19 följande:

Nä precis, dom för äldre barn el stora bebisar är ju toppen och håller länge. Skönt speciellt under natten och förstår att det underlättar för er på fsk.

Men bebisar, nyfödda är väl extra känsliga och som Villsågärna skriver så rinner det ofta över oxå :-P Mkt tvätt och blöjor blir det.

Hur känns det i magen nu? Fått tid för UL än?

Jag är hemma tills på fredag. Jobbar en dag sedan är det helg igen. Känns bäst så.

Magen krånglar och jag har det rejält jobbigt... Känner mig rent svullen i underlivet... Men, inget missfall på G i alla fall! :) Och det är ju skönt! Ska ringa kliniken på fredag (även om TD är på lördag) och få tid för VUL/UL. Ska bli skönt att få det avklarat! :)
  • Moolie
    johjen skrev 2014-09-10 07:50:39 följande:

Hur mår ni idag tjejer?

Var så trött igår så jag sov en stund både på förmiddagen och eftermiddag och somnade jag kl 22:30 igen. Visst vaknar några gånger på natten och ligger vaken en stund men känns verkligen som kroppen behöver sömn inför det som komma skall. Idag blir det besök hos bm och sedan del 1 i vår föräldrautbildning. Det verkar inte vara någon bebis på gång idag, men man vet ju aldrig, och tycker det är bra för både mig och sambon att hinna gå på dagsens föräldrautbildning som handlar om förlossningen. Sambon var nästan lite nervös i morse men han gillar inte att sitta i grupp och vända ut och in på sig som han säger men jag menar att det är ju bara information och kanske inte så mycket diskussion i dessa sammanhang. Men vi båda tycker att det ska bli bra att gå dit ikväll om inte för att spana på dem som kommer eventuellt kommer hamna i samma mammagrupp sen. Har ju tyvärr lite fördomar om att jag kommer vara 5-10 år äldre än de andra och ingen har någon aning om ivf eller hur det känns att få kämpa för att bli gravid. Sen bor jag ju på landet men det måste finnas inflyttade som jag som ska ha barn...

Kram

Jag bor med på landet och folk ynglar av sig till höger och vänster. Två/Tre till fem barn är det vanligaste... Finns enstaka med 12 barn. Så jag känner mig med..... Unik.... ;)
  • Moolie
    Sillavi skrev 2014-09-10 09:53:04 följande:

Uhhh stackare Bra att du är hemma och tar igen dig. Blev du överstimulerad kanske? (du kanske redan skrivit det, sorry om jag missat isf). Vul blir väl om ngra v antar jag då? Spännande och hoppas du mår bättre snart.

Denna gången är HELT ostimulerad...! :/ Det känns betydligt bättre idag däremot...!! Tarmarna har flyttat sig uppåt nu och har väl fått "sin plats". Hur kan allt vara så dramatiskt?? Känner INGEN annan än jag av det såhär mycket?? Jag känner mig som ett otroligt särfall... :/
  • Moolie

Nej för tusan! ;) Släng inte ut honom! ;) Vem är det annars som ska dammsuga och handla?? :D De är bra att ha senare när hormonerna inte är så många! ;)

• Moolie
    Sillavi skrev 2014-09-10 10:33:56 följande:

Ahh okej, vad skönt att slippa stimuleringen även om du verkar ha lite ont/obehag. Jag kände väl att jag blev sjukt svullen och tyckte jag hade mage från äp i princip. Men jag var ju stimulerad och skyllde på hormonerna. Sen kom mitt illamående som ett brev på posten ngra v efter men så mår ju väldigt många. Säkert fler som känner igen sig. Bra att du känner dig bättre idag iaf.

Jag kände mig lika uppblåst sist... Men jag trodde att det var för hormonerna... Men samma visa denna gången...! :/
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015