• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bara MÅSTE dela med mig. Vilken natt. Vaknade vid 00.30 av att jag var jätte kallsvettig, reste mig och var yr och mådde illa. Har haft ganska ont av och till senaste veckan samt illaluktande flytningar. Evt bakteriell vaginos. Så vi bestämde oss för att åka till gynakuten. Lång väntetid såklart och somnade nog bara till en tio min. Fick träffa läkaren vid 6.30. Under ultraljudet tycker han att det är svårt att se något inne i graviditetssäcken. Han mäter lite och säger att det borde vara större vid detta laget. Han ser inget tickande hjärta. :( :( Han konstaterar också att jag har en polyp vid livmoderhalsen. Vill konferera med IVF läkarna, som kommer vid 8.00, om den ska tas bort eller inte ~så han ber mig vänta kvar. Vi blir såklart helt upprivna. Det var precis så här vi fick reda på MAt förra året. Inget tickande hjärta och för litet embryo.

Lyckas på nåt sätt ändå somna till lite. Vid 9.30 tiden cirka kommer en ny läkare in. Hon gör ett nytt test och tycker inte det verkar som jag har bakteriell vaginos. Polypen vill man ej göra något åt just nu pga blödningsrisk och det är onödigt att oroa i onödan. Och håll i hatten, hon tycker embryot har perfekt storlek!!! Efter ett litet tag hittar hon även hjärtat! Hon hittar hjärtat!! En liten pulserande rytmisk prick i kanten av graviditetssäcken! Och jag får se det med egna ögon!!!

Vi är överlyckliga! Förhoppningsvis tickar det även på bra i nästa vecka på UL på IVF kliniken. Idag är vi bara i 6+0 så vi vet ju att mycket kan hända! Men sååå mycket bättre nyheter än det den första läkaren sa till oss. (Inkompetenta fanskap). Grrr...vilken vånda i tre timmar. Hann fälla en del tårar!

Nu ska jag försöka sova ikapp lite. Ikväll blir det skaldjur o alkoholfritt vin.

• lisodan

Tack ni två! Ja det är sannerligen livets mirakel! Idag är vi lyckliga och det kan INGEN ta ifrån oss!Hjärta

• lisodan
    Lokattis skrev 2015-02-10 16:28:29 följande:

lisodan:Oj, vilken natt! Vilken pärs! Men så skönt att det såg bra ut, och att läkaren hittade hjärtat! Det där är väl anledningen till att två läkare ska titta innan de konstaterar MA. Grattis till pickande hjärtat! Kram!

Nja, den första läkaren sa först bara att vi skulle komma tillbaka om en vecka för att se om det växt till sig. Den andra läkaren kom för att de hade bytt skift på morgonen tror jag. Han var inte så duktig bara helt enkelt antar jag för det var ju samma maskin.
  • lisodan
    Moolie skrev 2015-02-10 18:30:15 följande:
    Vilken natt!! Hoppas allt känns bättre idag!

Kram på dig!!!
    Känns mycket bättre nu. Tack!
  • lisodan
    Blomflugan skrev 2015-02-11 08:49:51 följande:

lisodan, vilken pärs! Härligt att höra att det slutade lyckligt! Vi ska på första ultraljudet på fredag, så spännande. Dagen innan alla hjärtans dag så vi får hoppas att vi får se vårt lilla hjärta!

Spännande! Vilken vecka är du i?
  • lisodan

Hehe...jamen då är vi ju ganska nära då. 6+2 nu för mig. Börjar också känna mig rejält illamående. Har på mig seaband 24/7 och nu tog jag även en Postafen. Men jag NJUTER! Vill ju ha symtom. :). Jag verkar ha mer kvällsillamående än det klassiska morgonillamåendet. Tacksamt med tanke på jobb!

• lisodan
    Blomflugan skrev 2015-02-12 11:39:15 följande:

Haha, om du frågar mig idag har jag svårt att säga att jag njuter, spydde hela natten och det har fortsatt nu på morgonen, ligger i soffan och mår pyton! Nåja, jag njuter på mental nivå iaf :) Ska fråga läkaren imorgon om hon kan skriva ut nåt, seaband och postafen funkar tyvärr inte för mig.

Kelsson, vilken vecka är du i nu? Och varför har du gips?

Nä, nu börjar det ej vara så trevligt, illamåendet. Postafen o seaband funkar dock någorlunda hitills. Hoppas det ej blir värre än så.

Ni som haft en del illamående, när började det , och när började det ordentligt?
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-12 18:08:32 följande:

Hej! Får man vara med här?

Gick precis in i vecka 7 med en liten plutt som kom till via IVF på RMC i Malmö.

Vi är/var oförklarligt barnlösa, jag hade bara något förhöjt TSH som jag äter levaxin för sedan 1,5 år tillbaka.

Vi är tursamma att ha lyckats på första försöket, fick en blastocyst och har två stycken i frysen. Kan säga att vi känner stor tacksamhet till RMC. Vilket otroligt proffsigt bemötande och vilka resurser de lägger på oss!

Mår ganska bra, även om jag fick åka hem från jobb idag med yrsel och illamående.

Välkommen hit. Har sett dig i en annan tråd ! Jag är också i vecka 7, 6+3. Jag har också svårt att sova på morgonen om jag somnat så tidigt. För det mesta deckar jag en timma eller så på eftermiddagen eller kvällen, men vaknar igen och då e jag ganska pigg. En jobbdag på 6 timmar känns snarare som 12 timmar. Och att det varje jobbdag är slutet på jobbveckan - fredag eftermiddag. Men jag njuter, så länge jag mår illa, är trött osv är det ju tecken på att något växer därinne! När har du UL ?
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-13 13:23:27 följande:

kul att se dig här!

Ja jag tar tröttheten vilken dag som helst eftersom det betyder att jag är gravid :)

Jag ska på UL om exakt två veckor. När ska du?

19 feb, så om mindre än 1 vecka! Men har redan tjuvkikat och fick se hjärtat pulsera. : ) Känner mig lika nervös ändå för jag vet ju att mycket kan hända.
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-13 18:15:54 följande:

Alltså.

Igår gick jag hem från jobb för jag var yr och mådde illa. Det kom idag igen på jobb. Då inser jag att jag blir åksjuk av min stol (har kontorsjobb)! Sitter på en ergonomisk stol som är lättsnurrad och även gungar. Sätter mig då på en traditionell vanlig stol med fyra ben. Yrseln och illamåendet försvinner nästan omgående!

Seriöst, åksjuk av en stol. Gav iaf kollegorna ett gott skratt!

Haha!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015