• lisodan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tack för grattis! Upptäckte just en gul flytning. Usch, så var det ej sist. Någon som haft detta? Jag har haft bakteriell vaginos 2 ggr i höst. Men inga gula flytningar då utan vita. Vet ni om man kan behandlas mot Bv under graviditet, om det skulle vara det?

• lisodan
    Jenkis skrev 2015-01-31 07:07:38 följande:

Ja det kan man och skall man.

Tack för snabbt svar, Jenkis! Är det bäst att åka in akut nu under helgen, eller kan man vänta till måndag tro?
  • lisodan

Kom precis på det....Usch blir så orolig efter allt som hände förra året. Jobb idag också men vaknade iaf med rejält illamående och det är ju ett bra tecken

• lisodan

Tack för grattis och input. 1177 fick på nåt sätt tag i IVF kliniken och de sa att jag kan avvakta såvida det ej fortsätter eller börjar göra ont/kommer blod. Är så trött nu efter jobbet. Som tur var ledig imorgon och jobbar hemma mån o tisdag. :)

• lisodan
    Moolie skrev 2015-02-01 09:21:37 följande:

Jag har gula och vita flytningar. Luktar inget och kliar inte så jag gör inget åt det. :) Alla graviditeter är lika olika som personligheterna på personerna som föds. Så man ska nog inte gå så mycket efter vad andra har egentligen... Man får agera på sunt förnuft! :) Vill du åka in så gör det!

Hej Moolie, jag minns dig från förra året! Vilken vecka är du i nu? Hade de inte luktat hade jag inte varit orolig, men de gör det. Tog en kur mot bakteriell vaginos (BV) precis innan äggplock~ så det är så segt att det verkar vara tillbaka nu! Luktar på samma sätt. Läser att många ej behandlar innan vecka 12. Antibiotikan kan ge fosterskador, menar en del. Samtidigt kan BV orsaka missfall, menar annan forskning. Kul vetskap! Varför händer alltid sånt här på en helg? Vi ska ringa i dag igen och höra om vi kan luska lite mer....
  • lisodan
    Bell13 skrev 2015-01-31 15:41:45 följande:

Jag har tjocka flytningar som ändrar färg vit, gul och även grön ibland. Jag tar lactal balans för att stabilisera phvärdet. Det är jättevanligt att phvärdet sätts ur balans vid graviditet. Har haft mycket flytningar sedan v 10.

Det är nog mer normalt att ha mycket flytningar än att inte ha några alls.

Luktar dina? Så har de sagt att det är helt ok att använda Lactal balans? Har kollat på detta nämligen. Jag funderar dock på om det är smart samtidigt med Lutinus...
  • lisodan

Jo försöker att ej googla så mycket. Men typiskt att det händer på en helg. 1177 var sådär mycket hjälp. Men kom iaf fram till att det bästa är att vi väntar till måndag och ringer IVF kliniken.

Det gick sådär med vårt MA. Cytotec som funkade halvbra. Fick en livmodersinfektion och låg på sjukhus i en vecka. Sen tog det nog 6 mån innan jag kände mig någorlunda bra igen. Både fysiskt och psykiskt.

Nu mår jag bra. Men märker att det som hände förra året har satt sina spår. Samtidigt känner jag mig lugnare på något vis också. Litar mer på läkarna. Nu vill vi först förbi delmålet i att se ett litet hjärta.

Hur var ditt MA?

• lisodan

Jo försöker att ej googla så mycket. Men typiskt att det händer på en helg. 1177 var sådär mycket hjälp. Men kom iaf fram till att det bästa är att vi väntar till måndag och ringer IVF kliniken.

Det gick sådär med vårt MA. Cytotec som funkade halvbra. Fick en livmodersinfektion och låg på sjukhus i en vecka. Sen tog det nog 6 mån innan jag kände mig någorlunda bra igen. Både fysiskt och psykiskt.

Nu mår jag bra. Men märker att det som hände förra året har satt sina spår. Samtidigt känner jag mig lugnare på något vis också. Litar mer på läkarna. Nu vill vi först förbi delmålet i att se ett litet hjärta.

Hur var ditt MA?

• lisodan

Usch, jag är så supernojig. IVF kliniken ringer inte tillbaka heller som de har lovat. Jag tror jag har bakteriell vaginos igen och har ringt dem och undrat vad jag ska göra.

Men det är inte bara det. Jag vet inte, men har fått för mig att jag inte är gravid längre. 1. Inte lika ömma och spända bröst 2. Inte illamående på morgonen längre (var bara lite innan dock, som en klump i halsen. 3. Min extremt hårda mage är som bortblåst. Har seriöst varit och gjort nummer 2, 7 ggr på ett dygn, vilket är mer än sammanlagt de senaste 7 dagarna innan.
    Är på kuppen förkyld också så svårt att känna om jag har några grav symtom alls.

Dock; I morse visade gravtest starkare streck än för två dagar sedan. Och magen är fortfarande lite svullen. Och har lite större och ömma bröst. Dock inget emot hur det kändes efter Ovitrellen (AJ)

Ni som har kommit lite längre. är detta något som ni känt av och det ändå har varit ok. Kan det bero på att jag håller på att trappa ner Lutinusen?

Är det för att de andra hormonerna från hela IVF behandlingen går ur kroppen helt?

Eller kan det vara som jag är orolig för, ett missfall på g eller ett MA igen?? Hemska tanke! Blir galen! Kan inte tänka på något annat!

• lisodan

Usch, vad jobbigt! Vilken vecka är du i?

Själv ringde de äntligen tillbaka från kliniken. Jag ska ta Lactal balans först och se om det funkar mot BVn. De vill ej ge antibiotika i första hand.

Och grät en skvätt till nyheterna idag, så några slags hormoner finns kvar iaf...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015