• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-03-19 20:45:03 följande:
    HLC. Förstår det där med att man vill känna saker. Men sen när man får känna så blir man istället orolig Moolie. Håller tummarna att det går bra på måndag. Kram

Hoppfulla Fia skrev 2014-03-19 22:03:15 följande:
    Åh... Jag förstår dig verkligen. Hoppas verkligen att du får positiva besked på vul. Massor av styrke kramar.

Tack så mycket båda två!! Men det är ett litet ljus i tunneln... Om den verkligen var död borde de kallat in mig för kontroll snabbare. Tänk om det hade blivit värsta infektionen... Och mörkret i tunneln är att det finns kvinnor som gått till v18 i mitt tillstånd... Så det hade inte behövt bli en infektion... Usch...
  • Moolie

Tror ni man kan åka och bada i en simhall om man har tampong? Under mens har det inte gått tidigare... Men blödningarna är så sega och "slemmiga" (ursäkta detaljerna) att det kanske borde hålla sig kvar där inne?

• Moolie

Bada varmt eller kallt spelade ingen roll i badkaret hemma. Men med blödningarna ökar jag risken för missfall om jag badar i en simhall i och med alla bakterier. Tur jag hoppat all simning de senaste två veckorna...

• Moolie
    tusa skrev 2014-03-23 14:18:32 följande:
    Hej, hej tjejer!! 

Känns som en evighet sedan jag skrev, och det är det väl också? Välkomna och grattis till er nya  Har varit in och läst lite, men inte orkat skriva. Har inte haft nån vidare kontakt om fler VUL och ingen har heller återkommit från kliniken agående förvirringen kring embryots storlek på VULet, så jag utgår från att allt är ok...är det det inte kan jag ändå inte göra nåt liksom!!

Nu har det stora illamåendet satt in, även om jag inte spyr...är dödstrött, kraftlös, frossig och känner mig liksom varm inuti, som om jag skulle ha feber, men det har jag inte. Känner mig sjuk helt enkelt och är svårt att avgöra om jag är det, eller bara gravid?? Riktigt under isen är jag hur som 

Har haft fullt upp med jobb nu i 2v. Jobbat nätter och ibland 12h shift som tagit ut mig helt. Min man fick åka in och jobba istället för mig i fredags, då var det bara stopp!! Skulle egentligen jobba nästa vecka med, men sagt att han får ta det med, om jag inte mår bättre snart. Vi är ju och svetsar fast rasskydd på ett bygge. Ligger alltså i ett lerdike som stinker både diesel och avlopp(vilket det är för de grävde sönder en ledning och färskt toavatten pumpar ut, såå vidrigt, speciellt när man gravid-mår-illa redan!!) , och känner att det nog inte är det bästa att andas in heller. Nu är det tur jag har samma yrke som min man så man kan skicka honom istället, ha, ha!  Skulle du behöva nu också Jenkis! Ta det lugnt!!!

V. 9+4 idag, alltså bara drygt 2v kvar till den magiska v.12... Inte bestämt när jag ska ta kontakt med MVC ännu. Hade en underbar BM i Wales förra gången, hon jag fick här i stan efter förlossningen var ganska hemsk, men tror inte hon är kvar, så har ingen aning om vad det är för folk där nuförtiden. Hoppas verkligen det är vettiga människor iaf. Vi har fortfarande samma VC och att börja gå nån annanstans blir bara opraktiskt, så går nog inte alls isf.  Är ni redan inskrivna allihop?

Moolie: Hur går det för er gumman?? Var det inte MF iaf? 

Jo, jag fick ett fullskaligt missfall... Ursäkta detaljerna nu... Men det kom ut en beige klump på 15*3 cm ungefär... Gjorde så ont att jag skrek! Jag var nära att ringa ambulansen ska jag säga! Nu vill jag bara upp och kolla så allt är ute...
  • Moolie
    tusa skrev 2014-03-23 14:18:32 följande:
    Hej, hej tjejer!! 

Känns som en evighet sedan jag skrev, och det är det väl också? Välkomna och grattis till er nya  Har varit in och läst lite, men inte orkat skriva. Har inte haft nån vidare kontakt om fler VUL och ingen har heller återkommit från kliniken agående förvirringen kring embryots storlek på VULet, så jag utgår från att allt är ok...är det det inte kan jag ändå inte göra nåt liksom!!

Nu har det stora illamåendet satt in, även om jag inte spyr...är dödstrött, kraftlös, frossig och känner mig liksom varm inuti, som om jag skulle ha feber, men det har jag inte. Känner mig sjuk helt enkelt och är svårt att avgöra om jag är det, eller bara gravid?? Riktigt under isen är jag hur som 

Har haft fullt upp med jobb nu i 2v. Jobbat nätter och ibland 12h shift som tagit ut mig helt. Min man fick åka in och jobba istället för mig i fredags, då var det bara stopp!! Skulle egentligen jobba nästa vecka med, men sagt att han får ta det med, om jag inte mår bättre snart. Vi är ju och svetsar fast rasskydd på ett bygge. Ligger alltså i ett lerdike som stinker både diesel och avlopp(vilket det är för de grävde sönder en ledning och färskt toavatten pumpar ut, såå vidrigt, speciellt när man gravid-mår-illa redan!!) , och känner att det nog inte är det bästa att andas in heller. Nu är det tur jag har samma yrke som min man så man kan skicka honom istället, ha, ha!  Skulle du behöva nu också Jenkis! Ta det lugnt!!!

V. 9+4 idag, alltså bara drygt 2v kvar till den magiska v.12... Inte bestämt när jag ska ta kontakt med MVC ännu. Hade en underbar BM i Wales förra gången, hon jag fick här i stan efter förlossningen var ganska hemsk, men tror inte hon är kvar, så har ingen aning om vad det är för folk där nuförtiden. Hoppas verkligen det är vettiga människor iaf. Vi har fortfarande samma VC och att börja gå nån annanstans blir bara opraktiskt, så går nog inte alls isf.  Är ni redan inskrivna allihop?

Moolie: Hur går det för er gumman?? Var det inte MF iaf? 

Förlåt att jag inte gav någon respons på det du skrev... :( De där frossningarna känner man ju igen...! ;) Tänk på vad som händer med kroppen! Helt otroligt ju! Så kroppen blir lika förvirrad som du är i knoppen (antar jag att du är? :P). Att vara gravid är något som man inom relationen kan skratta åt! Jag och min man hade otroligt roligt åt mig emellanåt! ;) Men så krångligt med er BM... Kan man inte byta??
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-03-23 16:15:06 följande:
    Men lilla vän!

Vad oerhört tråkigt! Synd att det visade "rätt" på vul:et... Jag som hade hoppats på att du skulle komma med goda nyheter snart. Tag hand om dig!

Det hade jag med hoppats på...! Men skönt att få ett avslut nu på något sätt....!
    tusa skrev 2014-03-23 16:28:14 följande:
      oj,oj,oj...såå ledsen att du behövde vara med om det!! När var det? Var det naturligt eller tog du något utdrivande?

När tror du ni kan börja nästa ivf-vända?

Angående BM på MVC här så brukade de alltid vara 2, för 13 år sedan iaf när jag sist hade kontakt med dem, så oddsen för att åtminstone ena är ok är ju bra,( faktiskt var båda på den tiden rätt puckade, men på olika sätt) och ja, mellan dem 2 går bra att byta, men känner jag inte att det klickar med någon så tänker jag inte liksom reseacha stan efter någon annan, då struntar jag nog i MVC grejen. Blodtrycket ska man väl hålla koll på så det får jag fixa isf, men jag VET ju inte alls vilka de är som jobbar nu, de kan ju vara fantastiska!

Det var 100% naturligt... Väldigt skönt på sätt och vis... Kroppen tog hand om det själv...

Vi kan nog ta redan i juni. Men vi väntar nog till Augusti. Jag vill ha min semester utan oro och en massa tankar...!

Men man kan hoppas att hon gjort något riktigt dumt under de 13-åren! Så kanske hon har slutat! Men så skönt med två stycken! Här har man några stycken... Men ingen kan svara på något! Skönt när det är två då!! Och det har nog kommit ett par nya pigga och glada tjejer! :))

Kram!
    villsågärna38 skrev 2014-03-23 16:51:59 följande:
    Nä men fy va tråkigt!!! Förstår att det gjorde ont och är sorgligt på alla sätt och vis. Ta hand om varandra och hoppas att ni snart orkar göra ett buff försök! Kram

Vi pratade precis om det... Vi tänker nog rå om oss själva... Först fick jag panik och ville ha ett nytt försök igår nästan... Men det var någon i denna tråden som skrev att de tyckte det var skönt med en paus. Och vi tar det rådet!

Kram!!
  • Moolie

Hej!

Hoppar in här om det är ok?

Jag och min man hoppade på IVF-karusellen i januari i år. Vi har inte försökt få barn tidigare eftersom min man är vasektomerad och inte kan få fler barn på naturlig väg. Vi böev gravida i januari men förlorade fostret i v 10. Vi tog ett långt uppehåll över sommaren och försökte läka oss som par och familj. Han har två barn sedan innan och jag inga.

Vårt äggplock och PESA var otroligt hemskt och min man har fortfarande blåmärken, 9 månader efteråt.

Den 30e återförde vi vår fina blastrocyst och vi plussade den 4e. Jag har otrolig ångest för ett missfall till. Inte bara för missfallet utan för att behöva genomlida ett äggplock och en PESA till eftersom detta var vårt enda i frysen. Missfallet tog hårt på vår relation och vi hanterade förlusten på helt olika sätt. Jag behöver närhet och min man söker sig bort från allt och vill vara själv.

Idag ligger jag hemma med otroliga smärtor i magen. Mensvärk *10 ungefär. Har sökt runt och tydligen ska det vara normalt så länge jag inte blöder.

I alla fall, vi är gravida. Och det är jag otroligt glad för!! :) Även om det sitter långt inne att säga det för att inte få samma reaktion vid nästa missfall...

• Moolie

Jag fick tandläkarbedövning i underlivet och morfin i armen... Men de fick inte ge mig mer då de inte hade en narkossköterska hos sig... Och jag fick panik...

Ligger hemma... Som en död sill på soffan... Ibland känner jag att jag inte har "rätten" att titulera mig som ofrivilligt barnlös... Och det gör mig ännu mer ledsen... Känns som om jag inte riktigt hör hemma någonstans... :( Men jag är lila kärnfrisk som majoriteten av er här inne... Och min man har besvären... Som många av er här inne också har män som har... Ändå känner jag mig felplacerad eftersom min man VALDE att göra sig själv infertil...

Ja, det är väl gravidhormonerna som sätter igång...

Så kul att ni såg att jag varit med här innan...! Nu har vi haft vårt långa sommaruppehåll...!!

• Moolie
    Danisen skrev 2014-09-08 10:17:05 följande:

Villsågärna38: jag kan ju säga att mina äggplock jag gjort är en av de värsta smärtsamma saker jag gjort hitintills i mitt liv. Fruktansvärt ont gjorde det, fick maxdos av alla preparat de gav. Låg ändå där och stor grät, sen efteråt höll jag på att svimma av smärtan flera gånger. Sen låg jag med en sjuklig värk i magen i ca 1 månad kunde inte heller gå upprätt på väldigt länge, inte heller gå och jobba dagen efter som de säger att man brukar kunna, utan att det var någon grov överstimulering. Kan vara min jäkla sjukdom som gjort det dock . Önskar av hela mitt hjärta att ingen här inne behöver gå igenom det igen.

Kram

Välkommen till klubben...! Kan säga att jag mådde lika dåligt även om jag inte har någon sjukdom...!

Kram till dig!!!

Fy vad jag kände att jag drog ner stämningen... Förlåt för det!!!
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-09-08 11:20:25 följande:

Men fick du inget innan? Det låter ju inte konstigt att det gjorde ont isf. Jag fick tre tabletter en timme innan också. Kommer inte ihåg vad det var däremot men var groggy redan innan plocket Sen fick jag rejält med morfin om jag kände nåt så förmodligen var det en narkossköterksa med också gissar jag. När vi gjorde vårt enda Äp på Huddinge så fick jag dock be om medicinerna innan då de inte ville ge lika mkt. Väldigt konstigt tycker jag, man ska väl inte behöva ha ont!!

Och känn inte att du gnäller. Här petar vi om både jobbiga och roliga saker. Vi har alla våra sorger i bagaget. Hoppas nu innerligt att det går vägen för er denna gång!! Kram

De sa till mig efteråt att jag skulle bett om lugnande... Men JAG vet väl inte vad man kan fö för något?? OM det blir en nästa gång ska de kalla in extra narkospersonal. Fick veta att det är OTROLIGT ovanligt att man får mer än ett missfall. Stämmer det? Kändes bra att få höra det i alla fall!!

Vilka veckor är ni i alltihop? Vet att där finns en tillhörande tråd... Men ni kanske vill säga ändå? :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015