• PlinaB77

IVF under 2014

Åh har du gjort ET, Grattis till det!
    Men jobbigt att du har så ont, hur har du ont? I livmodertrakten eller? Låter inte roligt, förstår att du blir jätte orolig! Jag hoppas verkligen att det inte är något tråkigt! 

• PlinaB77
    Supers skrev 2014-03-11 14:28:17 följande:

Längta: Det var ju mga ägg :) hoppas att mga blir befruktade.

Nä fiue äggplocket var ingen höjdare må jag säga.

Ruvdag 6....tiden går sakta. Igår molade och stack det rätt mkt. Idag lite till ifrån. ... vågar inte hoppas för mkt....

Här har det molat stilla sedan söndags. Var på toa för en stund sedan och då kom det lite brunt, rd 7. Vet ju att det både kan vara bra och dåligt så nu får vi se vart det slutar. Jobbigt det här.
  • PlinaB77

zinnia-skönt att det lugnat sig för dig! Har du kunnat gå till jobbet idag?

Allt kändes så hopplöst igår kväll så grät en skvätt och blev tröstad av min man! Det kom rätt mycket mer brunt senare på em/kvällen och hade "menskänningar" men sen bara slutade det och det onda försvann!! Har aldrig haft en nidblödning innan. Har haft ett x och varit gravid på en av våra 6 IVF-försök, men aldrig haft nidböldning. 
    Men det känns nästan som att det skulle varit det som kom igår, tycker att det var relativt mycket!?! 
    Nu ingenting, bara värk i ljumskar, svank och ner i låren. 

Hur går det för alla andra tjejer? Vart är ni i alla era processer? 
    Kram på er och ha en fin dag!

• PlinaB77

Moolie- hoppas av hela mitt hjärta att ni får se ett litet hjärtljud! Måste vara några väldigt jobbiga dagar nu fram till den 24e. Stor Kram på dig! 

• PlinaB77

Här är det kört!
    Igår eftermiddag kom tant röd och det med besked, rd8. 
    Kände mig såååå positiv inför denna gången (6:e försöket) trodde verkligen det skulle ta sig. Riktigt riktigt jobbigt! 
    Så otroligt besviken! 
    Det är nog detta som är det jobbigaste med IVF för mig, den känslomässiga biten, hoppet man får varje gång man får tillbaka en liten och besvikelsen vi får ta varje gång när det inte vill ta sig. Har inga problem med VUL, läkarbesök, sprutor och progesteronet mm.

Nu har vi en liten eskimo till i frysen och därefter så har vi ett sista landstingsbetaltförsök att göra. 
    Dessutom börjar jag bli lite åldersnojig, fyller 37 i april! Tiden bara går och går! 

• PlinaB77

Supers- men ingen tant röd ännu, om man tänker lite positivt Flört hoppas det förblir så för dig!! 
    Men så klart så går känslorna upp och ner! Hoppas du får en bra dag ändå!

knaestoot- välkommen! Ja, det är riktigt skönt att få ha några att ventilera med i en situation som är så speciell. Så välkommen att skriva av dig och fråga saker! 
    Vi fick ut 13 ägg, 12 blev befruktade, men 5 klarade bara utvecklingen. Så vi fick ett ET och fyra till frysen. Men vad jag har förstått så är det en ganska normal mängd.

linnea83- lycka till nu Glad

zinnia- ja, det är viktigt att lyssna på kroppen, bra du var hemma då! Hoppas du får må bättre snart! 

• PlinaB77
    Moolie skrev 2014-03-13 08:59:59 följande:

Det är jätte jobbigt... Och det värsta är att jag inte klarar av att bita ihop... Jag är verkligen helt förkrossad... Det kommer som en störtflod över mig... Trodde inte jag kunde må såhär dåligt... Jag försöker bearbeta det färdigt... Men det går nog inte...
    Det går inte att bita ihop och systematiskt bearbeta...har provat det! De där känslorna kommer från något djupt inre som inte är tämjbart! När vi fick vårt X så bröt jag ihop fullständigt, har aldrig gråtit från mitt innersta djup som jag gjorde då, det formligen vällde upp, okontrollerbart! Det jag menar är, vem du nu är(hur du är, för vi är ju olika), så är väl ordet att tillåta! 
    Men, ni har ju inte fått ett 100% besked ännu, chansen finns ju och det är den som lever nu! 
  • PlinaB77

Supers- åh hoppas hoppas du får ditt plus nu...en dag närmare, håller tummarna!!

Nu har jag ringt min klinik och fått en ny VUL tid den 21 mars för att kolla in äggblåsan. Vi bestämde oss för att köra FET på denna cykeln direkt! Får se om vi kommer köra på helt naturlig cykel igen eller om vi återgår till den procedur vi gjort innan med Ovitrellsprutan och progesteronet.

Men känns så skönt att kunna fortsätta på en gång...blir 7:e gången och sista i frysen!!

• PlinaB77
    jaj13 skrev 2014-03-16 11:09:55 följande:

Åh, du ska veta hur jag känner det du känner. Mina vänner å familj har ny kläckta bebisar överallt. Just känslan av att vara misslyckad som kvinna är det som gör ondast oftast. Det är ju SJUKT att vi kan kämna så, för vi ÄR inte misslyckade. Men känslan och tomheten sköljer över en. Varför kan det aldrig lyckas liksom?!? Jag håller tummarna för alla oss som kämpar. Att vi ska sluta känna oss så misslyckade och tomma. Oavsett om vi får våra barn eller inte. Kramar
    mitt i prick! hade den diskussionen med min man idag. har känt mig precis som du skriver efter ett precist misslyckat, 6:e försök, men han sa det du pekar på att vi inte är misslyckade! Det är ju detta som är så skönt att få skriva av sig om här inne och alla förstår Skrattande
  • PlinaB77

Livlev- har också haft X, men "bara" ett och kom vidare till IVF pga av X:t  och gått igenom 2 ET och 4 FET. Ska få göra vårt 5 FET nu i slutet av mars.
    Så välkommen hit Skrattande

Super- jag hoppas verkligen du har fel i dina känningar! Stor kram på dig! 

zinnia- håller mina tummar hårt här för dig!

Svar på tråden IVF under 2014