• hemljuvahem

IVF under 2014

Jag mådde bättre under sprutperioden än jag gör i vanliga fall. Samtidigt slutade jag röka och hade faktiskt inget sug efter några direkta sötsaker :) NAJS! Men jag brukar ha som bäst del i cykeln mellan mens-äl och de andra 2 veckorna är riktigt doooown vad gäller det mesta. Lyckades på köpet gå ner 2kg..

..dock blev det ju ingen äggskörd så :p

Nu tycker jag tiden går sååååå sakta, känns som det har gått flera år sedan jag sprutade sist.

• hemljuvahem
    Luthien87 skrev 2014-05-01 19:05:45 följande:
    Hej, tar ett kliv in in denna tråd. Jag och min sambo går just nu och väntar på en kallelse till IVF. Vi gick igenom en utredning i vintras och en remiss skickades i slutet på mars. 

Utredningen visade att jag hade en stor polyp i min livmoder som blev bortopererad i februari, den visade också att min sambo har för få spermier. 

Tanken är att göra IVF med ICSI-metoden. Som det ser ut nu så kommer vi nog inte hinna börja innan sommaren, kliniken har stängt då, så vi siktar på efter sommaren, så blir vi inte besvikna. 

/ S
    Välkommen hit :)
    Vad är en polyp? Har du känt av den på något sätt eller kom det som en överraskning?
  • hemljuvahem
    C L 390 skrev 2014-05-02 07:23:43 följande:
    Jag undrar om någon av er vet när ägglossningssprutan går ur kroppen. Är nämligen på ruvardag 14 och testade positivt nu på morgonen. Blev självklart själaglad. Men tänk om det är sprutan som spökar. När jag gick på Sahlgrenska så skulle man testa sig på dag 15, men då fick man en annan sorts ägglossningsspruta.
    10 dagar har jag hört =) Så kanske dags att säga grattis!

Välkommen förresten, går också på Nordic i Gbg
    Luthien87 skrev 2014-05-01 19:19:54 följande:
    Tack! Det är som en cysta, fast ofarlig. Jag har inte känt den alls, det syntes inte på en vanlig gynundersökning eller med ultraljud. Läkaren hittade den i samband med att jag skulle göra en äggledarspolning, eftersom kontrastvätskan hamnade i livmodern också. 

Som tur var så var det en enkel operation. Det jag har märkt efteråt är att mensvärken inte är lika jobbig längre, räcker oftast med en dos smärtstillande Glad

Aha, vad skönt :)

Superbra att mensvärken blivit bättre!

• hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-02 18:34:31 följande:
    Någon av er som testat lergiganen mot illamående?
    Hur reagerade ni på den?

Tog min första vid lunch typ idag då inget annat hjälp å hela fm idag har vart ett helvete :/
    Men om den hjälpte e svår å säga för blev som en klubbad säl!

Total däckade å sov 5,5 timmar rätt upp å ner förutom vakna å vända mig lite då & då för de typ kröp i benen å nu när jag väl orkat mig upp nästan 7 timmar senare mår jag ju lite illa igen å visst man kunde ta den 2-3 ggr per dygn men hallå blev ju som sagt däckad....vågar man chansa på å bli de igen?!

Eller vänjer kroppen sig så man inte blir lika trött? Jobbigt haha vill ju ha bort illamåendet å kunna äta men samtidigt vill man inte bli totalt urklubbad heller för då blir de ju inget ätit ändå ;)
    Man kan få lergigan comp utskrivet (eller om det är receptfritt(???) Den ska motverka tröttnadssymptomen.

Jag tog postafen för illamåendet, tog en på kvällen som täckte det värsta morgonillamåendet och efterom jag precis sovit så var jag inte übertrött. Sen hade jag pisstråkig diet fram till v.20.. lightdryck citron och kex var typ alltid vid sängen.
  • hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-03 12:37:49 följande:
    har provat postafen gjorde inte mkt nytta på mig så fick ju lergigan "vanliga" utskriven av min gynekolog men får väl fråga efter compen istället :/

jo min diet just nu e inte mkt vatten , riskakor, bragokex, vattenmelon å ibland äpple typ...där emellan e allt man ev. lyckas få ner en bonus :/

Så gick ju upp 3 kg på 3 v pga översimuleringen massa vätska å överstimuleringen finns fortfarande så all vätska inte borta ändå gått ner 4,5 kg nu på 2 v :/
    Får lixom inte i mig tillräckligt ....suck!

Ah det där med illamåendet är ju ingen hit :/ Fråga efter Lergigan Comp nästa gång. Vet att min kompis även fick pröva något ännu "starkare" typ som man får äta om man har cellgiftsillamående osv.

Men förhoppningsvis går ju illamåendet över i v. 12-20 när hormonerna lägger sig på en jämn nivå...om det nu är någon tröst ;)

• hemljuvahem

Glömde säga att det var 75 hela inlägg när jag kom hem från båtveckan :) Fullt upp!

Nu är det några som blivit gravida här inne, vissa sprayar, andra sprutar osv osv. Spännande att vi är i olika skeden allihop!

Jag hade räknat fel på min mens så det blev ytterligare en veckas väntan.. men enligt molet så borde den komma idag eller imorgon! Känns som det var en evighets evighet sedan vi sprutade nu...

• hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-05-13 11:11:18 följande:

Den dom väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
    Hihi precis :) Den har jag "aldrig" hört, varken som barn eller vuxen ;))

Mensen kom faktiskt under biobesöket så nu är jag ännu ett steg närmare..wooho

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-13 19:43:02 följande:
    Ja då sätter jag igång med menopur imorrn..shit nervigt även om jag gjort det 1 gång innan. Blir lite trixigt framöver då vi har saker inplanerat nästan varje helg...men det får lov att gå.
    Ha det gott allihopa.
    Jag börjar med Menopur imorgon, tors (:

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-14 17:34:29 följande:

Tjoho det gick galant :) Första sprutan avklarad. Lite mindre hysteriskt än förra omgången ;)
    Skönt =) Ja det är ett evigt stickande!

Svar på tråden IVF under 2014