• knaestoot

IVF under 2014

Cyanea: härligt att era eskimåer mår bra i frysen!
    Våra två gick tyvärr åt i vårt förra försök. En dog vid upptiningen och den andra i vecka 8 :(
    Men igår började jag ta den första sprutan! Äntligen händer det nåt!

• knaestoot

Lokattis: kul att va så synkade! Hoppas det går bra för oss båda.. Stort lycka till till oss!! :) :)
    Och alla andra Goa här inne såklart!

• knaestoot

Stort grattis till alla som gör härliga framsteg!! :) :)

Men hos oss har vi KATASTROF-LÄGE!!!
    Insåg precis nyss att jag aldrig tog någon Orgalutran-spruta igår!!
    Vad händer nu?!! Är det kört?!! Blev så himla ledsen när jag insåg det, usch vad hemsk jag känner mig! :((

• knaestoot

Mallan82: det är ingen där på kliniken nu när jag ringde, så jag mailade dem, de brukar svara även på helgerna..
    Men nu tog jag orgalutranen vid 18, min Gonal-spruta tar jag inte förrän 22...
    Så den tar jag ju som vanligt...

Men imorgon, ska jag då försöka ta sprutorna samtidigt som om ingenting hänt..?? Usch vad det satte griller i huvudet...

• knaestoot

Nickidocka: grattis till de fina äggen! Lycka till nu!

Ringde Gbg och jag skulle ta sprutorna ikväll som om ingenting hänt, dock två timmar tidigare..
    Däremot kanske jag får åka upp till Gbg imorgon för ultraljudet som egentligen skulle göras här hemma på måndag... Nåt med att jag kanske hade fått för hög dos ändå på Gonalen...
    Känns sådär kul att köra i 6 timmar, när jag och sambon efter 2 veckor äntligen har en ledig dag ihop... Suck, uppförsbacke....

• knaestoot

Tintinigbg: Gud vad tråkigt att du blivit sjuk! Verkligen trist...
    Man borde väl kunna göra ÄP ändån, ring kliniken och kolla.
    Hoppas du kryar på dig snart!

• knaestoot

Pommac: härlig motivation!! Stort lycka till!

Moolie: vi håller verkligen alla tummar och tår här hemma för att det ska gå vägen för er! Hoppas innerligt att det är växtvärk du har...

Vi har precis pratat med Carlanderska, så på onsdag är det äggplock för vår del! Börjar bli nervös, även om vi gjort detta innan..

• knaestoot

Grattis Tintinigbg!!
    Håller tummarna för er här hemma att ni ska få många finfina befruktade ägg!

Lokattis: håll ut! Tiden går snabbare än man tror...
    Jag hoppas på många ägg imorgon då det är dags för oss.. Sist fick vi bara två eskimåer, och nu är dosen lägre så är orolig att det inte ska bli så många.
    Men den som lever får se, imorgon kör vi!

• knaestoot

Muliin: haha det är knepigt det här med IVF, ena stunden längtar man efter mensen för att i nästa inte vilja veta av den!

Ligger här på "uppvaket" nu.
    Hela 24 ägg fick de ut!
    Dock vill de vänta med insättning till nästa mens-cykel då de inte riktigt hade räknat med så många ägg då dosen är lägre...
    Förra gången fick vi ut 15 ägg men bara 2 fick bli eskimåer i frysen - så nu hoppas vi ju att det ska blir fler denna gången...

• knaestoot

Cyanea: helt förståeligt!
    Man måste splittras i tusen bitar för att kunna hålla upp huvudet igen. Hoppas du mår bättre snart!
    Bamsestor kram till dig!!

Svar på tråden IVF under 2014