jag hatar barn.
Anonym (ok) skrev 2014-02-08 00:02:02 följande:
Ok...de flesta vill skaffa barn och antar att det är därför folk förutsätter att du vill ha barn. Men vill du inte så är det ingen som tvingar dig. Dock tycker jag att dina argument till varför du väljer bort barn är väldigt osympatiskt. Du framstår som en trotsig och trånsynt fjortis. Jag personligen skulle lägga fram det genom att säga att jag väljer bort barn för jag väljer ett liv där jag har huvudrollen ???? Sedan så är det så att alla borde inte skaffa barn, och det är tur att du gjort ditt val.Jag är ingen fjortis för att jag inte gillar ungar som skriker och gapar hela tiden. Varför är man omogen för att man vill ha lugn och ro och slippa ta hand om människor som inte kan gå på toaletten själva, är för dumma för att föra en vettig konversation och vaknar och skriker på nätterna? Då ägnar jag mig hellre åt djur, de är mycket roligare, renligare och lugnare, men jag skulle aldrig säga att någon som inte vill ha katter för att katter är jobbiga och äckliga är en trångsynt fjortis. Det är bara en härskarteknik för att framstå som bättre än andra.