Inlägg från: Anonym (Ansvarsfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ansvarsfull)

Kan jag flytta trots delad vårdnad?

Känner sig TS verkligen värst ansvarsfull som lämnar barnen i en sådan miljö, vore det inte bättre att söka ensam vårdnad. Missbruk och vanskötsel känns inte bra där små barn vistas.

• Anonym (Ansvarsfull)

Med den historiken du visar på samt kontaktförbud borde TS kunna triumfera i TR halvt sovande. Men det låter som om hon ändå har häcken full av det som sker omkring henne. Måste vara en enda tragisk cirkus...

• Anonym (Ansvarsfull)

Hoppas det löser sig, det ser ju lite mörkt ut nu...

• Anonym (Ansvarsfull)

Hur hamnade du i denna soppa från början? Med så grava missbruk låter det ju inte som någon direkt ny företeelse utan en problematik känd i många år. Ursäkta men jag blir ofta så förundrad över kvinnor som hamnar med sådana män, ej anklagande...

• Anonym (Ansvarsfull)

Jag vill tro på att vi har en fungerande rättsapparat i Sverige så har han burit hand på dig så skall du se att han blir fälld. Och skulle han bli dömd till fängsligt förvar så har du nog god möjlighet att söka i TR för ensam vårdnad i det läget. Typiskt det låter som en man som hellre ville ha en hushållerska än en kvinna. De är inte helt ovanliga den personlighetstypen och bör väl undvikas om man vill undvika trassel. Inte sällan drabbas kvinnan av svåra psykiska skador efter en sådan sak.
    Jobbigt läge.

• Anonym (Ansvarsfull)

Ja då är det lite tuffare förstår jag, intressant kombination av diagnoser. Men det kan bli så när det är svårdefinierbart med drag från de olika diagnoserna att man får diagnos på alla fast de kanske inte gäller fullt ut. Du måste haft ett rent helvete förstår man...

Svar på tråden Kan jag flytta trots delad vårdnad?