• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tack för tipsen danisen ska lyssna på min kropp.

HLC; hoppas att det har gått bra. Massa lycka till! Och hoppas att det bara e gammalt som vill ut. Igår kväll hade jag ont på vänster sida men det gav sig efter en kvart nästan

Lyckostjärna: stooooooooort grattis SÅ AVIS vad roligt att allt ser bra ut! Har du VUL bild ?? Så det kan alltså vara två där men att en gömmer sig

• Pluttemor

Lyckostjärna: Gud så häftigt om det skulle vara trillingar eller tvillingar!! Men huvudsaken e att ni har sett en liten filur så glad för er skull.

Tusa: kul med vul tid, grattis

Jennkis: kul att se dig igen

Detsamma till dig Moolie

• Pluttemor

Åh så skönt HLC att ni fick se ett hjärta!! kunde dom säga vad blödningen berodde på? Glad för din skull.

Dags för en del av er att uppdatera listan?

• Pluttemor

Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå

• Pluttemor

Lisodan, mitt illamående hade i princip oxå försvunnit idag. Tror att det kan pendla mycket från dag till dag. Va inte orolig vännen illamåendet försvann förra veckan oxå men sen kom det tillbaka efter två dagar

• Pluttemor

Ush, idag tillsammans med crinonegelen så kom det ut en massa bruna och svarta trådaktiga saker! (ursäkta detaljern) Men för er som använt eller använder crinonegelen så är det liksom som keso som kommer ut, det e liksom klumpig gel och det är i dessa klumpar som det är en massa brunt och svart.. 

Jag har inte ont och det är inget rött blod, men detta får mig att tänka på den värk som jag hade häromdagen på vänster sida vid äggstocken.

Jag har haft bruna flytingar när jag var gravid med sonen, men man kan inte rå för att bli orolig, 

Vet nu inte om jag ska ringa kliniken och be om att få en tid, eller om jag ska avvakta och vänta till tisdag då jag har mitt VUL 

Kan man inte bara få njuta!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Tack lisodan... jag vet inte hur jag ska göra.. 

• Pluttemor

Jag har övervägt lite, och jag har bestämt mig för att avvakta till på tisdag. Jag har åkt in tidigare vid ett tillfälle (vid min graviditet med sonen) och det gjorde mig inte lugnare, för då var det för tidigt att kunna se något. Vill inte behöva oroa mig i onödan. 

Så jag väntar ut dagen, skulle det bli mer kanske jag ringer, men i och med att det inte är något blod så väntar jag! 

Tack för era åsikter dock... 

• Pluttemor

Kunde inte hålla mig från att kolla upp det! Jag fick ont på höger sida igen och tänkte att det är bättre att kolla upp det då. 

Så jag var på fertenheten och man kollade först på flytningarna (crinoneflytningarna) och det var inte från livmodern och jag blödde heller ingenting, 

Sen kollade hon med VUL staven och kunde se en liten böna i sin hinnesäck Hjärtat slog fint och bönan mätte hela 1 cm och hade världens finaste och gulligaste hjärta  

Vad som har hänt med tvåan vet jag inte, bönan åt väl upp h*n.    

Jag e så himla glad nu och lycklig och vi har avbokat tiden nästa vecka i och med att allt såg bra ut! 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015