Inlägg från: Anonym (jag med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag med)

jag hatar barn.

Anonym (ok) skrev 2014-02-08 00:02:02 följande:
    Ok...de flesta vill skaffa barn och antar att det är därför folk förutsätter att du vill ha barn. Men vill du inte så är det ingen som tvingar dig. Dock tycker jag att dina argument till varför du väljer bort barn är väldigt osympatiskt. Du framstår som en trotsig och trånsynt fjortis. Jag personligen skulle lägga fram det genom att säga att jag väljer bort barn för jag väljer ett liv där jag har huvudrollen ???? Sedan så är det så att alla borde inte skaffa barn, och det är tur att du gjort ditt val.

Jag är ingen fjortis för att jag inte gillar ungar som skriker och gapar hela tiden. Varför är man omogen för att man vill ha lugn och ro och slippa ta hand om människor som inte kan gå på toaletten själva, är för dumma för att föra en vettig konversation och vaknar och skriker på nätterna? Då ägnar jag mig hellre åt djur, de är mycket roligare, renligare och lugnare, men jag skulle aldrig säga att någon som inte vill ha katter för att katter är jobbiga och äckliga är en trångsynt fjortis. Det är bara en härskarteknik för att framstå som bättre än andra.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (ok) skrev 2014-02-08 00:02:02 följande:
    Ok...de flesta vill skaffa barn och antar att det är därför folk förutsätter att du vill ha barn. Men vill du inte så är det ingen som tvingar dig. Dock tycker jag att dina argument till varför du väljer bort barn är väldigt osympatiskt. Du framstår som en trotsig och trånsynt fjortis. Jag personligen skulle lägga fram det genom att säga att jag väljer bort barn för jag väljer ett liv där jag har huvudrollen ???? Sedan så är det så att alla borde inte skaffa barn, och det är tur att du gjort ditt val.

Du är säker en av de föräldrar som låter ungarna skrika och störa på restauranger och i affärer tycker att vi som inte gillar det ska stanna hemma. Sedan blir det vilda protester från samma personer när det införs barnförbud på restauranger på grund av att deras små älsklingar inte kan uppföra sig.
  • Anonym (jag med)

Det var mycket bättre förr när barn blev auktoritärt uppfostrade och fick lära sig att veta hut om de inte höll sig på mattan. Idag är de föräldrarnas speciella små snöflingor som ska rätt att göra vad de vill, inte så konstigt att folk tröttnar och vill ha barnfria zoner.

• Anonym (jag med)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-08 10:34:12 följande:
    Osympatisk? Jag väljer bort barn för att jag inte skulle klara av att ha ett barn, jag skulle inte klara av de krav som ställs på en mamma, jag tycker inte att det är osympatiskt att jag vet att jag inte skulle klara av att ta hand om ett barn, jag antar snarare att jag gör det eventuella tänkta barnet en chans att slippa ha en förälder som inte vill ha andra platsen i sitt liv. Jag inser mina begränsningar tillskillnad mot många som faktiskt skaffar barn och inte alls klarar av att ta hand om dessa, det finns barn i världen det är riktigt synd om så det är verkligen tur att jag gjort mitt val i god tid, synd att fler föräldrar inte gjort det.   Jag sympatiserar verkligen med de barn som har föräldrar som aldrig bryr sig, som blir slagna hemma, utsatta för övergrepp, de barn som lever i fattiga familjer och utanförskap samt barn som lever med missbrukare till föräldrar. De finns de människor som är bra mycket värre än denna (jag) trångsynta fjortis som iaf har hjärna nog att inte skada en annan människa. 

Jag fattar inte heller att det är värre att inte skaffa barn för att man inser sina begränsningar än att skaffa barn och vara en dålig förälder.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (Sorglig) skrev 2014-02-14 18:47:27 följande:
    De barn du skulle ha fått OM du skulle skaffa ska vara djupt tacksamma o lyckliga över att slippa att ha dig som förälder. En människa som använder uttrycket hata när det gäller människor och framför allt om barn är ingen snäll människa. Barnen kan inte hjälpa att de finns till.

Det finns säkert människor du hatar också fastän de inte kan hjälpa att de finns till. Det är konstigt att när kvinnor skriver att de hatar sin svärmor här på FL får de styrkekramar och hejarop, men tycker man illa om barn är man djävulen själv. Jag skiter i vad som är pk och står för att jag hatar skrikiga oregerliga snorungar och fantiserar om att slå dem, fast det skulle jag dock aldrig göra i verkligheten. Jag älskar katter men skulle aldrig säga att de som inte gillar katter är hemska människor.
  • Anonym (jag med)
    isisisis skrev 2014-02-14 19:07:49 följande:
    varför hänger du här då? familjeliv heter denna sajt!

Jag har familj fastän jag inte har barn. Partner, husdjur, föräldrar och syskon är också familj.
  • Anonym (jag med)

Fan vad ni är egoistiska ni är som förväntar er att alla ska tycka era ungar är gulligast i världen fast de lever fan precis överallt där andra människor är. Jag gillar inte A-lagare som stinker sprit på stan heller så varför måste jag gilla gnälliga ungar?

• Anonym (jag med)

Ungar som inte kan uppföra sig i affärer borde ha munkavle och hållas i koppel.

• Anonym (jag med)
    saltgurka skrev 2014-02-14 21:38:04 följande:
    För att barn är meningen med livet, och att det just nu råder en kvinnofrigörelse där alla ska göra uppror mot etablerade uppfattningar ändrar inte på den saken.

Barn är inte meningen med livet för mig, jag skulle vara olycklig om jag tvingades ta hand om en egen unge. Finns tusen saker som är mer givande.
  • Anonym (jag med)
    isisisis skrev 2014-02-15 07:29:30 följande:
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-14 21:10:25 följande:
    Jag har familj fastän jag inte har barn. Partner, husdjur, föräldrar och syskon är också familj.
    Men denna sajt är inte riktad till husdjur.Den är riktad till föräldrar och barn!

Varför finns det då avdelningar för husdjur och frivilligt barnlösa?
Svar på tråden jag hatar barn.