• PlinaB77

IVF under 2014

Längtan- fick mig ett gott skratt i soffan ikväll när jag läste ikapp och läste ditt Rövardotter-inlägg, det piggar upp lite de där outocorrecten Skrattande
    Jag räknar också Rd 1 dagen efter insättning, fast man önskar man kunde ligga "steget före" Flört

knaestoot- usch å fy för klumpiga och okänsliga människor! Jag har än så länge inte råkat ur för dem, men vet att jag kan bli rätt arg och säga ifrån. Hoppas bara man finner sig och kan bita ifrån om den dagen kommer. För det tycker jag vi har all rätt till! Men man blir så ledsen och tungt att höra! 

LivLev- jag hade inga som helst biverkningar och har mått bra båda gångerna jag har behövt gå igenom sprutperionden. Men det är så otroligt olika hur man reagerar. Du får bara var lyhörd för hur du mår och reagerar, OM du reagerar.

hemljuvahem- duktigt kämpat med rökningen! Hoppas det går bra för dig i fortsättningen med! Själv ska jag på VUL på fredag och kolla in status för en ny ev FET insättning, ska snygga till mig jag med har jag tänkt! Lycka till imon! 

• PlinaB77
    Supers skrev 2014-03-18 18:19:08 följande:

Nu tanta här...trist men orkar inte va ledsen...bara börja om på nytt. Ska ringa sahlgrenska på torsdag så får vi se vad det blir.

Kramis
    Åh nej Supers!!! Stor Kram på dig {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77

Så många som är på gång här inne med sprutprocessen eller ska börja, så roligt! Stort lycka till alla! 

Supers skrev 2014-03-20 10:46:12 följande:
    Pratat me sahlgrenska. ...väntan blir lång. .ev v 23....o spray start v 18..beroende på om vi får tid att prata med läkarn innan..o ta lite prover. .då kan det bli ännu längre..:( dom tyckte att det var konstigt att jag inte blivit utredd i borås innan...tycker jag med :/ bläää vill ju starta snarast möjligast.
    Oj, det var en lång väntan!! Ska du nedregleras eller varför måste du vänta så många veckor? Förstår din frustration! Kram!

Själv ska jag på VUL idag för kolla inför vårt 7:e FET! Känner mig lite uppgiven för tillfället, det kommer och går hur jag ser på allt detta! 
    Ha en bra dag alla!
  • PlinaB77
    Supers skrev 2014-03-21 08:29:45 följande:

Nä dom hade inga tider innan dess..så nedregleringen blir ev lite längre och börjar ev v 18. Man kan som inte planera ngt när man är i ivf svängen..visst är det värt det om man äntligen får sin lilla bebis..men usch vill inte vänta så länge :/
    Förstår att du känner dig uppgiven...mman vill köra på direkt men psyket ska ju orka oxå. Är så glad att jag har min sambo även om han kanske inte förstår till 100 % hur en känner. .

Lycka till idag. Kram kram
    Så jobbigt och väldigt frustrerande för er! Jo, visst är det säkert värt allt när man får sitt lilla knyte! 
    Men jag har inte gett upp hoppet, fast det känns hopplöst ibland! Men drivet har jag och lyckas ladda om med ny energi varje gång!  
    Jag har en underbar man och vi har även varit väldigt öppna med vår process och får otroligt mycket stöttning. Inga konstiga frågor som dyker upp så att det kan bli jobbiga situationer! Så det känns skönt! 
    Hoppas du orkar ta till vara på tiden och ladda med massa positiv energi nu inför kommande process!
    Lyckast till {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77
    hemljuvahem skrev 2014-03-21 09:10:49 följande:
    Usch börjar må illa av sprutorna, inte så illa att jag kräks men har svårt att äta frukost. Jag som älskar frukost!
    Usch så jobbigt! Hoppas det lugnade sig för dig och att det bara var en en gångs händelse!!
  • PlinaB77
    Har kommit hem från koll inför FET! Allt såg så bra så bra ut...som det alltid gör! Bröt ihop liten skvätt hos läkaren, hon är så bra! Det är väldigt frustrerande när det inte vill funka, så då kom tårarna! 
    Men nu känns det lite bättre igen! 
    Sak ta Ovitrelle-sprutan ikväll kl 21.00 och sedan blir det FET nästa fredag, 28/3, med den 6 dagars blastocyst.
    Har inte bestämt mig ännu om jag ska ta Lutinuset. Gjorde ju på naturlig cykel förra gången. Läkaren sa att vi fick avgöra det själva. Har hämtat ur det i alla fall på apoteket om vi bestämmer oss för att addera det i processen. 
  • PlinaB77
    sikcim skrev 2014-03-21 22:08:46 följande:
    PlinaB77 läste att du hade gjort flera FET. Vi ska snart göra vårt första FET och blev lite nyfiken på det du skrev om Lutinusen, att ni fick avgöra själva om ni skulle ta det. Vet ju att de är ganska jobbiga att hålla med, med både biverkningar och kladd, men finns det flera nackdelar med dem menar du? Eller brukar man egentligen bara ta dem vid färskförsök? Blev bara lite undrande :) Hoppas nu lyckas den här gången, förstår verkligen din känslomässiga bergodalbana!
    På kliniken vi går på och de flesta så tar man ju extra progesteron för extra boost! Men vet att det finns andra kliniker, som Uppsala, som inte ger extra progesteron per automatik om inte prover visar på att man inte har den produktion av hormoner som behövs och behöver extra. Men pga att ALLA våra värden, som kollats bara är perfekta ( 2ET, 4 FET, men bara en graviditet på de försöken) så ville vi prova i en helt naturlig cykel, förra gången, men som också blev misslyckat. Så nu funderar vi lite igen! Får se vad vi gör!
    Men alla dessa beslut är ju väldigt individuella utifrån anledning att man får göra IVF.
    Stort Lycka till till er med {#emotions_dlg.flower} 

• PlinaB77
    Moolie skrev 2014-03-23 17:18:33 följande:
    Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten...

Nya tag efter semestern!

Lycka till och kram på er alla!!
    En Jätte Stor Kram på dig Moolie, blev så ledsen när jag läste dina rader! {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:

Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.

Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Fy vilken besvikelse!! Förstår att du har gråtit! Och vilken okänslig sköterska att nämna det i stundens besvikelse. Blir så trött på människor ibland som inte kan tänka l-i-t-e längre i vissa situationer! Styrkekramar till dig!
  • PlinaB77

Moolie- så bra att du kan va lite ledig nu! Hoppas solen får skina på er riktigt mycket nu och i påsk!

Zinnie-hur går det för dig?

• PlinaB77
    zinnia skrev 2014-03-24 21:10:47 följande:
    Det går fortfarande bra hoppas jag... Jag testade igen idag RD14 starkare positivt idag. :)
    Åh va roligt!!! Grattis Zinnia {#emotions_dlg.flower}
  • PlinaB77

En annan sak med USA och progesteronet är ju att mycket av sjukvården i USA är sponsrade av läkemedlesbranchen och VILL att patienterna ska ta medicinerna för att de tjänar på det! Vilket kanske är bra att ha i åtanke. Mycket av vår sjukvård har ju sneglat på USA och deras forskning, men det börjar komma mer och mer studie i Sverige med som kanske kan ge en mer nyanserad bild. Inte sagt att vi kanske inte behöver extra progesteron. Men med tanke på att en del kliniker inte ger progesteron per automatik, så kanske det kommer mer Svensk forskning på det hela. 

• PlinaB77

De ringde precis från kliniken, blir ingen återföring, embryot överlevde inte upptiningen, sååå ledsen!! Så nu vet jag inte alls! Får låta detta sjunka in och vila! 

• PlinaB77

Moolie- det är inte lite du behöver gå igenom!! Hoppas det blir ett slut på det snart och du får läka! Kram på dig!

Trina och linnea86- grattis till ruvningen Glad

Svar på tråden IVF under 2014